عصر ایران نوشت:

رهبران اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که فشارهای بیشتری علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، روز دوشنبه در پایان اجلاس مشترک اتحادیه اروپا و آمریکا در واشنگتن دو طرف با صدور بیانیه مشترکی با ادعای اینکه جمهوری اسلامی ایران هنوز نگرانی های بین المللی درباره برنامه های هسته ای خود را مرتفع نساخته ، افزودند که فشارهای خود را علیه ایران تشدید خواهند کرد.
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در پایان این اجلاس در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : ‌" ما توافق کردیم که فشارها بر ایران همچنان ادامه یابد تا جمهوری اسلامی به تعهدات بین المللی‌اش درباره استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای عمل کند".
همزمان روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از برخی دیپلمات های غربی نوشت که اتحادیه اروپا پیش نویس قطعنامه ای را آماده ساخته که بر اساس آن اعضای این اتحادیه در دور جدید تحریم های خود علیه ایران تحریم های مالی ( احتمالا بانک مرکزی) ، تحریم های حوزه انرژی ( تحریم خرید نفت ) و نیز تحریم های حوزه حمل و نقل ( تحریم های هوایی) وضع خواهند کرد.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال هنوز بحث درباره ابعاد تحریم های جدید اروپاعلیه ایران در میان کشورهای عضو این اتحادیه در جریان است و یک کشور با پیش نویس قطعنامه جدید این اتحادیه مخالف است.
اعضای اتحادیه اروپا روز پنج شنبه قرار است درباره تحریم های جدید خود علیه ایران تصمیم گیری کنند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187165

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =