مستند پُرتره جهانبخش زمانی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری تولید شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از تولید مستند پرتره جهانبخش زمانی از هنرمندان پیشکسوت عرصه فیلم‌سازی این استان خبر داد و گفت: این مستند به نویسندگی و کارگردانی مجید ابراهیمیان تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری، شهرام فرجی با بیان اینکه تولید مستند پرتره هنرمندان مؤثر و چهره‌های شناخته شده هنری و ادبی استان به‌منظور مستندسازی تاریخ هنر چهارمحال و بختیاری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، افزود: در مرحله نخست، تولید مستند پرتره جهانبخش زمانی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه فیلم‌سازی استان از فروردین سال گذشته کلید خورد که این مستند هم‌اکنون آماده پخش است.

وی تصریح کرد: پرداختن به ابعاد مختلف زندگی هنری و خانوادگی و آثار این هنرمند پیشکسوت، محور اصلی این مستند پرتره را تشکیل می‌دهد تا بتوان از نگاه وی به فراز و نشیب‌های هنر معاصر استان دست‌ یافت و همچنین از آن برای ایجاد نوعی شناخت بصری مردم از رشته‌های هنری نیز بهره برد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجید ابراهیمیان در مقام نویسنده و کارگردان عهده‌دار تولید این اثر به سفارش این اداره کل است، تصریح کرد: وحید حسین زاده، علی اسکندری، میلاد غلامی هم به ترتیب به عنوان تصویربردار، صدابردار و تدوینگر در تولید و تهیه این مستند یک‌ساعته همکاری دارند.

فرجی یادآور شد: تولید این دست مستندات به زودی برای دیگر شخصیت‌های هنری و ادبی چهارمحال و بختیاری هم انجام خواهد شد که امید می‌رود با اجرای این طرح، بایگانی غنی و قابل استنادی از این افراد و همچنین تاریخ فرهنگی و اجتماعی استان شکل بگیرد.

گفتنی است، جهانبخش زمانی شورابی متولد ۱۳۳۶ و دانش‌آموخته دوره فیلم‌سازی در انگلستان است. پایه‌گذاری گروه کودک و نوجوان در صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، تولید بیش از ۵۰ مجموعه تلویزیونی و فیلم‌های مستند و داستانی، همکاری در تأسیس انجمن سینمای جوان استان و کسب عناوین برتر جشنواره‌های مختلف بخشی از فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت به شمار می‌رود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =