۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱

انگلستان با مخالفت در برابر معاهدۀ جدید اروپا، راه خود را از هم قطاران اروپایی جدا کرد.

دیوید کامرون با رد معاهدۀ جدید، راه کشورش از اروپا را جدا کرد. این در حالی است که اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به معاهدۀ جدید رأی مثبت دادند. کامرون روز جمعه اعلام کرد معاهده ای که در آن نقش واحد بازارهای مالی لندن در نظر گرفته نشده، را امضاء نخواهد کرد. با این حال تصویب این معاهده از سوی 23 عضو از 27 عضو می تواند پیروزی قابل توجهی برای سارکوزی، رییس جمهور فرانسه باشد که طی ماههای اخیر با انتقادات زیادی در داخل کشورش برای مقابله با بحران روبرو بود. سارکوزی که طی ماههای اخیر تحت فشار زیادی برای پذیرش و همچنین رسمی کردن اروپای دوسرعته بود با پذیرش 23 عضو بسیار هیجان زده بود.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز با ذکر این مسئله که معاهدۀ جدید بتواند بحران یورو را تا اندازه ای باثبات کند، در این باره گفت: من بارها گفته ام که 17 عضو اتحادیه اروپا باید اعتبار و جایگاه خود را بازیابند و امید دارم امروز با تصمیم جدید این هدف محقق شود. اما کامرون امضای معاهدۀ جدید را رد و اعلام کرد که وی حتی قبل از ورود به بروکسل نیز مخالفت خود را با قوانین جدید اعلام کرده بود.
مهمترین مواردی که کامرون خواهان اجرای آن بود عبارتند از:
-هرگونه تغییر در ساختارهای تصمیم گیری از سطح ملی به سطح اروپایی باید از حق وتو برخوردار باشد.
-بانکها باید تقاضای بیشتری برای سرمایه داشته باشند.
- مرکز اختیارات بانکی اروپایی باید در لندن باقی بماند.
هرچند کامرون به این مسئله آگاه است که ایزوله شدن انگلیس از ساختارهای اروپایی می تواند برای کشورش هزینه ساز باشد، اما او معتقد است که نباید به نهادهای اروپایی اجازۀ تحمیل قوانین جدید را داد. با کناره گیری انگلستان از پروژه های اروپایی، سایر قوانین نیز تحت الشعاع این تصمیم قرار خواهند گرفت. از جمله یورو و همچنین قوانین مربوط به ویزای شینگن زین پس باید بدون رأی انگلستان مورد تغییر و بازنگری قرار گیرند.
بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند که کامرون با رد امضای معاهدۀ جدید بازی خطرناکی را آغاز کرده است که بیش از همه ابعاد داخلی خواهد داشت. از طرفی این احتمال وجود دارد که نیک کلگ با سوالات و چالشهایی از سویی لیبرال-دمکرات های طرفدار اروپا در درون حزبش روبرو شود. /263/39
گاردین/ 9 دسامبر 2011
ترجمه: زهرا خدایی

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    2 0
    انگلستان از اول هم واحد پول یورو را قبول نکرد و پوند خودش رو حفظ کرد. شاید هم پیش بینی را برعکس باید انجام داد چون پوند انگلیس قوی تر از یورو است.شاید عدم پذیرش انگلیس بحرانهای منطقه یورو را افزایش دهد!!
  • مسعود IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    انگلیس همیشه راهش از بقیه جداست