وزیر خارجه ایران گفت:حمله به سفارت انگلیس قابل پیش‌بینی نبوده و مورد تایید هم نیست.

 به گزارش خبرآنلاین، بعد از آنکه خبرگزاری های غربی از ابراز تاسف صالحی وزیر امور خارجه ایران در دیدارش با وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست بن 2 خبر دادند، این امر باردیگر در دیدار وزیر خارجه سوئد مورد تاکید قرار گرفت.
 پیش از این هم رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان را « غیرقابل پیش بینی» خوانده بود.
علی‌اکبر صالحی و کارل بیلت وزیران امورخارجه ایران و سوئد روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی "بن دو" درباره افغانستان درباره مسایل مورد علاقه طرفین گفت‌وگو وتبادل نظر کردند.براساس خبر مخابر ارسالی از وزارت خارجه دو طرف آینده مساله هسته‌ایی ایران به ویژه پس از گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  را بررسی و ضمن بیان نقطه نظرات خود بر ضرورت تداوم گفت‌وگوها و همکاری‌ها در آینده تاکید کردند.
وزیر امور خارجه سوئد در این دیدار با تاکید برعلاقه کشورش به حفظ و تداوم روابط فی مابین به حادثه حمله به سفارت انگلیس در تهران اشاره کرد و آن را موجب نگرانی شدید کشورهای اروپایی و دیپلمات‌های خارجی در تهران خواند و گفت: این موضوع باید از سوی ایران مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد و از اینگونه اقدامات در آینده جلوگیری شود.
صالحی نیز ضمن اشاره به این‌ مطلب که این حملهقابل پیش‌بینی نبوده و مورد تایید هم نیست،‌ حملاتی که در گذشته علیهسفارت‌خانه‌های ایران در اروپا صورت گرفته است را خاطرنشان کرد و گفت: ما بدونارتباط دادن این مسایل به هم تلاش داریم تا از این گونه وقایع جلوگیری کنیم.
/212 212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    54 1
    قابل توجه خبر انلاین که از روز اول نظرهای مخالف با این حرکت را چاپ نمی کرد.
    • بدون نام DE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
      20 1
      مخالفین حرکت، با مثبت و منفی دادن به نظرهای موافق خبرآنلاین، مخالفت خودشون رو نشون دادند؛ فکر کنم خبرآنلاین این گزینه مثبت و منفی رو برداره!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    58 2
    ما ایرانی ها از انگلیس سابقه خوبی در کشورمان نداریم. اما در جایی که یه قانون میگه حمله به سفارت هر کشوری خواه دشمن خواه دوست ممنوع است باید قبول کنیم و گرنه همین اتفاقا هم برای سفارت های کشور ما هم می افته! اگه بخاطر این حادثه اتفاقی می افتاد چه از دانشجوها چه از اونها چه کسی مقصر بود؟ طبق قانونی که همه کشورها آنرا تایید کردند حتما ما! اگر مشکلی وجود دارد باید با مذاکره و دیپلماسی حل شود نه اینطوری.
  • بدون نام IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    68 1
    صالحی میگه مورد تایید نیست مجلس میگه موردتاییده/بالاخره کدومش؟
  • محمد CH ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    18 0
    در صورتی که به یکی از سفارت خانه های ایران حمله شود من به عنوان یک شهروند ایرانی با آن مخالف هستم . پس در این سطح هر مشکلی را می شود با دیپلماسی صحیح پیش برد. به راحتی از طریق وزارت امور خارجه میشد از سفیر توضیح خواست تا به خواست خود برسیم .
  • من IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    1 21
    آقا من به این کاها کاری ندارم.فقط یه چیز میدونم و اونم اینه: مرگ بر انگلیس