رئیس جمهور امروز همزمان با روز خانواده از بازنشسته های نمونه کشور تجلیل کرد و البته به همکارانش در دولت توصیه کرد از هر راهی که شده، حقوق بازنشسته ها را زیاد کنند.

محمود احمدی نژاد گفت: "به دغدغه‌های بازنشستگان توجه ویژه‌ای داشته باشید، این دغدغه‌ها را پیگیری کنید. دریافتی همکارانی که قرارداد 30 ساله آنها تمام شده را افزایش دهید و از هر راهی که امکان دارد، این کار را انجام دهید دولت نیز حمایت می‌کند، به سلامت و درمان آنها توجه ویژه‌ای شود و تمام مطالبات آنها پرداخت شود و به نحوی این مطالبات را امسال جمع و جور کنید که چیزی باقی نماند و در کنار آن درمان و سلامت آنها را نیز جدی بگیرید."

احمدی‌نژاد همچنین وعده ای به بازنشسته ها داد: "اگر خداوند عمری به بنده داد و سال آینده در این روز در خدمت شما بودم انشاءالله آن روز تمام مطالبات شما پرداخته شده است."

این توصیه احمدی نژاد به مسوولان دولتی درحالی است که مشکلات بسیاری برای بازنشسته های دستگاه های مختلف وجود دارد. در راس آنها هم بازنشسته های آموزش و پرورش هستند که چندی پیش اعلام شد 30 هزار فرهنگی بازنشسته در سال 89 و 90، حقوق نگرفته اند.

 

چه کسی گفته انسان 16 ساله از 90 ساله مهمتر است؟

رئیس جمهور همچنین در این مراسم گفت: "خداوند از انسان خواسته است که یک زندگی سعادتمند در همین دنیا برای خود ایجاد کند که در آن غم و اندوه‌ نباشد و استعدادهای خود را در آن نشان دهد. بالاترین هدیه خداوند به انسان عمر این دنیاست و درعمر این دنیا انسان باید سوخت لازم را برای زندگی ابدی و رسیدن به خدا ذخیره کند. زندگی این دنیا هر ثانیه و هر دقیقه آن مهم است."

احمدی نژاد گفت: "انسان در دنیا هیچ وقت از مد نمی‌افتد. چه کسی گفته که انسان 16 ساله خیلی مهمتر از کسی است که 90 سالش است. تا روزی که انسان زنده است و نفس می‌کشد فرصت کمال و تعالی در اختیار اوست و باید از این فرصت استفاده کند و انسانی که سرد و گرم زندگی را می‌چشد و تجربه می‌اندوزد، فرصت بیشتری برای کمال و شناخت دارد. فرض بر این است کسانی که دارای سن بالاتری هستند، دارای کمالات بیشتری هستند، باید اینگونه باشد و در کشور ما اینگونه است."

رئیس جمهور با بیان این‌که سنین بالا دوره میوه‌چینی و ثمردهی است و دوره استفاده با راندمان خیلی بالا از زندگی در جهت رسیدن به خداوند است، گفت: "همه لحظات عمر مهم است و هر چه سن بالاتر، مهم‌تر و عزیزتر. از این نگاه هیچ مقطعی به عنوان مقطع رها شدن انسان وجود ندارد."

او گفت: "وقتی یک قراردادی برای کار بسته‌ایم و دوره آن قرارداد تمام می‌شود، این به این معنا نیست که دوره فعالیت، کار و تلاش تمام شده است، تلاش انسان برای کمال پایانی ندارد." 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جوانان و میانسالان کشور نیز توصیه کرد که قدر بزرگترهای خود را بدانند؛ چراکه این باعث می‌شود که خود آنها نیز در آینده زندگی سعادتمندی داشته باشند.

او با اشاره به این‌که دین اسلام به تکریم خانواده و پدر و مادر توجه ویژه‌ای دارد، خطاب به بازنشستگان گفت: با اراده و محکم از ثانیه‌های عمر خود استفاده کنید و آنچه را که انسان را حفظ می‌کند و جامعه و یک کشور را حفظ و به حرکت وا می‌دارد عبارتند از عشق، محبت و مهربانی و اگر مهر و محبت در جامعه کم شود، مشکلات ایجاد می‌شود و اگر جامعه‌ای سرشار از مهر، محبت و مهربانی باشد در آن مشکلی پیش نمی‌آید. دیگر کسی از پول مردم سوء استفاده نمی‌کند، ظلم نمی‌کند و دستش در جیب دیگران قرار نمی‌گیرد."

 

تجلیل از 8 بازنشسته نمونه کشور

رییس‌جمهور در این مراسم از 8 تن از بازنشستگان نمونه کشوری از جمله علیرضا یلدا، کاظم آملی، مجتبی مشدئی، حبیب‌الله زنجانی، ماهرخ فلاحی، کبری مجیدی، عیسی عرب‌گل و محمد جوادی‌پور قدردانی کرد.

در این مراسم همچنین شیخ‌الاسلام وزیر کار، رفاه و تعاون و همچنین رییس صندوق بازنشستگی و 4 تن از بازنشستگان نمونه کشوری از جمله دکتر آملی متخصص ریه، دکتر حبیب‌الله زنجانی دکترای جامعه شناسی، ماهرخ فلاحی، دامپرور نمونه کشور و مجتبی مشدئی متخصص حسابداری سخنرانی کردند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تاشتاس IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    8 0
    وای خدایا چقدر ما بازنشسته ها خوش بختیم تا حالا نمیدونستیم!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    7 0
    پس تا سال دیگه حقوق بازنشسته ها پرداخت نمی شه!!!؟؟؟
  • عبدو IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    3 0
    حقوق بازنشته های سازمان تامین اجتماعی دو برابر حقوق بازنشسته های مشمول صندوق های سازمانهای دولتی است .نمی دانم طنز است یا واقعیت دارد ریس بازنشسته یکی از ادارات به جهت هزینه های زیاد در تاکسی تلفنی کار میکند وابدارچی همان اداره هم بازنشسبه تامین اجتماعی است ودو برابراو حقوق میگیرد وهروقت تاکسی میخواهد زنگ میزند ودرحواست میکند تا اقای ......همان ریس سابقش رابفرستند حلا مجسم کنید روز وحال وقیافه اقای رییس سابق را.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    2 0
    من اين خبر را در خبرگزاري سايت رسمي بازنشستگان كشوري ديدم كه در آنجا نوشته شده تا پايان آذر سال 90 كه شما اشتباهي زديد تا پايان آذر سال 91 ، لطفا خبر را اصلاح كنيد.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    1 1
    آذر91 يا آذر 90
  • بدون نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    2 0
    من کارمند وسط ماه حقوفم تموم میشه و با سختی به اخادش نکنده خانوردی رو شرمنج میرسم خدا هیچ و
  • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    1 8
    خدایااحمدی نژادراحفظ کن وبه مخالفینش فهمی ده که چشمشان برروی حقایق وپاکی هابازشود.
  • کارمند جزئ IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    8 0
    انشاا... روزی برسه که کارگران کارمندان و بازنشسته ها مشکل مالی اقتصادی و شرمندگی در مقابل خانواده نداشته باشند
  • بدون نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    5 0
    ما از اين جور وعده و وعيدها زياد شنيديم. در جمع بازنشسته ها پيرمرد90 ساله از 16 ساله مهمتر ولي در ديدار با جوانان باز حرفها برعكس ميشه.قولهايي كه به پرستارها معلمين جوانان كارگران ... داده شده رو فراموش نكرديم.
  • بدون نام DE ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    8 0
    جالبه! از سال 84 به اینطرف، هر وقت نزدیک یک انتخابات میشیم، حقوق بازنشسته ها، یا کامل پرداخت میشه یا قول افزایشش داده میشه. بهر حال جمعیت قابل توجهی رو در بر میگیره !!!!!! انتخابات 88 که یادتون هست، قبل از انتخابات حقوق بازنشسته ها هم رفت بالاتر و هم کامل پرداخت شد، بعد از انتخابات گفتند اشتباه شده و همه رو ازشون پس گرفتند.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    6 1
    تا سال آینده بازنشسته هایی که وعده به ایشان داده ای از شدت فشارهای تورم و بیماری و.... احتمالا مرده اند
  • نياز IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    8 1
    بلائي سر ملت آوردند كه شاغل وباز نشسته اش هردو گرفتار ودر مانده اند مگر اينكه راه دزدي وخلاف بروند.
  • گروه جامعه IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    5 0
    کاربران گرامی، رییس جمهور گفته "اگر خداوند عمری به بنده داد و سال آینده در این روز در خدمت شما بودم انشاءالله آن روز تمام مطالبات شما پرداخته شده است." یعنی آذر ۹۱.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    7 0
    از هر راهی که شده دیگه از اون حرفهاست!!! رییس دولت وقتی این حرف رو بزنه دیگه از اون اون حرفهاست.
  • لاله IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    8 0
    این وعده در مورد همه بازنشستگانه یا فقط بازنشستگان کشوری ؟ در ضمن آقای رئیس جمهور بفرمایند چرا همین بازنشسته ها که باید روحیه دار باشند و در جهت تعالی قدم بردارند اگه بخواهند جهت کمک درآمد و امرار معاش شغل دیگری پیدا کنند و آبروداری کنند باید سازمان تامین اجتماعی حقوق مستمریشان را قطع کند ؟ قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا دم خروس رو ؟