واکنش به شهادت رئیسی و همراهانش از تریبون نماز جمعه /رئیسی توقع مردم از رئیس جمهور را بالا برد /مردم هر شایعه و خبری را بدون بررسی قبول نکنند

امام جمعه قم گفت: مراسم تشییع شهدای خدمت در جای جای کشور آنقدر باشکوه برگزار شد که داغ جانسوز را به حماسه تبدیل کرد و مردم ضربه محکمی را به یاوه گویان و مستکبران وارد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار کرد: خداوند به افراد معاند و عناصر تحول ناپذیر در برابر ائمه اطهار (ع) فرمود که نسبت به سرنوشت خود تقوا پیشه کنید.

بنا بر گزارش مهر، امام جمعه قم افزود: ولی آن‌ها به هشدار توجه نمی‌کنند و از آیات و نشانه‌ها دوری می‌گزینند و معاندان در برابر امر به تقوا اعراض می‌کنند، زیرا تقوا یک جریانی است که به مسلمان به صورت جدی تاکید می‌ود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای آنکه ایمان عینی و عملی باشد، باید تقوایی الهی در همه زندگی دنیا رعایت کنیم، ابراز کرد: در آیه ۹۴ سوره توبه وقتی منافقان به جبهه نرفتند و ماندند و کوتاهی کردند، یک برنامه‌ای را پیش بینی کردند تا پاسخ نرفتن به جبهه را از این طریق بدهند.

تولیت حرم بانوی کرامت ادامه داد: در جنگ تبوک مسلمان چند دسته بودند، برخی به خاطر عذری که داشتند در مدینه ماندند و برخی دیگر که از مؤمنان نبودند به چند دسته تقسیم شدند.

وی اضافه کرد: از مؤمنان یکسری از جهاد و جنگ با دشمن به خاطر عجز و بیماری معذور بودند و عده دیگر نتوانستند که تجهیزات جنگی را فراهم کنند، زیرا در صدر اسلامی وقتی امر جهاد می‌آمد، مسلمانان باید خودشان تجهیزات فراهم می‌کردند و می‌رفتند.

امام جمعه قم عنوان کرد: در میان مردم عده‌ای بودند که مشکل جسمی نداشتند ضمن اینکه از فنون جنگی آگاه بودند ولی امکانات نداشتند اما آنها نرفتند در جایی بنشینند و به عنوان معذور کاری نکنند. آنها نزد پیامبر آمدند و گفتند اگر امکانش هست امکاناتی در اختیار آنان بگذارد تا بتوانند رزمندگان را همراهی کنند.

سعیدی ادامه داد: ولی پیامبر تجهیزات نداشت و آن دسته از افراد خوشحال نشدند بلکه گریستند چراکه از این توفیق الهی بی بهره شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: منافقان چند دسته بودند، یک دسته به ظاهر و مؤدبانه با آوردن عذرهای دروغین خواستند که در مدینه بمانند، اما دسته دیگر انسان‌های بی ادبی بودند که این آیه ۹۴ سوره توبه درباره آنان است.

وی افزود: خداوند قبل از بازگشت رزمندگان از جبهه پرده‌ای روی منافقان برداشت و فرمود آنها بناست حرف دروغین بزنند و نزد شما می‌آیند و عذرخواهی می‌کنند ولی توبه نمی‌کنند و فقط عذر می‌آوردند ضمن اینکه حتی حالت توبه و بازگشت گناه را نمی‌گیرند، چون منافق خود را کافر و خلاف کار نمی‌داند.

تولیت حرم بانوی کرامت اذعان کرد: منافقان خودشان را گناه کار نمی‌دانستند و این عذر تراشی بر مشکلات آنها می‌افزود و به گناه دیگری مرتکب می‌شدند چراکه می‌خواستند با دروغ مسائل را توجیه کنند.

امام جمعه قم یادآور شد: درس مدیریتی آیه نودوچهار سوره توبه این است که برخی انسان‌ها در برابر مدیران و فرماندهان خودشان برای فرار از مأموریت تلاش می‌کنند و عذر می‌آوردند و شانه خالی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در نظام اسلامی و دین الهی مؤمن وقتی مأموریتی دارد باید با شور و اشتیاق به مأموریت تن بدهد و از زیر بار شانه خالی نکند.

سعیدی مطرح کرد: زندگی دنیا آمیخته با انواع مشکلات و مصائب است، در گذشته نیز اینچنین بوده در آینده هم اینچنین خواهند بود.

امام جمعه قم ادامه داد: اگر به این امور توجه داشته باشیم، از این مشکلات پیمانه صبرمان لبریز نمی‌شود و شکیبایی خود را از دست نمی‌دهیم، چراکه تقوای الهی بهترین وسیله در این لحظات غم‌بار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شهدای خدمت در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند و شهید آیت الله رئیسی نشان بزرگ خدمت رضوی با خادمی جمهوری اسلامی است و عاقبتش در نهایت با نشان افتخار شهادت ختم شد.

سعیدی بیان کرد: این ضایعه سنگین مردم، رهبر و سراسر جهان را دچار ماتم کرد، بدون شک پرچم افتخار خدمت برای اعتلای اسلام و ایران بدون توقف برافراشته خواهند ماند و هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.

تولیت حرم بانوی کرامت ابراز کرد: انتظار این است که مردم در تداوم مسیر سیدالشهدای خدمت با شرکت در انتخابات و انتخاب یک رئیس جمهور بصیر، فاضل، انقلاب، مردمی و پر کار کاری کنند که اعتماد، حل مشکلات مردم، تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تحول مدیریتی، تقویت هنجار فرهنگی و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی شکل گیرد.

امام جمعه قم عنوان کرد: در این ضایعه شهادت رئیس جمهور و همراهان وی مفاهیمی نهفته است فلذا باید این مفاهیم را در راستای ارتقا نظام اسلامی و هوشیاری امنیتی درس و عبرت به کار بگیریم.

وی ادامه داد: شهید رئیسی توانست تصویر امید بخشی در انقلاب به جا بگذارد و در عمر کوتاه خدمت خود اثبات کرد که بدون معطل کردن کشور و بدون اتکا به نسخه بیگانگان و با تلاش خستگی ناپذیر و تدابیر عملی افزایش مبادلاتی با کشورهای همسایه و دنیا با اتکا به مردم می‌شود، فائق آمد.

آیت الله سعیدی اذعان کرد: پس از این ضایعه باید به نکاتی همچون تشییع شهدای خدمت توجه کرد که در واقع اظهار نظر قاطع مردم ایران بود که با حضور خود نشان دادند، همچنان به نظام و مسؤولان خدوم، صادق، وفادار و قدرشناس پایبند هستند.

امام جمعه قم افزود: مراسم تشییع شهدای خدمت در جای جای کشور آنقدر باشکوه برگزار شد که داغ جانسوز را به حماسه تبدیل کرد و مردم ضربه محکمی را به یاوه گویان و مستکبران وارد کردند.

تولیت حرم بانوی کرامت ادامه داد: مردم انتظار دارند که خدمات سیدالشهدای مظلوم به طور واضح رسانه‌ای شود چون ناگفته‌هایی وجود دارد و نباید اجازه دهیم که برخی رسانه‌ها مردم را ناامید کنند و تاریخ انقلاب از ابتدا ثابت کرده است که با رفتن خادمی خللی در مسیر مردم کشور رخ نمی‌دهد.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری برگرفته از رأی مردم در راستای پیش برد اهداف اسلامی است تا برای جهت بخشی به فرمان رهبری بر پایه عقلانیت و شریعت حرکت کنیم.

واکنش به شهادت رئیسی و همراهانش از تریبون نماز جمعه /رئیسی توقع مردم از رئیس جمهور را بالا برد /مردم هر شایعه و خبری را بدون بررسی قبول نکنند

سیاست شهید رییسی مانند دیانتش بود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان که در مصلی این شهر برگزار شد، با بیان اینکه حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور در طراز انقلاب بود، اظهار داشت: در پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت ایشان مشاهده می‌کنیم که لقب خادم‌الرضا (ع)، عزیز، مردمی، فداکار، پرتلاش، خستگی‌ناپذیر، خدمتگزار و مخلص را در خصوص شهید رئیسی به کار بردند.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام رئیسی خدمت به مردم را اولویت همه امور قرار داد و از روز اول خدمت خود به فکر رضایت مردم بود و در این مسیر ناسپاسی‌ها او را از حرکت خود مأیوس نکرد.

خطیب جمعه اصفهان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهوری و همراهان ایشان، خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته شهدای زیادی در عرصه‌های امنیتی، سلامت، مدافع حرم و امروز شهدای خدمت تقدیم انقلاب شدند.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: شهید رئیسی در مناظره‌های ریاست جمهوری شخصیتی بود که اخلاق و سیاست را حفظ کرد، او در ۳۳ ماه خدمت خود ۴۷ سفر استانی به سراسر کشور داشت؛ همچنین در این مدت دستاوردها و سفرهای بین‌المللی فراوانی داشت و سیاست حجت‌الاسلام رئیسی عین دیانتش بود.

وی تصریح کرد: ترمیم روابط خارجی با برخی از کشورها، تلاش برای وحدت جهان اسلام، دفاع جانانه از قرآن و مردم مظلوم غزه تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های جهادی و با شجاعت حجت‌الاسلام رئیسی بود؛ ایشان محبوب ملت‌ها و محترم دولت‌ها بود و این موضوع را می‌توان در احترام مقامات کشورهای جهانی نسبت به شهادت ایشان دید.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه شهدای خدمت ذخیره‌های انقلاب بودند که به میدان آمدند، افزود: در این راستا باید خدمت آن‌ها را پاس داشت همانطور که در مراسم تشییع پیکر شهدا میلیون‌ها نفر از اقشار مختلف برای بدرقه آمده بودند.

حجت‌الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به رضایت الهی باید تقوا پیشه کنیم، گفت: تقوای الهی تنها با اطلاعت از دستورات خداوند و پیامبر (ص) تحقق خواهد یافت.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم تاکید دارد که تقوا پیشه کنید و از پیامبر (ص) و دستورات الهی پیروی کنید؛ حضرت علی (ع) می‌فرمایند خشنودی خداوند جز با اطاعتش به دست نمی‌آید.

واکنش به شهادت رئیسی و همراهانش از تریبون نماز جمعه /رئیسی توقع مردم از رئیس جمهور را بالا برد /مردم هر شایعه و خبری را بدون بررسی قبول نکنند

آیت الله رئیسی توقع مردم از رئیس جمهور را بالا برد

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس جمهور کشور و تعدادی از کارگزاران خدوم و جهادی نظام اسلامی مطرح کرد: ملت بی نظیر ایران با حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر این شهدا و تکریم رئیس جمهور و همراهان شهیدش در سراسر کشور بار دیگر حماسه آفرینی کردند. آفرین بر شما و گام‌هایی که در این مسیر برداشتید.

وی گفت: اینکه بیگانگان علیرغم میل باطنی خود از ایران و ایرانی تعریف می‌کنند، یک فضیلت است. آنها می‌گویند هر اتفاق سخت و زمین گیر کننده‌ای که برای ایران می‌افتد، موجب قدرتمندتر و عزتمندتر شدن این کشور می‌شود. اساساً تمدن ایران اسلامی قهرمان سازی یا مقاوم سازی است. دیگران ایران را در این موضوعات به خوبی شناخته‌اند اما عده‌ای در داخل با نفهمی به دنبال ناامیدسازی مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه شاید کار آنها در انتخابات پیش رو بیشتر نیز شود که با توکل به خدا بار دیگر دشمنان داخلی و خارجی روسیاه خواهند شد، عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائل این روزها در مقابل اولین شگرد دشمنان که ایجاد اختلاف و تنش و دوقطبی و چندقطبی سازی است، تقویت همدلی اجتماعی است. ما گوش به فرمان رهبری هستیم که با تکیه بر خدا آرام است.

حضور مردم در مراسم بدرقه رئیس جمهور چشم دشمنان را کور کرد

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری این آرامش را به جامعه نیز منتقل می‌کنند، خاطرنشان کرد: همه باید مراقب باشید در دام شیطان و دشمنانی که شبهه افکنی و ایجاد تردد می‌کنند گرفتار نشوید. همه شما به خوبی درک کرده‌اید که حضور مردم و شگفتی که در بدرقه رئیس جمهور شهید به وجود آوردند چشم دشمنان را کور کرده است.

وی بیان کرد: رئیس جمهور شهید در عرصه‌های مختلف مدیریتی با وجود موانع بسیار و کارشکنی‌ها و زیرساخت‌های خراب به خوبی امتحان داد. هشتمین رئیس جمهور که خادم امام هشتم بود عهد کرده بود که برای ملت خادم باشد، چه در کسوت تولیت آستان قدس رضوی، چه در کسوت ریاست قوه قضائیه و چه در کسوت ریاست جمهوری خدمات بسیاری را به مردم ارائه کرد که بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه کرج با تاکید بر ضرورت بازگو کردن و تبیین خدمات ارزنده آیت الله رئیسی در جامعه عنوان کرد: شهید جمهور توقع مردم از رئیس جمهور را بالا برد و آن را به جایگاه اصلی خود بازگرداند. او نشان داد که رئیس دولت در نظام اسلامی باید بدون منت، با قدرت و بدون پرداختن به حواشی خدمت کند. او خود را شخص دوم یا شخص اول اجرایی کشور نمی‌دید، بلکه خود را کارگزار نظام و یاور رهبری می‌دانست.

دستاوردهای آیت الله رئیسی باید مکرر بیان شود

وی با بیان اینکه او امور را پشت میز یا از طریق ویدئوکنفرانس و … دنبال نمی‌کرد، بلکه وسط میدان و در همه حال در کنار مردم بود، اظهار کرد: از اوایل کاندیداتوری تا همین اواخر به او تعنه می‌زدند و وی را تخریب می‌کردند اما امام رضا (ع) برای او جبران کرد، مواظب نفاق و چرب زبانی این طیف باشید. آیت الله رئیسی در مدت کوتاه ریاست جمهوری خود دستاوردهای فراوانی داشت که باید مکرر بیان شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی در طول ۳۳ ماه ریاست جمهوری خود ۲۸ سفر به ۲۳ کشور جهان و ۴۷ سفر استانی داشت. او با «ما می توانیم» وارد صحنه شد و نتیجه را به «ما توانستیم» تبدیل کرد. تمام وجود این مرد امید همراه با عقلانیت و آینده بینی بود و به بیانیه گام دوم انقلاب که عنصر اصلی آن امید است، کاملاً باور داشت.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: شهید جمهور نساب مدیر نظام اسلامی را تراز کرد، باید مراقب باشید و گول کسانی که هیچ تناسبی با آن ندارند را نخورید، ولو اینکه بگویند راه رئیسی را ادامه می‌دهیم و مانند او عمل می‌کنیم. آیت الله آل هاشم نیز یک روحانی باصفا، مردمی و خاکی در کسوت نماینده مقام معظم رهبری در طول هفته در خدمت مردم بود و شخصیت خاصی داشت.

