سفیر رومانی جهت تقویت روابط گردشگری به همدان سفر کرده است

استاندار همدان گفت: سفیر رومانی جهت تقویت روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری بین همدان و رومانی، امروز وارد همدان شد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، استاندار همدان از آمادگی کامل همدان برای تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با کشور رومانی خبر داد و گفت: سفیر رومانی در راستای تقویت و تعامل بیشتر روابط، امروز به همدان سفر کرده است.


علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: ظرفیت‌های زیادی برای افزایش مبادلات بین همدان و رومانی فراهم است و این سفر نیز برای بالفعل شدن ظرفیت‌های موجود در نظرگرفته شده است.

وی میزبانی استان از سفیر رومانی را فرصتی مغتنم برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند اقتصادی، گردشگری و فرهنگی می‌توانیم زمینه همکاری را بیش از پیش افزایش دهیم و از برخی زیرساخت‌های فراهم شده در گذشته به طور شایسته‌تری استفاده کنیم.

استاندار همدان اضافه کرد: این دیدارها می‌تواند بر تعمیق روابط میان دو کشور موثر باشد و بسترهای همکاری دوجانبه را بیش از پیش فراهم کند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه همدان یکی از قطب‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری مهم ایران است و می‌تواند نیازهای اقتصادی رومانی را تامین کند بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین تجار و هنرمندان و صنعتگران همدان و رومانی تاکید کرد و افزود:‌ سعی داریم در این سفر کوتاه تمام ظرفیت‌های عظیم و متعدد استان همدان را به سفیر رومانی معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این سفر زمینه ساز تعاملات دو جانبه و سفرهای هیئت‌ تجاری همدان به رومانی و بالعکس خواهد بود، گفت: تمایل داریم ارتباطات و تعاملات همدان با رومانی را بیش از پیش عمق ببخشیم و برای این تعامل و همکاری اعلام آمادگی کامل می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 1900 اثر تاریخی و میراثی در استان همدان وجود دارد و این شهر در حوزه صنایع دستی نیز با داشتن دو شهر جهانی سفال لالجین و مبل و منبت ملایر ممتاز و صاحب سبک و اثر در جهان است که باعث شده برای توسعه فعالیت‌های گردشگری با کشورهای مختلف مستعد همکاری‌های دو جانبه باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =