علی لاریجانی در ادامه نشست خبری خود، رسانه​ها را به پرهیز از حاشیه سازی توصیه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رییس مجلس در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه «هیچ رسانه‌ای در کشور جرات انتقاد مستقیم از قوه قضاییه را ندارد، در این راستا توصیه شما به قوه قضاییه چیست؟»، گفت: در مورد رسانه‌ها طبق قانون عمل می‌شود، البته باید از حیثیت خبرنگاران دفاع شود تا بتوانند در چارچوب قانون کار خود را درست انجام دهند. یک وقت شاهد انتقاد کردن هستیم و یک وقت شاهدیم که یک قوه زیر سوال برده شده و تخریب می‌شود و این امر با انتقاد متفاوت است.
به گفته وی، مسائل حاشیه‌ای را بزرگ جلوه دادن یا تهمت زدن به افراد مشکل به وجود می‌آورد و قوه قضاییه نیز موظف است مطابق قانون جلوی چنین مسائلی را بگیرد. گاه دولتمردان از قوه قضاییه می‌پرسند که چرا به برخی شکایات رسیدگی نمی‌شود و طبق جواب قوه قضاییه این شکایات در مسیر رسیدگی است.
لاریجانی در عین حال توصیه کرد که قوای مختلف رعایت حال رسانه‌ها را بکنند و رسانه‌ها نیز توجه داشته باشند که در شرایط فعلی نیازمند حاشیه‌سازی نیستیم بلکه باید افکار عمومی را به سمت مسائل اصلی سوق دهیم و از حاشیه‌سازی پرهیز کنیم.
رییس مجلس در پاسخ به سوال ایلنا در خصوص سرانجام طرح سوال از رییس‌جمهور گفت: طبق آیین‌نامه وقتی امضاها به حد نصاب برسد به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود، البته این در حالی است که برخی‌ها در موضوع تردید داشتند و نمی‌خواستند امضایشان پای این سوال باشد. در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد سوالات طرح سوال از رییس‌جمهور، این موضوع احتیاج به رسیدگی در صحن علنی ندارد و به طور طبیعی به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود.
برای دومین بار از لاریجانی در خصوص نقص اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها سوال شد. رییس مجلس در مورد گرانی با بیان اینکه قبول دارم در شرایط فعلی باید دولت در راستای کاهش نقدینگی تلاش کند، گفت: قبل از اجرای قانون هدفمندی، بین مجلس و دولت اختلاف نظری در مورد نحوه اجرا و شیب اجرای قانون وجود داشت، نظر ما این بود که کار با دقت انجام شود تا باعث افزایش رشد نقدینگی نشود لذا برای این موضوع سقف گذاشتیم.
وی با تاکید بر اینکه راهکارهای جذب نقدینگی باید مورد توجه قرار گیرد، به راهکارهای مصوب در قانون بودجه اشاره و خاطر نشان کرد: ما در قانون بودجه پیشنهاداتی ارائه کردیم که دولت می‌تواند از آنها استفاده کند، از جمله‌ این روش‌ها، فروش اوراق مشارکت است که باید از آن استفاده شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =