یکی از مراجع تقلید نسبت به غیرروحانی شدن چهره مساجد ابراز نگرانی کرده و آن را خطرناک خواند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله  مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود با توجه به فرارسیدن ماه محرم و اعزام مبلغان به مناطق مختلف کشور تصریح کرد: مبلغان در تبلیغات، مطلب به مردم تحویل دهند. روایات اهل بیت (ع) و آیات قرآن را بیان کنید؛ البته به مسائل سیاسی در جای خودش بپردازید اما چنان نباشد تمام خطبه‌های شما سیاسی باشد. بیشتر به مباحث عقاید و اخلاق تاکید کنید. در این زمان به اخلاق و عقاید بیش از همه چیز نیاز داریم. پایه عقاید مردم باید محکم شود زیرا نصف قرآن بیان عقاید است، همچنین پایه اخلاق باید در برابر مفاسد اخلاقی محکم شود.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

· در زمانی که فعالیت دشمنان به اوج رسیده، اگر از این مکتب دفاع نکنیم در پیشگاه خدا مسئولیم.

· در عصر حاضر وسایل خبررسانی و ارتباط جمعی بسیار گسترده شده است. در چنین شرایطی دشمنان از این ابزار استفاده می‌کنند و ما هم باید از همین ابزار برای مقابله با تهدیدها و تهاجم دشمن استفاده کنیم و آن را خنثی کنیم.

· در برخی مجالس لباس شخصی‌ها جای خطبا را می‌گیرند. این خطر است. گرچه ممکن است این فرد، عالم باشد لکن نقشه دشمن این است که سرنخ مجالس و محافل از دست روحانیت بیرون بیاید زیرا خودشان گفته‌اند «اگر روحانیت را از نظام کنار بزنیم می‌توانیم در کارهایمان موفق باشیم. این روحانیت است که آشتی‌ناپذیر با مستکبران است و ما نمی‌توانیم با آنان معامله سیاسی کنیم. پای یک سند استعماری را یک روحانی هرگز امضا نکرده است».

· ما به آنهایی که لباس شخصی هستند، احترام می‌گذاریم ولی چنان نباشد که چهره مجالس و مساجد چهره غیر روحانی شود که این کار بسیار خطرناک است. راه حل آن هم این است که کسانی که آمادگی لازم را دارند به میدان بیایند. وقتی شما میدان را خالی کنید به سراغ دیگران می‌روند.
/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =