جنگ تام کاتن و رئیس سیا در جلسه اطلاعاتی آمریکا/ کاتن: از پاسخ‌ها ناامید شدم

«تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه در جریان جلسه مربوط به جامعه اطلاعاتی آمریکا با تمرکز بر گزارش سالانه پیرامون ارزیابی تهدیدات بین‌المللی، مقامات امنیت ملی این کشور را درخصوص جنایت‌های جنگی تل‌آویو علیه مردم فلسطین به چالش کشید.

به گزارش خبرآنلاین، در جریان این جلسه که بارها به دلیل اعتراضات و مطالباتی در راستای اجرای آتش‌بس جنگ غزه وقفه‌هایی در روند آن پیش آمد، «تام کاتن» سناتور آمریکایی جمهوری‌خواه از ایالت آرکانزاس از «ویلیام برنز» رئیس سیا و «آوریل هینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا سوالی در این زمینه پرسید که «آیا اسرائیل در حال نابودی فلسطینیان در غزه است؟»

طبق گزارش فاکس نیوز، سناتور کاتن با اشاره به معترضان حاضر در این جلسه گفت: «برخی از مخاطبان حاضر ما در جلسه شما را به انجام رفتارهای جدی متهم می‌کنند. می‌خواهم به شما فرصتی بدهم تا به آنچه گفته شده پاسخ دهید. آیا اسرائیل در حال نابودی مردم فلسطین است؟»

به نقل از ایسنا ویلیام برنز در پاسخ گفت: من فکر می‌کنم بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه در غزه هستند که در حال حاضر در شرایط ناامید کننده‌ای به سر می‌برند. هم‌چنین گروگان‌هایی (اسرای صهیونیستی) نیز در شرایطی مشابه هستند.

رئیس سیا بعد از آنکه توسط سناتور کاتن تحت فشار قرار گرفت، در نهایت به سوال او پاسخ «خیر» داد و گفت: متوجه نیاز اسرائیل برای واکنش به حملات هفتم اکتبر هستم اما باید حواسمان به تلفات غیرنظامیان در غزه باشد.

سناتور کاتن فورا جویای نظر مدیر اطلاعات ملی آمریکا درخصوص این مساله شد و آوریل هینز گفت: من واقعا چیزی برای اضافه کردن به آنچه آقای برنز گفته است ندارم و کاملا پاسخ او را تایید می‌کنم.

سناتور تام کاتن باز هم رئیس سیا را به چالش کشاند و سوالی را در این خصوص مطرح کرد که «آیا اسرائیل موجب گرسنگی کودکان غزه شده است؟»

ویلیام برنز پاسخ صریحی به این سوال نداد و گفت: «کودکانی هستند که در گرسنگی به سر می‌برند.»

این سناتور جمهوری‌خواه که تلاش فراوانی برای دریافت پاسخ سوالات خود داشت، به فاکس نیوز دیجیتال گفت که از پاسخ مقامات آمریکایی «ناامید» شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =