ایسنا نوشت:

وزیر کشوراعلام کرد که لیست پیشنهادی این وزارت ‌خانه از حوزه‌های انتخابیه‌ای که قرار است، انتخابات به صورت کاملا رایانه‌ای درآن برگزار شود به شورای نگهبان ارایه شده است.

مصطفی محمد نجار با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: هنوز مشخص نیست در کدام حوزه های انتخاباتی انتخابات به صورت کاملا رایانه ای برگزار می‌شود، ما لیست پیشنهادی خود را به شورای نگهبان ارایه داده‌ایم و در انتظار پاسخ این شورا هستیم.

وی تاکید کرد: روند برگزاری انتخابات طبق برنامه های خود به خوبی در جریان است.در همین حال جانشین رییس ستاد انتخابات کشور هم گفت: برای برگزاری انتخابات فرمانداران شهرستان‌ها باید از نیروهای پیشکسوت و با تجربه در این حوزه استفاده کنند و حتی از نیروهایی با تجربه و بازنشسته هم در صورت نیاز استفاده کنند.

اهم اظهارات حسنعلی نوری در همایش سراسری آموزشی ـ توجیهی مجریان برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد رادرادامه بخوانید.
 
* آنچه که مهم است بودجه‌ای است که برای انتخابات تعیین شده، بودجه انتخابات شفاف تعریف شده و همه رؤسای هیئت اجرایی انتخابات خواهند دانست که به چه شهرستانی و استانی چه میزان اعتبار تخصیص داده شده است؛ البته همه فرایند‌ها بسته به اعتبارات و بودجه انتخابات نیست.
*فرصت برگزاری انتخابات الکترونیکی را نباید از دست داد . باید به سمتی حرکت کنیم که گردش کاغذ به حداقل برسد.
* سامانه الکترونیکی انتخابات برای 25 فرایند تعریف شده است و رای‌گیری الکترونیکی به صورت پایلوت در برخی مناطق صورت می‌گیرد. همچنین بخش انتقال خبر سیستم و شبکه ارسال اخبار از 2 ماه پیش فعال شده است و فرمانداری‌ها موظف‌اند اخبار حوزه‌ای خود و اطلاعات مربوط به کاندیدا و نمایندگان را به دفتر ستاد ارسال کنند.
*فرمانداران در انتخاب کارشناسان انتخابات باید دقت عمل داشته باشد.
*همه بر آیین نامه و قانون انتخابات آگاهی دارند، ولی انتخابات نکات ریزی دارد که در صورت بی‌توجهی و کم دقتی جزئی‌ترین نکات انتخابات می تواند کلی‌ترین برنامه‌های آن را به هم بریزد.
/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =