استفاده از فیبر نوری فقط با پرداخت هزینه مودم

دیجیاتو نوشت: تا پیش از این متقاضیان فیبر نوری بایستی هزینه قابل توجهی نیز برای فیبرکشی تا منزل پرداخت می‌کردند.

وزیر ارتباطات اعلام کرد مردم با پرداخت هزینه یک مودم می‌توانند به فیبر نوری دسترسی پیدا کنند. این در حالی است که تا پیش از این برای فیبرکشی تا ابتدای ساختمان مشترک، هزینه‌های قابل توجهی از متقاضیان دریافت می‌شد.

بیشتر بخوانید:

درباره اولین اینترنت ماهواره‌ای در ایران چه می‌دانیم؟

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد با توجه به رقابتی شدن فضا، اپراتورها عمدتاً هزینه فیبرکشی را از مشترکین دریافت نمی‌کنند و هم‌وطنان با خرید یک مود می‌توانند به این سرویس دسترسی پیدا کنند.

به گفته وی آنها ابتدا ایجاد پوشش فیبر نوری را در دستور کار قرار داده‌اند و دولت نیز برای شهرهای کوچک 1.2 میلیون تومان و مراکز استان غیرکلانشهر نیز 500 هزار تومان یارانه پوشش اختصاص داده است.

زارع‌پور با اشاره به یارانه دو میلیون تومانی دولت برای اتصال که در تمامی شهرها اختصاص می‌یابد، گفت: «هزینه‌ها البته بیش از این است، اما فضا رقابتی شده و عمدتاً اپراتورها فقط هزینه مودم را دریافت می‌کنند. فیبرکشی (تا ابتدای ساختمان) هزینه مختصری دارد که عمدتاً از سوی اپراتورها دریافت نمی‌شود.»

انقدر هزینه کنید، فیبر نوری بگیرید!

لازم به ذکر است که افراد برای استفاده از اینترنت بر بستر فیبر نوری بایستی حق اشتراک نیز خریداری کنند.

وزیر ارتباطات همچنین اظهار داشت در بحث پروژه فیبر نوری براساس استانداردهای موجود بین‌المللی، توسعه پوشش وفیبر نوری تا نزدیکی منازل و کسب‌وکارها را در دستور کار قرار داده‌اند تا امکان استفاده از فیبر نوری برای مردم فراهم شود. به گفته او این امر جزو تعهدی است که در پروانه اپراتورها ذکر شده است، تا اگر فردی متقاضی سرویس فیبر نوری در نقاط تحت پوشش بود، بتواند حداکثر ظرف یک ماه به این سرویس دسترسی یابد.

گفتنی است براساس آخرین آمار اعلام شده در طرح ملی فیبر نوری، بیش از 5 میلیون خانوار تحت پوشش این سرویس قرار گرفته‌اند، اما تعداد مشترکین این سرویس کمتر از 500 هزار مشترک است.

بیشتر بخوانید:

فیلترینگ برای صیانت پیشگان امر محال می شود؟/آمازون روی دست استارلینک زد/ اینترنت ماهواره‌ای در دور افتاده‌ترین نقاط جهان!

زنگ خطر برای استارلینک به صدا در آمد/ ورود رقیبی جدید به رقابت اینترنت ماهواره‌ای

نخستین ارائه‌کننده اینترنت ماهواره‌ای در ایران به میدان آمد

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 0
    در شهرک اکباتان فیبرنوری انحصار پیدا کرده و ساکنین باید از یک شرکت تهیه کنند .لطفا بررسی کنید مخابرات با چه حقی این انحصار را ایجاد کرده
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    5 0
    بااین همه هزینه سرسام اور فیبرکشی مخابرات قرار است چه سرویسی به مردم بدهد غیر از اینترنت گران و مدیریت شده؟
  • حسین SG ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    5 1
    متاسفانه ایشان بسیار سياه نمایی می کند اول وزارت نرسیده ۲۵۰ هزار تومان بابت فیبر نوری از ماروی قبض تلفن گرفت ایشان بجای خدمت به مردم از دماغ فیل افتادن وطلبکار
  • ناشناس IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    2 0
    ما که مغازمون وسط چارباغ عباسیه،هربار رفتیم گفتن بالای ۵۰ ملیونه و باید پایگاهشو بخرید