اگرچه صبح امروز در خصوص بررسی طرح بهبود فضای کسب و کار، اختلاف نظری میان رئیس مجلس و احمد توکلی بوجود آمد اما دقایقی بعد، لاریجانی از او دلجویی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مباحثه این دو نماینده تا آنجا پیش رفت که یکدیگر را به رفتار غیرقانونی متهم کردند که در پایان، توکلی از ارائه تذکرش منصرف شد. زمانی که نمایندگان مشغول بررسی ماده دیگری از این طرح بودند، لاریجانی خطاب به توکلی گفت: شما تذکری ندارید؟ دلمان برای تذکرات شما تنگ شده! درست است که ما با هم بحث های طلبگی داریم اما دوست هم هستیم.
اگرچه توکلی در خصوص آن ماده از طرح مذکور اظهار نظر نکرد اما در مواد بعدی اخطار قانون اساسی داد که با تایید رئیس مجلس و رای موافق نمایندگان مواجه شد. رئیس مرکز پژوهش​ها از این رویکرد مجلس تشکر کرد و در پیشنهاد دیگری خواستار لغو قراردهای غیرقانونی از سوی دیوان عالی شد. اشاره وی به صدور فرم​هایی خاص برای قرارداد با اتاق بازرگانی بود که می​گفت: فرم​های یکسان را در تمامی امور نمی​توان به کار بست و منجر به اعمال سلیقه از سوی دولتمردان برای این منظور می​شود.
وی افزود: با دولتی هم طرفیم که به سلیقه خود عمل می کند، ما هم که از ابزارهای نظارتی قانونی​امان استفاده نمی​کنیم، به این ترتیب نمی​توان جلوی این روند را گرفت.
گفتنی است، نادر قاضی​پور نماینده ارومیه هم در پیشنهاد اصلاحی دیگری، سخنانش را با شعری به زبان آذری در مدح امام حسین(ع) آغاز کرد و به ترجمه آن پرداخت و گفت: «باد آرام می گیرد، طوفان آر‌ام می گیرد اما پرچم امام حسین آرام نمی​گیرد».
رئیس مجلس به او تذکر داد که در مورد دستور کار جلسه مجلس باید سخن بگوید. او هم به شوخی به لاریجانی گفت: حاج آقا شما مثل اینکه با امام حسین مشکل دارید! رئیس مجلس هم پاسخ داد: ما مخلص امام حسین هم هستیم!
قاضی​پور که همواره سخنانش را با عبارت «یا حسین» پایان می​دهد، امروز خطاب به همکارانش گفت: امروز همه با هم، به عشق امام حسین بگوییم «یا حسین». تعدادی از نمایندگان هم این درخواست وی را اجابت کرده و فریاد یا حسین سر دادند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =