۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۲

شرق نوشت:

حامد دهقانان و محسن طالع‌زاری، معاون گردشگری و سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور تنها حدود پنج ماه پس از انتصاب در این سمت‌ها جای خود را به افراد جدیدی واگذار کردند. 29اردیبهشت بود که رییس‌جمهور طی حکمی روح الله احمدزاده‌کرمانی را به سمت «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب کرد. احمدزاده پیش از این استاندار فارس بود. او پس از آمدن به این سازمان تعدادی از نزدیکان و همکاران خود در استانداری فارس را به تهران منتقل کرد و در سمت‌های مختلف این سازمان منصوب کرد.
 

یکی از کسانی که گفته می‌شود از نزدیک‌ترین افراد به احمدزاده است حامد دهقانان بود، او هم در زمان ریاست احمدزاده در دانشکده خبر و هم در استانداری فارس سمت معاونت او را برعهده داشته‌اند. با ریاست احمد زاده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی دهقانان به عنوان معاون گردشگری سازمان منصوب شد و در مدت‌زمان اندکی که در این سمت حضور داشت از برنامه‌های بزرگ خود از جمله جذب گردشگران چینی به کشور سخن می‌گفت. با این حال اما او کمتر از پنج ماه در این سمت ماند و چند روز پیش به یکباره جای خود را به سید فرهاد سجادی داد. البته حامد دهقانان همچنان سمت مشاور عالی رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را بر عهده دارد. محسن طالع‌زاری نیز مرداد ماه سال‌جاری براساس حکم رییس سازمان به عنوان سرپرست اداره کل روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی این سازمان منصوب شد، طالع‌زاری پیش از این سمت‌هایی همچون ریاست اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، معاونت و سرپرستی اداره کل امور اجتماعی استانداری فارس و سرپرست فرمانداری شهرستان لامرد را عهده‌دار بود.

در تغییر و تحولات جدید او هم جای خود را به مسعود شریفی، مدیر کاخ گلستان واگذار کرد. طالع‌زاری در گفت‌وگویی در رابطه با این تغییر و تحولات گفت: « این تغییر و تحولات در مجموعه‌های اداری طبیعی است و هر آمدنی با یک رفتنی همراه است، بنا بر صلاحدید رییس سازمان نیز آقای شریفی به عنوان سرپرست جدید روابط عمومی انتخاب شد، بنده نیز همچنان در سازمان باقی خواهم ماند و ظرف روزهای آینده، پست سازمانی جدید من مشخص خواهد شد.»

طالع‌زاری همچنین در رابطه با دلایل جابه‌جایی در معاونت گردشگری سازمان نیز می‌افزاید: «آقای دهقانان هم معاونت گردشگری را در اختیارداشت و هم مشاور عالی رییس سازمان بود، به همین دلیل نیز مشغله کاری و وظایف وی بسیار زیاد بود که در‌نهایت این تغییر و تحولات انجام شد.» اگرچه این مقام مسوول در سازمان میراث فرهنگی این تغییر و تحولات را عادی و معمولی می‌داند اما جابه‌جایی مدیران بلندپایه سازمان‌های مهم و حساسی چون معاونت گردشگری به بی‌ثباتی در این عرصه و بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منجر خواهد شد. تغییر پی‌درپی و سریع مدیران گردشگری تاثیر منفی بر فعالیت بخش خصوصی دارد. چرا که بخش خصوصی با مدیران منصوب‌شده برای انجام پروژه‌های گردشگری وارد مذاکره می‌شود اما به یکباره با تغییر مدیران در این حوزه مواجه می‌شود و باید تمام فعالیت‌ها را از ابتدا با مدیر بعدی در میان بگذارد و در انتظار تصمیم مدیر جدید باشد.

دهقانان در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی تنها پنج ماه حضور داشت، او در این مدت چند نشست خبری با رسانه‌ها و چندین همایش در زمینه گردشگری برگزار کرد که در هرکدام از این برنامه از قصد و نیت خود برای تغییر و تحول در صنعت گردشگری خبر می‌داد. او دانش‌آموخته مدیریت بازاریابی است و رشته تحصیلی او سبب شده بود که وی همواره بر لزوم بازاریابی در صنعت گردشگری تاکید کند.

کمتر از یک‌ماه پیش بود که دهقانان در آخرین سفر خود به چین نیز سال2012 را سال ورود گردشگران چینی به ایران اعلام کرد. در همین راستا، قرار بود معاهده‌ها و قراردادهایی میان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران با مقامات چینی برای جذب گردشگران پرجمعیت‌ترین کشور جهان امضا شود. ناگفته پیداست با این جابه‌جایی‌های یکباره و کوتاه‌مدت، اعتماد دیگر کشورهای طرف قرارداد نیز برای امضای معاهدات همکاری سلب خواهد شد.

30145

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =