رئیس سیا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین؛ دیدار با نتانیاهو و رئیس موساد برای توافق با حماس

ویلیام (بیل) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرده است تا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل و رئیس سازمان جاسوسی موساد برای دستیابی به توافق با حماس دیدار و گفتگو کند.

به گزارش خبرآنلاین، تارنمای آکسیوس روز پنجشنبه به وقت محلی به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد: ویلیام برنز مشهور به بیل برنز رئیس سیا، روز پنجشنبه وارد اسرائیل شد تا با دیوید بارنیا، رئیس موساد و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درباره مذاکرات اخیر درباره گروگان‌ها گفتگو کند.

برنز به‌عنوان یک مقام ارشد آمریکایی در منطقه شناخته می‌شود و سفر او به خاورمیانه کمی پیش از اولین توافق برای توقف درگیری‌ها در غزه در سال گذشته میلادی انجام شد.

به گزارش ایرنا، به نظر می رسد دولت بایدن و همچنین قطری ها و مصری ها می خواهند برای مذاکرات پیرامون توافق جدید آزادی گروگان، حرکت به سمت جلو ایجاد کنند اما نتانیاهو از اعزام یک هیئت اسرائیلی به مصر برای گفتگوهای بعدی خودداری کرده است و در هفته جاری نشست حساس در قاهره بدون دستاورد به پایان رسید.

در حالی که این نشست پیشرفتی را به همراه نداشت، یک منبع اسرائیلی درباره این گفتگوها گفت که پیشرفت در درک اختلافات در مذاکراتی که می تواند منجر به توافق شود، حاصل شده است.

یک منبع آگاه به اکسیوس گفت که برنز پس از یک سفر سریع به دوحه و دیدار با رهبران قطر و گفتگو در مورد آخرین مذاکرات آزادی گروگان‌ها وارد اسرائیل شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =