هدر رفت تجهیزات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون توسعه سازمان غذا و دارو گفت: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تجهیزات پزشکی را بیش از یکسال ذخیره می کنند که نتیجه آن پایین آمدن کیفیت محصول، هدر رفت منابع و بدون مصرف باقیماندن آن می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین ،فرشته میرزازاده، افزود: وجود انبارهای اختصاصی به منظور دپو و نگهداری دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی ضروری است.

سلامت نیوز در خبری نوشت:وی گفت: طی چند ماه اخیر مساعدت‌های لازم برای ایجاد این انبارها در معاونت‌های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که فاقد انبار بوده‌اند، کلید خورده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو، بر لزوم وجود انبارهای اختصاصی به منظور دپو و نگهداری دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

او از خرید متمرکز تجهیزات پزشکی دفاع کرد و گفت: تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها باید به صورت متمرکز و هدفمند خریداری شود. باید از خرید اجناس بی‌کیفیت و بدون اصالت جلوگیری کرد و در ضمن میزان خرید به اندازه مصرف باشد تا هدر رفت منابع نیز کاهش پیدا می‌کند.

میرزازاده ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برخی از اموال دانشگاه‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی بیش از یکسال ذخیره می‌شود نتیجه آن پایین آمدن کیفیت محصول، هدر رفت منابع و بدون مصرف باقیماندن آن می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: محل نگهداری ملزومات و تجهیزات پزشکی باید در انبارهای مناسب باشد، ترجیح این است که دانشگاه همواره ذخیره استراتژیک داشته باشند.

وی افزود: طی دو سال اخیر تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد بازدید قرار گرفته و اقدامات لازم برای ایجاد انبار در هر دانشگاهی که فاقد انبار تجهیزات پزشکی است، صورت گرفته است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =