مهر نوشت:

مهمترین اتفاق حوزه گردشگری با توجه به اینکه مدتهاست متولیان گردشگری در ایران دیگر برنامه و طرحی ارائه نمی کنند، برگزاری یک نشست خبری توسط متولیان گردشگری تایلند بود که در ساختمان سفارت تایلند در ایران برگزار شد.

گردشگران ایرانی بیشتر از آنکه صنعت گردشگری داخلی را گسترش دهند تمایل دارند با هزینه سفرهای خارجی خود درآمد ملی کشورهای بیگانه را پر کنند، به همین دلیل است که سفیر تایلند در نسشت خبری خود ایران را اولین کشور گردشگر فرست به تایلند معرفی می کند و نگران این است که مبادا ایرانیان به دلیل وقوع سیل در این کشور از وضعیت گردشگری تایلند خبرهای ناخوشایند بشنوند و دیگر به این کشور سفر نکنند.

او در اولین فرصت پس از ساماندهی به مراکز اقامتی و گردشگری تایلند یک نشست گذاشت و اعلام کرد که گردشگران ایرانی بدانند تایلند همواره مثل قبل پذیرای آنها هست. هر چند که این ایده و تفکر در جای خود جای تحسین دارد اما کارشناسان گردشگری می گویند ای کاش متولیان گردشگری ایران هم از این ایده ها کمی یاد بگیرند!

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا GB ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    5 2
    به جای اینکه ازین حرفهای بدون پشتوانه و نادرست بزنید به فکر دلایل عدم استقبال از تورهای داخلی باشید و ریشه ها رو بنویسید . یعنی خبرآننلاین نمی داند که چرا ایرانیان سفر به خارج از کشور را به تورهای داخلی ترجیح می هند که اینگونه پوپولیستی و عوام فریبانه تحلیل می کند !!!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    7 0
    يك مقايسه بين هزينه تور يك هفته اي به يك هتل 5 ستاره در شمال و 5 ستاره تايلند نشان مي دهد كه چرا مردم مي روند خارج
  • محمد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    1 2
    سطح درامدی مردم پایین امده پولی برای جهانگردی ندارند
  • حميد IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    3 6
    البته بايد ديد بيشتر ايراني ها براي چي به تايلند مي رند ؟ بايد موشكافي بشه ؟‌
  • مهدی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    3 0
    واقعا که.... حرفی نمیشه زد... خجالت آور برای متولیان گرامی در زمینه گردشگری ایران....
  • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    11 0
    شما هزينه ي مسافرت به خارج رو با داخل كشور و همچنين امكانات اون ها رو با ما مقايسه كنيد تا بفهميد گردشگري داخلي معني نداره!! وقتي شب عيد يك اتاق ٢ تخته در هتلي ٤ ستاره ٣٤٠ هزار تومان است در صورتي كه با همين قيمت شما ميتوانيد ٢ اتاق ٢ تخته ان هم در هتلي بهتر بگيريد براي چه بايد شهري مثل كرمان را به دبي ترجيح دهيد؟؟؟؟
  • irani US ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    12 0
    اگه فقط یکبار به یکی از کشورهای همسایه سفر کنید، متوجه میشید که هزینه های سفر شما نصف سفر به مشهد مغدسه
  • بدون نام GB ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    13 0
    مساله اینه که بهترین جاذبه های توریستی ایران برای یکبار دیدن خوب است و به درد چند بار دیدن نمیخورد. در حالی که شما امسال که به دبی یا تایلند که بروی با سال قبل انقدر تفاوت کرده و جاذبه هایش زیاد شده که ترغیب میشوی باز هم در آینده بازدید کنی. مسافرین تایلند و ترکیه و دبی معمولا چندین بار به این مناطق سفر میکنند ولی تقریبا محال است که یک خارجی 2 بار به ایران بیاید. چون یک منطقه تاریخی هر چقدر هم که زیبا باشد یکبار دیدنش کافی است و 20 سال دیگر هم همان است و جاذبه ی زیادی ندارد. شمال هم که محدودیت های خاص خودش را دارد.