نماینده مجلس: بودجه ۱۴۰۳ کفاف مخارج و مصارف را نمی‌دهد

ایرنا نوشت: نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۳ هرچند دارای منابع واقعی است اما کفاف مخارج و مصارف را نمی‌دهد

احمد راستینه هفشجانی افزود: با توجه به اینکه بودجه ۱۴۰۳ کفاف مخارج و مصارف را نمی‌دهد و باید برای مصارف مازاد بر منابع فکری کرد.

وی اظهار داشت: مهمترین اصل در بودجه ۱۴۰۳، اصلاح و تصمیم‌گیری‌های شجاعانه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت: درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه با واقعیت‌ها و توان دولت در بخش‌های مختلف همخوانی دارد اگر چه درآمدها جواب مصارف را نمی‌دهد و مصارف فراتر از درآمدها است که باید برای آن فکری کرد.

وی اضافه کرد: فروش یک میلیون و۳۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت ۷۱ دلار پیش بینی به نسبت واقع بینانه‌ای برای درآمدهای نفتی به شمار می‌رود.

راستینه هفشجانی افزود: همچنین پیش‌بینی تحقق درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده؛ با توجه به تحقق ۷۵تا۸۰ درصدی درآمدهای این بخش در سال جاری، عدد واقع بینانه‌ای است.

وی درخصوص فروش اموال و دارایی‌های دولت و مولد سازی گفت: پایش انجام شده درخصوص تحقق بخشی از درآمدها از طریق فروش اموال و دارایی‌های دولت در سال ۱۴۰۲، بیانگر نگاه واقع بینانه دولت به این حوزه درآمدی است.

وی در خصوص اهمیت و ضرورت داشتن نگاه واقع بینانه در بحث درآمدها افزود: درآمدهای غیر واقعی کسری بودجه را رقم می‌زند و کسری بودجه مهمترین عامل و پایه تورمی است که گرانی و افزایش تورم در جامعه را به دنبال دارد.

راستینه هفشجانی اضافه کرد: براین اساس پیش‌بینی درآمدهای واقع بینانه یکی از مهمترین مولفه‌ها در حوزه بودجه و اعتبارات به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: وقتی منابع فراتر از واقعیت‌ها دیده شود به این معنی که منابع غیرواقعی برای حوزه بودجه پیش بینی شود؛ این بودجه قابلیت تحقق ندارد وکسری بودجه را به دنبال دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1855713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =