مذاکرات برای بازپس گیری مصوبه هفته گذشته مجلس که شائبه پرداخت حقوق مادام​العمر به مقامات سیاسی را آفریده بود؛ همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، در حال حاضر نمایندگان مشغول بررسی کلیات طرح بازپس گیری این مصوبه هستند که دوفوریتش روز گذشته مصوب شد. در خلال مذاکرات یکی از نمایندگان پرداخت چنین حقوقی را برخلاف اصل برابری و رفع تبعیض ناروا در قانون اساسی کشور خواند.
رئیس مجلس هم در واکنش به آن بار دیگر با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق مادام العمر مصوبه مجلس هشتم نبوده و مربوط به مجالس قبلی است، تاکید کرد: شائبه پرداخت حقوق مادام​العمر باید ریشه​ای رفع شود.
علی لاریجانی با بیان اینکه باید مصوبه مجالس قبل را نیز اصلاح نمود، بر حل ریشه​ای این مشکل تاکید کرد و افزود: باید این ذهنیت در جامعه ایجاد نشود که مسئولان چنین حقوقی می​گیرند.
 
گفتنی است پرداخت حقوق متناسب با دریافتی در دوره مسئولیت سیاسی مدیران، در سال 1345 تصویب شده که در مجلس سوم تحت عنوان «قانون نظام هماهنگ پرداخت»، به ریاست کروبی نیز تایید شد. در مجلس هفتم این موضوع در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری، به شکل آزمایشی و برای 5 سال دیگر به گونه​ای تصویب شد که مدیران سیاسی​ای که سابقا کارمند دولت بوده​اند، پس از برکناری بتوانند 80 درصد دریافتی خود در مدیریت را دریافت کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =