۰ نفر
۸ آذر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۶

روزنامه شرق نوشت:

پسرجوانی که متهم است برای انتقام‌گیری دست به قتل زده‌ در دادگاه مدعی شد او فقط دست‌وپای مقتول را بسته و نقشی در مرگ وی نداشته است.
در ابتدای جلسه محاکمه این جوان که محمد نام دارد، سیدرضایی نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفرخواست گفت: هشتم اسفند سال گذشته ماموران پلیس با تماس تلفنی اهالی ساختمانی در میدان محسنی تهران باخبر شدند که مردی به نام حسین جان سپرده و جسدش متعفن شده است. وقتی ماموران در محل حاضر شدند مشخص شد که حسین چند روز قبل از پیدا شدن جسدش جان سپرده است و از آنجایی که او تنها زندگی می‌کرد کسی متوجه مرگش نشده بود و زمانی همسایه‌ها موضوع را به پلیس خبر دادند که بوی تعفن از خانه او به مشام رسید.  جسد به دستور بازپرس به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات آغاز شد. ماموران متوجه شدند آخرین کسی که با حسین دیدار داشت جوانی به نام محمد است و بعد از آن دیگر کسی وارد خانه مقتول نشده است. محمد شناسایی و بازداشت شد و با توجه به مدارک مورد نیاز در پرونده و با توجه به اعترافاتش و از آنجایی که مقتول ولی‌دم ندارد و از سوی رییس قوه‌قضاییه برای متهم درخواست قصاص شده درخواست صدور حکم قانونی در این خصوص را دارم.
در ادامه با توجه به نبود اولیای‌دم، متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: من اتهام را قبول ندارم چون قتلی در کار نبود. متهم در توضیح ماجرا گفت: مدتی بود که با حسین آشنا شده بودم و به خانه‌اش می‌رفتم. یک ماه قبل از این حادثه یک روز به خانه‌اش رفته بودم که برایم شربت درست کرد آن را خوردم و کمی هم مواد کشیدم و بعد بیهوش شدم. وقتی بیدار شدم دیدم در شرایط نامناسبی هستم و حسین به من تجاوز کرده ‌است. خیلی ناراحت شدم و حالم بد شد. خانه حسین را ترک کردم یک ماه‌بعد با اصرار زیاد از من خواست دوباره به خانه‌اش بروم فرصت خوبی برای انتقام‌گیری بود من هم قبول کردم چون در این مدت فقط داشتم به انتقام‌ فکر می‌کردم. شب حادثه به خانه حسین رفتم او دوباره شربت را ریخت. چهره‌اش نشان می‌داد باز هم می‌خواهد توطئه‌ای بچیند. به بهانه اینکه سیگار نداریم او را بیرون فرستادم و لیوان خودم را با لیوان حسین عوض کردم. او شربت را خورد و بعد هم مواد کشیدیم و او بیهوش شد. من نتوانستم کاری را که او با من کرده ‌بود با خودش بکنم. به همین علت دست و پایش را بستم. وقتی به هوش آمد داشت داد و فریاد می‌کرد که دهانش را هم چسب زدم و وسایلش را سرقت کردم و ساعت شش صبح بود که از خانه خارج شدم و چند روز بعد هم بازداشت شدم.
در ادامه جلسه دادگاه یکی از شاهدان در مورد روز حادثه گفت: من زمان درگیری این دو نفر در خانه نبودم اما باید بگویم حسین آدم خوبی بود اما اعتیاد داشت و این اعتیاد او را گوشه‌گیر کرده بود. او هیچ‌وقت با کسی رفاقت نمی‌کرد. آن روز من با او قرار داشتم حدود ساعت 10صبح بود که جوانی را دیدم که از خانه‌اش خارج شد و گفت حسین در خانه است. چون با آن جوان فاصله داشتم نتوانستم صورت او را ببینم اما فکر می‌کنم همین متهم بود.
بعد از پایان گفته‌های این مرد، متهم برای بیان آخرین دفاعایتش در جایگاه حاضر شد و گفت: من واقعا مرتکب قتل نشدم و شاید کس دیگری این کار را کرده است چون من ساعت شش صبح از خانه خارج شدم و کسی که ساعت 10 صبح از خانه بیرون رفت، من نبودم. وکیل مدافع متهم نیز گفت: سمی که داخل شربت حسین بود کشنده نبود و فقط باعث بیهوشی می‌شد. ضمن اینکه شاهدان هم به صراحت نگفتند کسی که از خانه حسین خارج شده‌ موکل من بوده است. بعد از پایان جلسه محاکمه هیات قضات برای صدور رأی پرونده وارد شور شدند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =