مسئول کمیته تبلیغات احمدی‌نژاد در انتخابات 84، به چهره خبرساز روز و هفته جاری بدل شد.

به گزارش خبرآنلاین، یک روز پس از مصاحبه مفصل علی​اکبر جوانفکر با روزنامه اعتماد که به گفته الیاس حضرتی زمینه توقیف این روزنامه را به بار آورد، حکم قضایی وی دال بر یکسال حبس و سه سال محرومیت از فعالیت رسانه​ای صادر شد. او نیز مقدمات نشستی خبری در ارگان دولت را فراهم کرد.
نشستی که از ساعتی پیش از آغاز حاشیه ساز شد و برخی از لغو آن خبر دادند. اما مشاور پنجاه و دو ساله رئیس​جمهور و دوست چندین ساله​اش با چهره​ای خندان و دستانی که به نشانه پیروزی بالا گرفته بود در جمع خبرنگاران حاضر شد تا از مظلومیت خود سخن بگوید و از اینکه جریان انحرافی وجود خارجی ندارد.
اما پیش از آنکه خبر سخنان جوانفکر از نشست امروزش مخابره شود، خبر بازداشتش در خبرگزاری​ها منتشر شد. خبری که دو ساعت بعد هم از سوی دادستان کل و هم از سوی جوانفکر تکذیب شد. آنچه در پی می​آید روایت​ خبرگزاری​های مختلف از خبرهای این ماجرا است:
مهر:
ساعت 13:27 در خبری با تیتر «جوانفکر بازداشت شد»
علی اکبر جوانفکر که سرپرستی موسسه مطبوعاتی ایران را نیز عهده دار است بعد ظهر امروز دوشنبه، دقایقی پس از برگزاری نشست خبری با حضور نمایندگان دادستانی تهران در دفتر این موسسه بازداشت شد. نمایندگان دادستانی به دستان جوانفکر دستبند زده اند و اقدامات لازم برای انتقال وی در حال انجام است.
ساعت 15:33 در خبری با تیتر « جوانفکر آزاد شد»
اجرای حکم بازداشت علی‌اکبر جوانفکر با رایزنی مقامات دولتی موقتا متوقف شده است. علی اکبر جوانفکر سرپرستی موسسه مطبوعاتی ایران را نیز عهده دار است که بعد ظهر امروز دوشنبه، دقایقی پس از برگزاری نشست خبری با حضور نمایندگان دادستانی تهران در دفتر این موسسه دستگیر شده بود، با رایزنی های صورت گرفته آزاد شد.
جوانفکر برای ساعتی با دست بند در دفتر خود تحت نظر نیروهای انتظامی و امنیتی ضابط قوه قضائیه تحت نظر بود که پس از رایزنی های صورت گرفته آزاد شد. هم اکنون کادر اجرایی و تحریریه روزنامه ایران همچون روزهای گذشته به فعالیت عادی روزانه خود مشغول هستند.
 
فارس:
ساعت 13:46 در خبری با تیتر «علی اکبر جوانفکر بازداشت شد»
علی‌اکبر جوانفکر سرپرست مؤسسه ایران و مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور دقایقی پیش با حکم قضایی در دفتر محل کارش در روزنامه ایران بازداشت شد. جوانفکر هم‌اکنون در روزنامه ایران است اما مأموران قصد دارند وی را از ساختمان خارج کنند.پیش از این برخی از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس از دستگاه قضایی خواسته بودند با اقدامات حاشیه‌ای جوانفکر برخورد کنند.رایزنی مقامات دولتی با مسئولان قضایی برای پایان یافتن این موضوع ادامه دارد.
ساعت 15:13 در خبری با تیتر «با رایزنی مقامات دولتی، اجرای حکم بازداشت جوانفکر متوقف شد»
اجرای حکم بازداشت علی‌اکبر جوانفکر با رایزنی مقامات دولتی فعلا متوقف شده است.  در حالی که ضابطین قوه قضائیه ساعاتی پیش به منظور بازداشت علی اکبر جوانفکر مدیرعامل فعلی ایرنا و سرپرست سابق روزنامه ایران، در محل روزنامه ایران حضور یافته بودند، اجرای این حکم بنا به دستور مقامات بالاتر قضائی فعلاً متوقف شد. اخبار تکمیلی حاکی از آن است که مقامات قضائی انتقال جوانفکر از روزنامه ایران به بازداشتگاه را متوقف کرده‌اند. جوانفکر هم‌اکنون داخل روزنامه ایران حضور دارد.
 
ایسنا:
ساعت 13:54 در خبری با تیتر «علی‌اکبر جوانفکر بازداشت شد»      
علی‌اکبر جوانفکر روز دوشنبه پس از برگزاری نشست مطبوعاتی با حضور خبرنگاران در روزنامه ایران، بازداشت شد. مقامات رسمی قضایی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.
ساعت 14:45 در خبری با تیتر « دادستان کل کشور:  جوانفکر بازداشت نشده است»
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه درباره اخبار منتشره مبنی بر بازداشت علی‌اکبر جوانفکر اظهار کرد: بازداشت جوانفکر صحت ندارد.
ساعت 15:26 در خبری با تیتر « توضیحات «جوانفکر» درباره اتفاقات امروز در روزنامه ایران»
در حالی‌ که پس از نشست خبری سرپرست روزنامه ایران اخباری مبنی بر بازداشت «علی‌اکبر جوانفکر» منتشر شد، اما مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهورتاکید کرد که علی‌رغم حضور نیروهای دادستانی بازداشت نشده است.
علی‌اکبر جوانفکر که تلفنی از دفتر روزنامه ایران با خبرنگار ما گفت‌وگو می‌کرد، در این‌باره اظهار کرد: متاسفانه دوستانی از دادستانی به دفتر روزنامه ایران مراجعه کردند و به رغم این‌که آن‌ها را دعوت به آرامش و صبر کردم تا اقدامات لازم در سطح بالا صورت بگیرد، ولی آن‌ها حاضر به همکاری نشدند. وی با بیان این‌که «من آماده بودم که به دادستانی بروم» مدعی شد: با اقدامات این افراد، همکارانم در روزنامه ایران به شدت برآشفتند و نیروهای دادستانی در ساختمان گاز اشک‌آور انداختند و سعی در وارد شدن کردند، تعدادی از خبرنگاران روزنامه ایران را بازداشت کردند و با خود بردند و یکی از همکاران من را با شوک الکترونیکی زدند و اکنون وضعیت خوبی ندارد.
وی با بیان این‌که «آقای رییس‌جمهور نیز تلاش می‌کردند که این مساله به خوبی حل شود» گفت: ولی آن‌ها می‌گفتند ما کاری به رییس قوه قضاییه و همچنین رییس‌جمهور نداریم، ما دستور داریم.
مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور ‌گفت: همکاران من در روزنامه ایران به شدت ترسیدند، تعدادی از آن‌ها آسیب دیدند و من انتظار دارم با ورود رییس قوه قضاییه با افراد خاطی برخورد شود؛ چراکه این اقدام برای استحکام نظام ضرورت دارد. وی گفت: آن‌ها ملاحظه شرایط مرا نکردند، من نماینده دولت و مشاور رییس‌جمهور هستم و دولت یعنی نماینده مردم. آن‌ها باید پاسخگوی این رفتار خود باشند. مرا هر گاه به دادگاه احضار کرده‌اند برای ارائه توضیحات رفته‌ام و اگر این‌بار نیز مرا می‌خواندند این کار را انجام می‌دادم و احتیاجی به این اقدامات نبود.
 
ایرنا:
ساعت 14:43 در خبری با تیتر « بازداشت مدیر عامل ایرنا تکذیب شد»
خبر بازداشت علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تکذیب شد.با وجود اعلام برخی سایت های خبری مبنی بر بازداشت جوانفکر ،‌وی هم اکنون در محل موسسه مطبوعاتی ایران حضور دارد. همزمان با حضور نیروهای دادستانی و ضابطین انتظامی در روزنامه ایران،کارکنان این روزنامه در حالی که سرود 'کجایید ای شهیدان خدایی' را سر می دادند، مانع از بازداشت جوانفکر شدند که با برخورد این نیروها مواجه شدند.در جریان این حادثه، سرپرست موسسه مطبوعاتی و فرهنگی ایران و برخی از کارکنان این روزنامه، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
همچنین 'مصیب نعیمی' مدیر مسوول و برخی دیگر از کارکنان روزنامه ایران بازداشت شدند. اقدام به بازداشت علی اکبر جوانفکر در حالی انجام شد که وی ساعت 10 صبح امروز طی نشست مطبوعاتی به سوال های خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    1 3
    تشکر گردآوری خبری خوبی بود
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    9 3
    تشکر گردآوری خبری خوبی بود