امیر عبداللهیان وزارت امور خارجه را از نو معماری کرد

امام جمعه کرج بیان کرد: امیر عبداللهیان مدیری توانمند، متدین، جهادی و انقلابی بود که وزارت امور خارجه را از نو معماری کرد، دیپلماسی کشور را در طول ۳۳ ماه از التماسی بودن به جایگاه اصلی خود بازگرداند، دیپلماسی اقتصادی را فعال و علاوه بر شرکت در مشارکت‌های پرسود منطقه، به صورت همزمان استراتژی بی تأثیر کردن تحریم‌ها و مذاکره برای رفع آنها را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه او با برقراری تقاضا در سیاست خارجی هم از محور مقاومت دفاع و هم با همسایه‌ها و کشورهای اسلامی تعامل برقرار کرد، اظهار کرد: در انتخابات پیش رو باید مراقب باشیم همین مسیر ادامه پیدا کند و تراز به دست آمده را از دست ندهیم و گول حرف‌های قشنگ و فریبنده افرادی که بعضاً از وجاهتی نیز برخوردار نیستند را نخوریم. انتخابات آینده باید با مشارکت حداکثری برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه انتخابات پیش رو باید وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و امنیت و اقتدار ملی را افزایش دهد، عنوان کرد: از شورای نگهبان انتظار می‌رود مانند همیشه بدون مصلحت اندیشی، ملاحظات سیاسی و توقعات زیاده خواهانه برخی افراد، هوشمندانه و با رعایت مر قانون عمل کنند. جایگاه ریاست جمهوری به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید صیانت شود.

انقلاب اسلامی روش جدیدی از حکمرانی را به دنیا عرضه کرد

آیت الله حسینی همدانی مطرح کرد: انقلاب اسلامی در این زمان روش جدیدی از حکمرانی را به شیوه مردم سالاری دینی به دنیا عرضه کرد که مردم در آن نقش واقعی دارند. در طول این سال‌ها از ابتدای شکل گیری نظام تا به امروز با وجود همه افت و خیزها، همراهی مردم و اعتماد به آنها یکی از مهمترین ارکان و انتخابات در این نظام جلوه‌ای واقعی از دخالت مردم در سرنوشت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اذنابش تلاش می‌کنند به هر سبک و سیاقی وحدت ملی ما را به هم بزنند و به انسجام عمومی و ارتباط بین مردم و مسؤولان خدشه وارد کنند اما به فضل الهی مسائلی پیش می‌آید که اتحاد مردم و نفرت عمومی از شیاطین به خصوص آمریکا را افزایش می‌دهد.

واکنش به شهادت رئیسی و همراهانش از تریبون نماز جمعه /رئیسی توقع مردم از رئیس جمهور را بالا برد /مردم هر شایعه و خبری را بدون بررسی قبول نکنند

مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور با جدیت دنبال شود

همچنین آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم هر جایی که بخواهد مطلب مهمی را مطرح کرده و مسیر سعادت گونه و تکامل را به ما نشان دهد، همیشه پیش از آن توصیه به تقوا دارد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وی با بیان اینکه در خطبه‌های امیرالمومنین(ع) که نگاه کنیم، خیلی از نامه‌های حضرت بعد از حمد و ثنای الهی توصیه به تقوا دارد، افزود: این توصیه به تقوا دلالت بر یک امر خیر و لازم است، چرا که انسان‌ها و همه موجودات، مخلوق خداوند متعال هستیم و هدف از زندگی ما سیر الی الله و رسیدن به کمال خدایی است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما در این دنیا بی هدف و عبث خلق نشدیم که همینطور در این دنیا چندسال زیست کرده، بخوریم و بخوابیم و بعد از آن هم هیچ اثری نداشته باشد و زندگی ما به پایان برسد، بلکه این انسان خلق شده و خداوند در وجود او صفات بزرگی گذاشته که از آن باید برای طی کردن سیر تکاملی استفاده کند.

ناصری گفت: سرشت ما خدایی است و هیچ زمانی انسان نمی‌تواند از درون توجه به غیر از خدا کند و آن چیزی که انسان تعلق به دنیا دارد، همه ظاهرهایی است که فطرت ها را خاموش می‌کند و پرده‌ای در اثر گناهان به وجود می‌آید که انسان به مسائل غیر از خدا می‌پردازد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه قلب و روح ما عرش خدایی و سیر ما سیر الی الله و زندگی ما زندگی ابدی در جهان آخرت است بیان کرد: همه آنچه در دنیا برای ما هست برای رسیدن به همین زندگی ابدی است و در این مسیر هرکسی جدی‌تر باشد و بتواند خودش را به کمال برساند طبعا سعادت بیشتری دارد.

وی در ارتباط با اینکه چگونه انسان ‌می‌تواند به کمال دست پیدا کند گفت: خداوند متعال برنامه زندگی و راه رشد و کمال را هم در این دنیا و هم در تکامل برای رسیدن به انتهای انسانیت به ما داده و این برنامه به وسیله انبیا و اولیا به ما رسیده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: معنای تقوا این است که من و شما در حرکتمان کارهایی را انجام دهیم و در اعتقادمان نیت‌هایی داشته باشیم و عمل‌هایی انجام دهیم که ما را به خدا نزدیک کند و دستور خدا باشد.

ناصری افزود: این موضوع چون اولا دستور خداوند را دارد کار مقدسی است و خداوند به ما در آن کمک می‌کند و از سوی دیگر چون روح ما به سمت قرب الهی حرکت می‌کند هم در مسیر سعادت قرار می‌گیریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: هر کسی هم غیر از آن عمل کند و کارهای ما به گونه‌ای باشد که خدا نهی کرده و بر اساس خواسته‌های شیطان باشد از انسانیت عقب گرد کرده و به آن روح حیوانتی که در وجود ما هست می‌رسد و حتی انسان بعضی مواقع از حیوانات هم پست تر می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: خداوند متعال هم اشاره داشته که انسان می‌تواند به گونه‌ای حرکت کند که به اوج اعلی برسد و از فرشته‌ها پیشی بگیرد و یا اینکه به گونه‌ای به سمت پستی و شیطان صفتی حرکت کند که از حیوانات هم پایین‌تر برود.

وی تاکید کرد: برخی افراد هم هستند که در مسیر تقوا قدم برمی‌دارند ولی استقامت نمی‌کنند و در میانه راه اسیر وسوسه‌های شیطانی شده و به پستی می‌رسند اما برخی دیگر در این مسیر استقامت دارند و تا پایان مسیر و رسیدن به آن حد از سعادت می‌رسند که خداوند سفارش کرده است.

امام جمعه یزد گفت: هر کسی که در این مسیر استقامت داشته باشد خداوند هم زمینه را برای وی ایجاد می‌کند و دوستانی برای او قرار می‌دهد که آنها وی را در این مسیر کمک می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی مصداق ایستادگی در مسیر خدا بود

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مصداق چنین اشخاصی آیت‌الله رئیسی است، بیان کرد: خداوند متعال می‌فرماید اگر خدا را دوست دارید اطاعت از خدا و رسول کنید و تا پایان در این مسیر بمانید و خدا محبت شما را در دل دیگران قرار می‌دهد.

ناصری با اشاره به حاج قاسم سلیمانی گفت: از آنجا که حاج قاسم در مسیر خدا حرکت کرد، خداوند هم حب او را در دل مومنان قرار داد و همه از شهادت وی ناراحت و غمگین بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان کرد: باید سعی کنیم از تاریخ و سرنوشت انسان‌ها عبرت بگیریم و خودمان را به نقطه‌ای برسانیم که محبوب خداست و این سرنوشتی است که خدا برای ما قرار داده و اگر تخطی از آن نداشته باشیم قطعا به آن دست پیدا خواهیم کرد.

شهادت آیت الله رئیسی برای همه بسیار سنگین بود

وی در خطبه دوم خود با بیان اینکه به خودمان تسلیت می‌گوییم و تبریک به شهدا، عنوان کرد: به خودمان تسلیت می‌گوییم که انسان‌های خدایی و وارسته را از دست دادیم و به آن شهدای والامقام هم تبریک عرض می‌کنیم که خداوند آنها را این گونه انتخاب کرده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: شهادت آخرین درجاتی است که در آخرت مقام بالا و قرب الی الله را دارد و این بالاترین حدی است که یک انسان به آن دست پیدا می‌کند.

ناصری گفت: ما رئیس جمهور عزیزمان، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و استاندار تبریز و چند نفر دیگر از اطرافیان و خدمتگزاران به نظام را از دست دادیم که فاجعه بزرگی برای ما بود و باید واقعا از خدا بخواهیم که در این مسیر هم صبر، امیدواری و استقامت به همه عنایت کرده و هم درایت و برنامه ریزی خوب برای پیشرفت کشور داشته باشیم و خداوند متعال جبران کند این خسارت را برای ما؛ البته این غم جبران نمی‌شود اما خداوند متعال عنایت بسیاری به این ملت و کشور و انقلاب دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ما در طول انقلاب شهادت افراد بزرگی همچون شهید بهشتی، رجایی، باهنر و شهید محراب شهید صدوقی را داریم، گفت: اینها همه در کارنامه انقلاب و اسلام هست.

وی بیان کرد: پس از نبی مکرم اسلام، ائمه ما از امام علی(ع) تا امام حسن عسگری(ع) همه در این مسیر به شهادت رسیدند و این شهادت هم در سنین مختلف به وقوع پیوست.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این شهادت‌ها در مسیر اعتلای اسلام و رونق اسلام بوده و این یک سنت است که هر کسی در این مسیر قرار گیرد و برای دین خدا بخواهد کار کند باید فداکاری داشته باشند تا آنجایی که به شهادت منجر می‌شود و این چیزی است که در مسیر و سنت و سیره اسلام قرار دارد.

ناصری افزود: این رئیس جمهور شهید ما هم در همین سیره قرار داشت و خدای متعال به وسیله شهادت اینها انشاالله دین و اسلام را یاری کند و دشمنان را منکوب کرده و عنایت‌هایی به این ملت و اسلام دارد که باید قدر آن را بدانیم و از این عنایات‌ خداوند استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این عزیز ما انسانی بود که دارای صفات پسندیده از جمله عالم، مجاهد، در راه خدا، مردمی، با کفایت، خادم الرضا، بزرگوار، از خود گذشته، بی تکلف و بسیاری صفات پسندیده دیگر داشت اما دو خصلت خیلی خوبی که باید همه داشته باشند در ایشان بود که نخستین آن برای خدا کار کردن، نیت صادق داشته و با صداقت بودن هم با خدا و هم با مردم است.

وی تصریح کرد: اینکه انسان صادقانه وارد شود و صادقانه هم از مسیر و تکامل بیرون برود و به سمت عرش اعلی برود صفت بسیار خوبی است که مسئولان ما باید داشته باشند و آیت الله رئیسی آن را به خوبی داشت.

امام جمعه یزد بیان کرد: اینکه حرف مسئولان با دل و عملشان یکی باشد، صفات پسندیده‌ای است که در این شهید بزرگوار بود و عاشق مردم بود و امام عزیز ما هم این صفت را در درجه اعلی داشت به گونه‌ای که در تمام وجودش این موضوع موج می‌زد.

ناصری دومین ویژگی بسیار خوب ایشان را خدمتگزاری دانست و بیان کرد: این خدمتگزاری که در وجود آیت الله رئیسی بود یک صفت بسیار خوبی بود که واقعا نمایان گشت، در مسیر حق قرار داشت، همت بلند و نیت وسیع داشت و به دور و بر خود نگاه نمی‌کرد بلکه ارتباطات ما را با خارج از کشور ما به خوبی ایجاد می‌کرد به گونه‌ای که احترام و شان ملت ایران را بالا برده بود.

سران کشورهای دنیا مجذوب عظمت آیت الله رئیسی بودند

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: اکثر سران دنیا هم دیدیم که مجذوب ایشان شده بودند و برای خدا مخلص و صمیمی بود و اینها همه صفاتی بود که ایشان داشت و خدا آن را می‌پسندید و خداوند او را در زمان اوجش برد.

وی افزود: آنهایی که جهاد در راه خدا می‌کنند و از سرزنش سرزنشگران نمی‌ترسند را خداوند متعال در قرآن کریم فرموده به عرض می‌رسند و این همان چیزی بود که آیت الله شهید رئیسی آن را طی کرد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه ما چنین مسئولانی نیاز داریم گفت: امیدواریم که خداوند برای ما جبران کند و انسان‌های وارسته‌ای را برای ما قرار دهد که این مسیر را طی کند و امیدواریم که خداوند همیشه مقام معظم رهبری را سلامت بدارند تا این انقلاب را در مسیر خودش هدایت فرمایند.

ناصری افزود: امیرالمومنین(ع) در یکی از خطبه‌هایشان می‌فرمایند ای مردم خبر، گفته‌ها و قضاوت‌ها در دنیا زیاد است اما تکلیف شما در مقابل اینها آن است که عقلتان را به کار بیاندازید و خبرها را با عقلتان بسنجید و دقت داشته باشید و رعایت کنید و با دقت حقیقت‌ها را بفهمید.

مردم هر شایعه و خبری را بدون بررسی قبول نکنند

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: انسان مومن عاقل است و نباید هر شایعه و خبری را بپذیرد، این چیزی است که دشمن می‌خواهد که مردم ما هر دروغ و شایعه‌ای را قبول کند اما امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند که باید با عقل درست این موارد را مورد بررسی قرار دهیم و خبرهایی را قبول کنیم که درست است.

وی ادامه داد: به خلاصه می‌گوییم که بفهمید و عمل کنید نه اینکه بشنوید و نقل کنید، در روایات داریم اگر کسی چیزی را بشنود و به سرعت و بدون تحقیق قبول کند و به نقل آن بپردازد احمق است و ما نباید در این مسیر باشیم.

امام جمعه یزد با اشاره به تشکیل مجلس خبرگان رهبری گفت: به دستور مقام معظم رهبری این مجلس در زمان خودش تشکیل شد و کار و وظیفه این مجلس دقت در مسائلی است که مربوط به ولایت، مطالبات رهبری، نگاه عمیق به حرف‌ها، دقت در برنامه‌ها و اینکه مجموعه موارد متعلق به ولایت و رهبری است را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ناصری به پایان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس دوازدهم از چند روز آینده شروع می‌شود و به نمایندگان توصیه می‌کنیم که اولا در ارتباط با قوانین مطالعه کرده و جهانی فکر کنند و آینده را در نظر داشته باشند.

نمایندگان مجلس از مشورت نخبگان بهره بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: نمایندگان باید به عمق اسلام، انقلاب رهبر و امام دقت کرده و اینها را با هم بسنجند و به تصویب قوانینی بپردازند که برای آینده این کشور و انقلاب تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان نقش مهمی در تصویب قوانین دارند گفت: قوانینی که فکر نکرده هستند و حساب شده نیستند و ممکن است مدام تغییر کند را نباید در برنامه‌ها داشته باشیم، گرچه شورای نگهبان به این موارد نظارت دارد ولی باید این را نمایندگان هم به صورت ویژه در نظر داشته باشند.

امام جمعه یزد افزود: نمایندگان باید از افکار و عقل دیگران استفاده کرده و در کمیسیون‌ها هم از فکر و مشورت نخبگان استفاده کرده و بهترین تصمیم‌ها را برای تصویب قوانین داشته باشند.

مردم وفاداری خود را در تشییع شهید رئیسی نشان دادند

ناصری با اشاره به اینکه مردم ایران در شهرهای مختلف واقعا وفاداری خود را نشان دادند گفت: مردم ما همان مردمی هستند که امام آنها را تربیت کرد و فرقی نمی‌کند که دهه شصتی، هفتادی، هشتادی یا نودی هستند، آنها همیشه پشتیبان انقلاب و اسلام هستند و با وجود این همه دروغ‌ها و شایعاتی که در فضای مجازی داشتیم مردم آمدند و اینگونه در صحنه حضور داشتند، باید قدر این مردم محترم را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: از بچه کوچک تا بزرگان همه و همه در این مسیر حضور داشتند و مسئولان واقعا باید با تمام توان به این مردم خدمت کنند و برای رفع مشکلات آنها اقدام داشته باشند.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی رئیس جمهور، جلسات تهران، مصوباتی داشتیم که به همه مسئولان توصیه و سفارش تاکید داریم که این مسائل را به صورت دقیق و با تمام توان پیگیری کنند که به سرانجام برسد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: از مردم و مسئولان می‌خواهیم که همیشه پای کار انقلاب و اسلام باشند و انشاالله خدای متعال هم برای ما این ضایعه دردناک را جبران می‌کند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1910950

برچسب‌ها