عباس: مسئول غزه بودیم، هستیم و خواهیم بود/ موضع عربستان شرافتمدانه بود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد تشکیلات خودگردان مسئول غزه بوده و آماده انجام وظیفه خود به محض توقف جنگ است.

به گزارش خبرآنلاین، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته این نهاد «مسئول نوار غزه بوده و آماده است به محض توقف جنگ علیه مردم‌مان، به وظیفه خود عمل کند. ما از گذشته مسئول نوار غزه بودیم و هستیم و خواهیم بود».

عباس در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» با اشاره به اینکه «حمله طوفان الاقصی برای همه غافلگیر کننده بود و هیچ کسی انتظار آن را نداشت»، بر عزم تشکیلات خودگردان فلسطین برای همکاری با تمامی طرف‌های عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی جهت ممانعت از بروز اشغالگری جدیدی برای ملت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه این مصاحبه با اشاره به بیانیه عربستان که بر اولویت به رسمیت شناختن کشور فلسطین بر هرگونه صلح فراگیر و عادی‌سازی به ویژه در شرایط حساس و خطرناک فعلی منطقه و جهان تاکید داشت، موضعگیری‌های عربستان درباره مساله فلسطین را «تاریخی، شرافتمندانه، معتبر و استوار» توصیف کرد.

او تاکید کرد: «دولت آمریکا فشار واقعی و جدی را بر کابینه اسرائیل اعمال نمی‌کند تا روند راه‌حل سیاسی را که به تشکیل کشور مستقل فلسطین منجر شود، تقویت کند».

عباس در ادامه گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مانعی در برابر اقدامات بین‌المللی کنونی برای متوقف کردن جنگ و حرکت در مسیری سیاسی مبتنی بر قوانین بین‌المللی تبدیل شده و صحبت‌های او در مخالفت با راه‌حل ۲دولتی و نیز تاکید او بر جنگ علیه غزه نشانه آشکاری از مخالفت علنی‌اش با روند صلح و برقراری امنیت و ثبات بوده و نشان می‌دهد که او تنها به اشغالگری، شهرک‌سازی و زبان زور باور دارد.

رئیس تشکیلات خودگردان با تاکید بر اینکه موضوع تشکیل کابینه جدید یک مساله داخلی فلسطین است، گفت: «ما در راه حفظ استقلال رای فلسطین هزینه‌های سنگینی دادیم و هرگز به کسی اجازه دخالت در آن و یا تلاش برای کنترل یافتن بر آن را نخواهیم داد».

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 57
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    22 8
    نتانیاهو بلایی سر این بدبخت خواهد آورد که خودش آرزوی مرگ کند نمیداند چاله اش را کنده و رویش معامله کرده و حتی جایگزین آن هم مشخص شده این است عاقبت خیانت پناهنده شدن به دامان صهیونیستها
  • رضا IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    16 16
    نه حماس پیروز میدان است ونه اسرائیل ونه هیچ کشور دیگری فقط گفتگو و دمکراسی است که نتیجه میدهد والبته اسم نتانیاهو به عنوان یک جنایتکار جنگی در تاریخ ثبت خواهد شد واین لکه ننگ هیچوقت پاک نخواهد شد واز نتانیاهو به عنوان یک جلاد وقصاب نام خواهندبرد
  • مختار IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    25 8
    محمود عباس خود خائن هست که باعث دوگانگی بین فلسطینی ها بوده وهست این خود فروش هست