۷ نفر
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
یمن از حمله به کشتی انگلیسی خبر داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (پنجشنبه) از هدف قرار دادن یک کشتی انگلیسی در تازه‌ترین عملیات خود در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی کشورمان یک عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادند که در آن کشتی انگلیسی «LYCAVITOS» هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، گفت: نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های دریایی مناسب، این کشتی را در خلیج عدن هدف قرار داد و به لطف خدا این حمله دقیق و مستقیم بود.

به گزارش ایرنا، یحیی سریع ادامه داد: عملیات منحصر بفرد ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب، در چارچوب حق مشروع پاسخ به تجاوز علیه یمن و حق ما برای دفاع از یمن و ملت آن ادامه دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما بر ادامه عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره تاکید می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سازمان تجارت دریایی انگلیس بعد از ظهر امروز اعلام کرد: گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در خلیج عدن یمن دریافت کرده‌ایم.

طبق این بیانیه، این حادثه در ۸۵ مایل دریایی جنوب عدن رخ داده است.

در همین پیوند، شرکت امنیت دریایی (امبری) اعلام کرد: یک کشتی در دریای سرخ که در حدود یکصد متری شرق عدن یمن در حرکت بود هدف حمله قرار گرفت.

در بیانیه شرکت امبری آمده است: این کشتی در نتیجه حمله دچار آسیب جزئی شده است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =