یک فیلم صامت فرانسوی در هفته اول اکران در آمریکای شمالی با بیشترین نقدهای مثبت روبرو شده است.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم صامت و سیاه و سفید «هنرمند» به کارگردانی میشل هازاناویسیوس از چهارشنبه 23 نوامبر در هفته تعطیلات شکرگزاری در ایالات متحده و کانادا اکران شده است.

داستان این فیلم در دهه 1920 و سال‌های پیش از ورود صدا به سینما روی می‌دهد. ژان دوژاردن نقش یک قهرمان فیلم‌های صامت را بازی می‌کند که با رونق گرفتن سینمای ناطق همه چیز خود را از دست می‌دهد. دوژاردن برای بازی در این فیلم ماه مه پیش در جشنواره کن برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

جیک کویل نویسنده آسوشیتدپرس به «هنرمند» از چهار ستاره سه ستاره داد و از آن به عنوان «یک قصیده بسیار جذاب و دوست‌داشتنی درباره اولین روزهای دنیای سینما» یاد کرد.

همچنین «هوگو» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی به عنوان دیگر فیلمی که به سینمای کلاسیک ادای دین می‌کند، با استقبال منتقدان روبرو شده است.

اولین تجربه اسکورسیزی در قالب سه‌بعدی فیلمی خانوادگی است. داستان فیلم در پاریس دهه 1930 روی می‌دهد و درباره هوگو کاباره یک پسر بچه یتیم (با بازی آسا باترفیلد) است که در ایستگاه قطار مونپارناس در پاریس زندگی می‌کند.

برخورد تصادفی هوگو با ژرژ ملی‌یس (بن کینگزلی) از پیشگامان سینمای صامت به دوستی با دخترخوانده او، ایزابل (کلویی مورتز) و ماجراهایی اسرارآمیز مربوط به پدرش و یک آدم‌ماشینی می‌‌انجامد.

کریستی لیمایر منتقد اسوشیتدپرس به «هوگو» سه ستاره داد و درباره آن نوشت: «اسکورسیزی نه تنها با این تکنولوژی نوظهور کلنجار می‌رود، بلکه با آغوش باز آن را می‌پذیرد. قالب سه‌بعدی تاکنون در هیچ فیلمی به اندازه «هوگو» تا این حد خیره‌کننده مورد استفاده قرار نگرفته، نه حتی در فیلمی مبالغه‌شده چون "آواتار".»

فیلم خانوادگی «ماپت‌ها» به کارگردانی جیمز بابین، انیمیشن «آرتور کریسمس» ساخته سارا اسمیت، «یک روش خطرناک» دیوید کراننبرگ با بازی ویگو مورتنسن و میشائل فاسبیندر و «هفته من با مریلین» ساخته سایمن کرتیس با بازی میشل ویلیامز به نقش مریلین مونرو بازیگر آمریکایی، دیگر فیلم‌هایی هستند که در هفته تعطیلات شکرگزاری اکران شده‌اند.

جدول زیر بر اساس درصد نقدهای مثبت نوشته‌شده بر فیلم‌ها در سه وبسایت سینمایی تنظیم شده که تا عصر جمعه را دربرمی‌گیرد.
نام فیلم و کارگردان
Metacritic
Movie Review Intelligence
Rotten Tomatoes
متوسط
«هنرمند»، میشل هازاناویسیوس
87
90.9
97
91.6
«هوگو»، مارتین اسکورسیزی
85
81.2
97
87.7
«ماپت‌ها»، جیمز بابین
76
78.8
97
83.9
«آرتور کریسمس»، سارا اسمیت
68
76.6
91
78.5
«یک روش خطرناک»، دیوید کراننبرگ
74
74
80
76
«هفته من با مریلین»، سایمن کرتیس
66
68
82
72
 
اسوشیتدپرس / 26 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =