ردپای زاکانی در خاطرات آیت الله هاشمی /کرباسچی انتقاد تندی از خاتمی کرده است

هاشمی رفسنجانی روز ششم خرداد روایتی از دیدار با سفیر سوئد، علیرضا زاکانی و حسین مرعشی و بحث‌های انتخاباتی نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۶ خرداد ۱۳۸۰ را بخوانید؛

دیشب در مسیر خانه، برای عیادت آقایان [صادق] احسان‌بخش، امام‌جمعه رشت و [عبدالکریم] حق‌شناس، از علمای تهران، به بیمارستان خاتم‌الانبیا رفتم. آقای احسان‌بخش، در حالت کما است و خطر جدی دارند.

[آقای استین‌کریستن‌سن]، سفیر سوئد آمد. دربارۀ توسعه همکاری‌ها و به خصوص در ساخت سکوی حفاری (کشتی) در دریای خزر مذاکره شد و گفت، تحسین روابط ایران و عربستان، برای دیپلمات‌ها غیرمنتظره بود. گفت، در سال‌های گذشته که سفیر سوئد در عربستان بود، در یک ضیافت شام دربار در ایام حج، وقتی دیده شد یکی از بستگان شما در میهمانی شرکت‌ کرده، مایه تعجب و تحلیل‌ها شد.

آقای امیر عراقی، [فرزند شهید مهدی عراقی] آمد. از اوضاع سیاسی ابراز نگرانی‌ کرد و گفت، مسئولان خیلی جوزده شده‌اند. از وزارت علوم انتقاد داشت که مجوز دانشگاه در دست ساخت در طالقان را نداده؛ با دوره کاردانی موافقت کرده است.

عصر آقای علیرضا زاکانی، [رئیس سازمان بسیج دانشجویی]، همراه مسئولان بسیج دانشجویی آمدند و گفتند، وضع دانشگاه بهتر از چند ماه پیش است و لیبرال‌ها و چپ‌ها منفعل شده‌اند و طرفداران دوم خردادی کم شده و بی‌تفاوت‌ها زیاد شده‌اند و خیلی‌ها می‌گویند، در انتخابات [ریاست‌جمهوری] شرکت نمی‌کنند و نظرم را در مورد نامزدهای انتخابات خواستند؛ جواب روشنی ندادم. خواستند برای تبیین معارف اسلام با زبان روز و جواب شبهات، اقدام کنم.

آقای حسین مرعشی، [نماینده کرمان] آمد. گفت، فضای انتخابات در شهرستان‌ها سرد است و آقای [غلامحسین] کرباسچی، [دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی]، در جلسه سران دوم‌ خردادی‌ها در حضور آقای [سیدمحمد] خاتمی، انتقاد تندی از آقای خاتمی کرده؛ به خاطر عدم توجه به سازندگی و عدم جلوگیری از سم‌پاشی‌های دوستانش علیه من و نیز عدم وفای به وعده‌ها و عدم استفاده از امکانات ارزی. گفت، در یک سنجش افکار اینترنتی، آقای خاتمی، اول بوده با ۴۳ درصد و آقای [احمد] توکلی، دوم با ۳۷ درصد و آقای [علی] فلاحیان، سوم با ۱۱درصد، ولی این نتیجه با داده‌های دیگر نظرسنجی‌ها نمی‌سازد.

دیشب، دادگاهی جلوی میتینگ [ستاد انتخاباتی] آقای [سیدمحمد] خاتمی، در ورزشگاه شیرودی را گرفته بود، ولی امروز رئیس دادگستری [استان تهران]، حکم دادگاه را لغو کرد؛ مسئله بحث‌انگیزی شده است. چپ‌ها هیجان‌آفرینی می‌کنند. قاضی گویا اشتباه کرده است. دکتر [عبدالله] جاسبی، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری] هم تلفنی گفت، از قاضی‌ای که پوسترهای او را جمع کرده، شکایت‌ کرده است. دوم‌ خردادی‌ها از برنامه وسیع صداوسیما برای صحبت نامزدها انتقاد دارند و می‌گویند، هدف این است که ۹ نفر علیه آقای خاتمی حرف بزنند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911945

برچسب‌ها