چراغ سبز وزیر کشور برای استفاده از امکانات دولتی و دانشگاه‌ها برای تبلیغات انتخاباتی

احمد وحیدی گفت: در انتخابات و یا یک فرجه خاص، چون دانشگاه ها جزو امکانات دولتی محسوب می‌شوند اگر بنا باشد برای نماینده خاصی استفاده شود باید با عدالت همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین روز از بیست و دومین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با حضور وحیدی، وزیر کشور و حجت السلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظرم رهبری در دانشگاه‌ها و نظری استاندار استان خراسان رضوی، برگزار شد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، احمد وحیدی، وزیر کشور در این جلسه در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک بعثت پیامبر، دانشجویان را امیدهای آینده کشور و امانتدار نسل قبلی خواند و از استمرار در برگزاری دوره های جهاد اکبر ابراز خشنودی کرده و آن را از ثمرات انقلاب دانستند.

وی در پاسخ به پرسش دانشجویان در ارتباط با نوع برگزاری انتخابات در کشور پاسخ گفت: هر کشوری نظام انتخاباتی خاص خودش را دارد که برنامه کلی سیاسی است. در کشور ما نظام انتخاباتی اکثریتی از ابتدای انقلاب پذیرفته شده است. این بار سوم است که مجلسی ها تلاش کردند که نظام تناسبی را پیاده کنند؛ البته آن چیزی که مجلس آورده بود نظام تناسبی ناقص بود و ابهامات زیادی داشت. برای مثال با نحوه ای که در لایحه مجلس آورده بودند ممکن بود یک نفر با رای کمتر وارد مجلس شود و یک نفر با رای بیشتر به مجلس ورود پیدا نکند. البته در بحث انتخابات یک راه حل این است که حوزه ها را تک نفره کنیم برای مثال حوزه تهران سی نفر است که اگر تهران را سی منطقه کنیم در هر حوزه یک نفر انتخاب خواهد شد اما باید از قبل مردمی را که قرار است در آن حوزه رای بدهند، مشخص کنیم.

وزیر کشور در ادامه‌ پاسخ به پرسش دانشجویان بیان داشت: در انتخابات و یا یک فرجه خاص، چون دانشگاه ها جزو امکانات دولتی محسوب می‌شوند اگر بنا باشد برای نماینده خاصی استفاده شود باید با عدالت همراه باشد. چون طبق قانون از امکانات دولتی براساس عدالت برای تبلیغ می‌شود، استفاده کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871315

برچسب‌ها