ظرفیت نیمی از مراکز اقامتی خراسان رضوی تکمیل شده است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ضریب اشغال مراکز اقامتی خراسان رضوی در حال حاضر حدود ۵۰ درصد است و در چند روز آینده به ۸۰ تا ۹۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، جواد واحدی در بازدید از قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی با بیان اینکه راه‌اندازی این قرارگاه عملیاتی، ابتکاری است که می‌تواند الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد، اظهارکرد: در این قرارگاه که به صورت شبانه روزی فعال بوده، کمیته‌ها به صورت روزانه وضعیت خدمت‌رسانی و اقدامات و برنامه‌ها را رصد می‌کنند و چنانچه مانع، چالش یا مشکلی باشد بلافاصله برطرف می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از خدمت‌رسانی به زائران در خراسان رضوی گفت: در بازدیدی که از سطح شهر، اماکن گردشگری و مراکز اقامتی داشتیم به نظر می‌رسد هماهنگی بسیار خوبی در این استان وجود دارد و استاندار، معاونان و مدیران کل استان برای خدمت به زائران و مسافران تعامل و همدلی کامل دارند.

واحدی با اشاره به وضعیت آب و هوایی و بارش باران گفت: امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز سفرها سنگین شده، هم‌چنین پیش بینی بارندگی‌ها باعث شده که در برنامه‌های سفر مردم تغییری ایجاد و به بعد از چهارم فروردین منتقل شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی افزود: ضریب اشغال مراکز اقامتی خراسان رضوی در حال حاضر حدود ۵۰ درصد است و در چند روز آینده به ۸۰ تا ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر نظارت بر قیمت‌ها و ارائه خدمات تصریح کرد: با تعامل صورت گرفته در استان، بر قیمت‌ها نظارت جدی و دقیق وجود دارد و در مراکز اقامتی، خدماتی و گردشگری نیز مردم رضایت‌مندی بالایی دارند.

سید جواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز گزارشی از اقدامات انجام شده برای میزبانی از زائران و گردشگران نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه کرد و گفت: حدود ۱۰۰ مسئله مرتبط با زائران و مسافران در استان احصا و در راستای حل این مسائل برنامه ریزی شده است.

وی افزود: فعالیت قرارگاه عملیات خدمات سفر زائرین استان از ۱۵ اسفند با مانور خدمت رسانی آغاز و با رصد خدمت رسانی به صورت روزانه گزارش ارائه می‌شود.

موسوی تصریح کرد: ۱۸ ایستگاه استقبال زائر در جاده های استان ایجاد و افتتاح شده و تا پایان ایام نوروز خدمت رسانی به مسافران و زائران را برعهده دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این‌که حدود ۸۵ درصد زائران و مسافران از طریق زمینی و جاده‌ها وارد استان می‌شوند، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جاده‌های استان ساماندهی شد و در حال حاضر ۱۵۷۹ چشمه سرویس در محورهای اصلی سرویس دهی دارند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات با کیفیت به زائران و مسافران گفت: جامعه هتلداران و دیگر تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری با بیش از ۱۷۰ بازرس بر خدمات رسانی به زائران نظارت دارند و بازرسی از مراکز و تاسیسات گردشگری را انجام می‌دهند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1886408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =