سلاح اصلی ایران در حمله به اسرائیل /مقامات رژیم صهیونیستی نگران چه هستند؟

پهپادهای ایرانی در چند سال اخیر سر و صدای زیادی در دنیا به پا کرده اند. حضور این پهپادها در کشورهای مختلف باعث شده برخی رسانه های آمریکایی کارکرد این هواپیماهای بدون سرنشین را «جهانی» بدانند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها خبرهای متفاوتی در رابطه با نحوه پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق منتشر می شود.

آنگونه که خبر فوری روایت کرده، به نظر می رسد ترس اسرائیل از چیز دیگری باشد. شواهد گویای این است که رژیم صهیونیستی و متحدانش بیش از هر چیز نگران پهپادهای ایرانی هستند.

پهپاد ایران؛ سلاحی که دنیا درباره آن حرف می‌زند

شکی نیست که پهپادهای ایرانی در چند سال اخیر سر و صدای زیادی در دنیا به پا کرده اند. حضور این پهپادها در کشورهای مختلف باعث شده برخی رسانه های آمریکایی کارکرد این هواپیماهای بدون سرنشین را «جهانی» بدانند. چندی پیش خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی تفصیلی به موضوع توسعه فناوری پهپادهای ایرانی پرداخت.

بلومبرگ در گزارش خود تاکید کرد که ایران جزء پیشروترین کشورها در زمینه توسعه فناوری و ساخت پهپادهای ارزان و تاثیرگذار است که با تکیه بر آن‌ها می ‌توان صحنه جنگ جهانی را تغییر داد.

بلومبرگ در گزارش خود نوشت: « در ۲ سال گذشته افزایش تولید پهپادهای ایرانی در حداقل ۵ کشور، از آمریکای جنوبی تا آسیای مرکزی، صورت گرفته است. اخیرا، روسیه ساخت پهپادهای ایرانی را برای جنگ خود در اوکراین آغاز کرده است و تعداد کشورهایی را که از فناوری، کمک یا قطعات ایرانی در پهپادهای خود استفاده می‌کنند به حداقل ۱۲ کشور رسیده است.»

ترس اسرائیل از پرنده های ایرانی

بیش از آمریکا و غرب، اسرائیل نگران قدرت پهپادی ایران است. حدودا ۱ ماه پیش که ایران از پهپاد «غزه» رونمایی کرد، رسانه های اسرائیلی به قدرت این پهپاد پرداختند. نشریه صهیونیستی اورشلیم پست در گزارشی از این گفت که پهپاد غزه قادر است حدود ۱۳ بمب را حمل کند و مجهز به موتور جت است که می ‌تواند آن را تا مسافت‌ های بیش از هزاران کیلومتری پیش ببرد؛ این مسافتی است که اراضی اشغالی نیز شامل آن می‌ شود.

اورشلیم پست پهپاد غزه را ابزار جنگی جدید ایران توصیف کرد و اعلام کرد که این پهپاد «دومین پهپاد پس از کرار» است که قادر به حمل موشک‌های سدید-۱ است. این روزنامه صهیونیستی ادعا کرد که این پهپاد نشان دهنده تلاش ایرانی ‌ها برای پیشی گرفتن از ام کیو-۹ ریپر آمریکایی است.

به جز اورشلیم پست، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به قدرت پهپادی ایران و پهپاد غزه پرداخت و گزارشگر این شبکه گفت: «ایران با رونمایی از این پهپاد، بار دیگر اسرائیل را تهدید کرده است. یک ویدئو به زبان عبری در این خصوص منتشر شده و پیش از این شاهد وقوع چنین رویدادهایی نبوده‌ایم.»

یارون اشنایدر خبرنگار این شبکه نیز بیان کرد: «نکته مهم در خصوص این نوع از پهپادها بُرد آنها است که به ۲ هزار کیلومتر می‌ رسد. این بدان معنی است که پهپادهای مذکور تمام مساحت اسرائیل را پوشش می ‌دهند. ایرانی‌ ها می ‌خواهند اعلام کنند که آماده پاسخ دادن به هر حمله‌ای از جمله تهدیدات اسرائیل علیه کشورشان هستند.»

اما ترس اسرائیل فقط معطوف به پهپاد غزه نیست. مدتی پیش مرکز امنیتی و اطلاعاتی آلمای رژیم اسرائیل با انتشار ویدیویی حاول تصاویر باکیفیت و واضح از پهپادهایی که اهداف اسرائیلی را هدف قرار داده بود، مدعی شد، حزب الله لبنان فلسطین اشغالی را با پهپاد ابابیل ۲ ایران هدف قرار داده است. این مرکز در توضیح خود آورد که این پهپاد می ‌تواند با سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت، محموله‌ انفجاری ۴۰ کیلوگرمی حمل کند.

نگرانی و ترس اسرائیلی ها از پهپادهای ایرانی به مدت ها قبل باز می گردد. برای مثال، پایگاه اورشلیم پست کمی بعد از پایان جنگ «سیف القدس»، علت ناکامی اسرائیل در این جنگ را پهپادهای ایرانی دانست

همچنین، بعد از رونمایی از کمان ۲۲ ، برخی رسانه های صهیونیستی احساس ترس و نگرانی کرده و شروع به بررسی زوایای مختلف این پهپاد مهم ارتش جمهوری اسلامی کردند. شبکه ۱۱ تلویزیونی رژیم صهیونیستی در گزارشی ویژه با بررسی قابلیت های تهاجمی این پهپاد از جمله پرواز در ارتفاع ۸۰۰۰ متری، امکان پرواز برای مدت ۲۴ ساعت و برد ۳۰۰ کیلومتری که تا عمق خاک اسرائیل نفوذ می کند، این پهپاد را دستاوردی بزرگ برای ایران در این عرصه و خطری مهلک برای اسرائیل دانست (اینجا بخوانید).

اینها نشان می دهند که رژیم صهیونیستی بیش از هر چیز نگران پهپادهای ایرانی است، چرا که این سلاح ها می توانند برای اسرائیل بسیار خطرناک باشند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1894750

برچسب‌ها