ایرنا نوشت:

فروش نفت خام به مردم تاكنون در كشور سابقه نداشته است ، اما اكنون مجوز قانونی آن اخذ شده و ظرف دو تا سه هفته آینده نفت خام به مردم عرضه می شود و در مجموع 10 میلیارد دلار نفت خام به این روش فروخته خواهد شد.

رستم قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش نفت خام به مردم به این معناست كه ما نفت را با قیمت مشخصی به مردم عرضه می كنیم و هركس كه تمایل داشته باشد می تواند آن را در بورس خریداری كند.

وی بابیان اینكه فروش نفت خام به مردم به صورت قراردادسلف (تحویل آتی)می تواند جاذبه زیادی برای مردم داشته باشد، افزود: مردم می توانند پس از چهار سال، نفت خریداری شده را با قیمت دیگری مثلا با قیمت 120 دلار در هر بشكه به فروش برسانند و در صورتی كه نفت خام خریداری شده توسط آنها به فروش نرفت ، وزارت نفت آن را با همان قیمت از آنها می خرد و از 120 تا 135 دلار نیز بابت تشویق مردم در نظر گرفته ایم كه این امر سرمایه گذاری برای خرید نفت را جذاب می كند.

وی تامین مالی توسعه میادین مشترك نفتی از طریق فروش نفت خام به مردم را امری میسر دانست و تاكید كرد: هم اكنون مسائل و مشكلات شرعی و حقوقی مربوط به فروش نفت خام به مردم از طریق قراردادهای سلف حل شده و امیدواریم این امر به زودی آغاز شود.

قاسمی تصریح كرد: خرید نفت خام به این صورت بطور قطع یكی از بهترین روشهای سرمایه گذاری حتی برای كسانی كه یك میلیون تومان داشته باشند،بشمار می رود.

وزیر نفت در پایان سرمایه گذاری به این روش را دارای بازگشت مناسبی دانست ، ضمن آنكه با خرید نفت خام به شیوه یادشده كار بزرگی در كشور در جهت پیشبرد منافع ملی انجام می شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =