وقتی یک نمره هم سرنوشت دانش‌آموز را تغییر می‌دهد/ اختلاف ۳ نمره‌ای در دو بار تصحیح برگه امتحانی!

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش: در امتحانات نهایی، توجه معطوف به برنامه درسی است تا اینکه ارزشیابی مبتنی بر اهداف درسی باشد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اختلاف چند نمره‌ای در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی دانش‌آموزان توضیح داد.

تسنیم نوشت، محسن زارعی درباره اختلاف نمرات دانش‌آموزان در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی به گونه‌ای که در تصحیح نخست به یک دانش‌آموز نمره ۱۶ و در تصحیح دوم نمره ۱۹ داده شد، اظهار کرد: ممکن است این اتفاق بیفتد. البته راهنمای تصحیح در اختیار مصححان برگه‌های امتحانات نهایی قرار می‌گیرد. همچنین هر برگه امتحان دو بار در دو نقطه مختلف کشور تصحیح می‌شود.

وی افزود: اگر اختلاف نمره بین مصحح اول و دوم تا یک نمره باشد، میانگین گرفته می‌شود و نمره بالاتر به نفع دانش‌آموز ملاک قرار می‌گیرد. اما اگر اختلاف بیش از یک نمره باشد، برگه به مصحح سوم ارجاع می‌شود و اگر باز هم اختلاف وجود داشته باشد مجدد به چرخه تصحیح باز می‌گردد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان می‌گویند علاوه بر کنکور باید ۳ سال درگیر امتحانات نهایی باشند، گفت: در امتحانات نهایی دانش‌آموزان روال عادی زندگی خود را سپری می‌کنند. تفاوت امتحانات نهایی با امتحانات داخلی مدارس این است که سؤالات امتحانات داخلی توسط معلم دانش‌آموزان و در مدرسه خودشان برگزار می‌شود اما در امتحانات نهایی تلاش این است که روایی و استاندارد بیشتر شود.

زارعی ادامه داد: در امتحانات نهایی، توجه معطوف به برنامه درسی است تا اینکه ارزشیابی مبتنی بر اهداف درسی باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسمین IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    7 1
    هعی
  • ناشناس IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    68 7
    بااین روش و سیستم اموزشی تا چند سال اینده باید نیمکت های مدارس رو خالی از دانش اموز ببینید. همانطور که برای فرزند اوری تبلیغات براه انداخته اید باید برای پر کردن نیمکت های مدارس تبلیغات براه بیاندازید. واقعا امتحانات نهایی دوره دوم متوسط وشمار مردودی ها تاسف بار بود.
  • .... IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    20 3
    خب برای منم ی بار همینطور شده بود برا ریاضی ۲/۵ بود رفتم ب معلم گفتم با یک اصرار دوباره جمع زد دید اشتباه جمع زده بود
  • راضیه IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    21 5
    فکر کنم برای روایی بیشتر و تبود اختلاف نمره ، امتحانات تستی برگزار شود، برای دهم ها ویازدهم ها اعمال شاقه شده نهایی حداقل بعضی کتابها داخلی شود تا بچه ها فرصت بیشتری برای دروس تخصصی ها داشته باشند. دهم های امسال خیلی ضعیفند چون در نوبت اول وابتدایی شل گرفتند و درشاد درس خوانده اند در کلاس ۳۵ نفری ده نفرشان قبول بشند هنر کرده ایم