۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷

حسن بلخاری استاد دانشگاه یکشنبه 27 آذرماه در کافه خبر حضور می‌یابد و درباره تازه‌ترین کتابش «فلسفه هنر اسلامی» و همچنین آسیب‌شناسی وضعیت فرهنگی صحبت خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «فلسفه هنر اسلامی»این کتاب شامل 15 مقاله در نشریات علمی و پژوهشی و همچنین در کنگره‌های ملی و بین‌المللی است که در این مقالات آرای فلاسفه و حکیمانی چون فارابی، ابن‌سینا، امام محمد غزالی، صدرالدین قونوی، جلال‌الدین دوانی و صفی‌الدین ارموی در ابوابی چون قوه خیال و عالم مثال و نیز نظریه‌هایی چون نظریه‌های تقلید مورد بحث و تامل قرار گرفته‌اند. 
همچنین مفهوم‌شناسی واژه هنر در متون پهلوی و اوستایی و نیز مقالاتی درباره فلسفه معماری، به ویژه مبتنی بر هندسه مقدس در کنار نقد آرای کسانی چون الک گرابار و ریچارد اتینگهاوزن که رازگونگی عیسی(ع) و بودا را بنیاد ظهور هنرهای تجسمی در فرهنگ‌های مسیجی و بودایی و فقدان این رازگونگی در زندگی پیامبر اسلام(ص) را عامل فقر و فقد هنرهای تجسمی در هنرهای اسلامی می‌دانند در این کتاب مورد بحث قرار داده‌ است. 
حسن بلخاری عضو گروه‌های هنرهای سنتی، گروه سینما و گروه پژوهشی نقد هنر فرهنگستان هنر است. او دکتری فلسفه هنر دارد و با زبان‌های انگلیسی و عربی آشنایی دارد.
58244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =