۳ نفر
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
اعلام زمان ثبت‌نام برای اربعین اعلام شد

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: عملیات اجرایی اربعین ۱۴۰۳ را امروز آغاز کردیم تا با شناسایی آسیب‌ها و نقص‌های گذشته، آنها را رفع کنیم و زمان ثبت‌نام از زائران اربعین را در ماه ذی‌الحجه آغاز می‌کنیم تا امکان برنامه‌ریزی بیشتری وجود داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین ،مجید میراحمدی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد اربعین وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اربعین پیش رو شرایط خاصی دارد. ظلم و جنایتی که علیه ملت قهرمان، شجاع و مظلوم‌ غزه به دست رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی در جریان است، اربعین امسال را متفاوت از سالهای گذشته می‌سازد.

ایسنا در خبری نوشت:وی افزود: همانطور که مسئولان مقاومت فلسطین اعلام کردند مقاومت شجاعانه این ملت در زیر شدیدترین بمباران و محاصره، درسی است که این ملت از کربلا و حادثه عاشورا گرفته‌اند. برای اربعین سال ۱۴۰۳ در حال آماده شدن هستیم تا یک اربعین به یادماندنی را رقم بزنیم.

میراحمدی ادامه داد: عملیات اجرایی اربعین ۱۴۰۳ را امروز آغاز کردیم تا با شناسایی آسیب‌ها و نقص‌های گذشته، آنها را رفع کنیم. زمان ثبت‌نام از زائران اربعین که در ماه ذی‌حجه آغاز کنیم تا امکان برنامه‌ریزی بیشتری وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: تعیین پروژه‌های زیرساختی برای رفت و آمد زائران چه در جاده‌ها، چه پایانه‌های مرزی و چه سرویس‌های خدماتی در حال انجام است تا شاهد سهولت بیشتر امور زائران در مسیر باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: برای امسال پیش‌بینی حدود ۵ میلیون زائر داریم که در این امر به تامین پارکینگ برای خودروهای شخصی توجه داریم. در امر حمل و نقل عمومی هم چون از سالهای قبل این امر رخ نداده و به آن بی‌توجهی شده است، در این زمینه کمبودهایی داریم اما با مقامات عراقی مذاکره کردیم تا بیش از هزار دستگاه اتوبوس با شرایط استاندارد امر انتقال و جابجایی مسافران را انجام دهند که البته این موضوع در حال مذاکره است و باید نتیجه نهایی برسد.

میراحمدی اظهار کرد: ورود خودروهای شخصی ایرانی از جمله مسائلی است که موضوع گفت‌وگوست و آن را دنبال می‌کنیم. همچنین برنامه داریم زائران به وسیله ریل‌باس از پایانه مسافربری مهران به پایانه مرزی منتقل شوند و به دنبال تحقق این امر را نیز هستیم اما هنوز نهایی نشده است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =