سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز جمعه با بیان اینکه «وانت‌پیکان» اساسا فاقد استاندارد است، گفت: هر وقت استاندارد این خودرو را آوردند ما هم آن را شماره‌گذاری خواهیم کرد اما در حال حاضر مشکل با جای دیگری است و به نیروی انتظامی ربطی ندارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه قانون یکسری وظایف را برای پلیس روشن کرده است، گفت: برخورداری خودروها از استاندارد و کنترل آن از وظایف قانونی پلیس است.

این در حالی است که صدرالدین علیپور مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو تهران با حضور در کافه خبر می گوید: ما هنوز در ایربگ گذاشتن خودروها دچار مشکلیم و با وجود قانون مجلس هنوز شاهد شماره گذاری پیکان وانت هستیم از نمایندگان مجلس می خواهیم تا از شماره گذاری خودروهای بی کیفیت جلوگیری کنند چراکه معاینه فنی نمی توانند در ارتقای کیفیت خودرو و سوخت نقش داشته باشد. هم اکنون بیشتر خودروهایی که به مراکز مراجعه می کنند رد می شوند.
وی ادامه می دهد: در آزمونهای معاینات فنی خودروهای 2 تا 5 ساله 25 درصد رد می شوند دراین میان خودروهای 2 ساله 20 درصد و خودرو های 5 ساله 31 درصد در این آزمون ها رد می شوند.
در آزمونهای مکانیزه خودروها در زمینه هم راستایی چرخها 17 درصد، گازهای خروجی از اگزوز 29 درصد، عیوب ظاهری 38 درصد، کمک فنر 6 درصد و ترمز خودرو ها 10 درصد رد می شوند. بنابراین 5 ساله کردن معاینه فنی در افزایش آلودگی هوا و تصادفات جادهای بسیار موثر است. عمر مفید مبدل کاتالیستی 2 تا 3 سال است بنابراین اگر زمان بازدید از آن 5 سال باشد تأثیری در کاهش آلودگی هوا نخواهد داشت.
متن کامل این گفت وگو را می توانید اینجا بخوانید:
45232


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =