پورشه ۹۱۱ هم تسلیم هیبریدی‌ها شد / گزارش تصویری

پورشه به‌تازگی از فیس‌لیفت ۹۱۱ نسل ۹۹۲ رونمایی کرده که لقب اولین ۹۱۱ پلاگین هیبریدی تاریخ را یدک می‌کشد. عبارت پلاگین هیبریدی برای خودرویی مثل ۹۱۱ که تماماً احتراق‌داخلی بوده و در این چند سال از داشتن موتوربرقی اجتناب می‌کرد، بسیار مهم و خاص تلقی می‌شود.

امیرمسعود عابدین_ بالاخره ۹۱۱ هم هیبریدی می‌شود. پورشه برای سال ۲۰۲۵، مدل جدید ۹۱۱ کررا GTS را با موتور الکتریکی و یک توربوشارژر برقی عرضه می‌کندتا قدرت را به ۵۳۲ اسب بخار و گشتاور را به ۶۰۸ نیوتون‌متر برساند. این خودرو قرار است قبل از پایان سال وارد بازار شود.

برای اولین‌بار در تاریخ؛ پورشه ۹۱۱ هم هیبریدی شد /عکس

کررا GTS به‌جای پیشرانه ۳ لیتری قدیمی (که در سایر مدل‌های ۹۱۱ ادامه خواهد داشت) از پیشرانه ۳٫۶ لیتری شش سیلندر تخت جدید استفاده می‌کند. این موتور به‌تنهایی ۴۷۸ اسب بخار قدرت و ۵۶۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به موتور قبلی GTS حدود ۵ اسب بخار بیشتر قدرت دارد. سیستم هیبریدی این امکان را به پورشه می‌دهد تا تنظیمات تویین توربو را برای توربوشارژر برقی کنار بگذارد. این موتور می‌تواند برای پاسخ‌دهی سریع، توربو را خیلی سریع به سمت بالا بچرخاند و تأخیر توربو را تا حد زیادی به حداقل برساند.

برای اولین‌بار در تاریخ؛ پورشه ۹۱۱ هم هیبریدی شد /عکس

همچنین یک دستگاه موتور ۳۲٫۶ اسب بخاری بین موتور شش سیلندر تخت و جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته است. هر دو از یک باتری بسیار کوچک ۱٫۹ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند که در زیر کاپوت جلویی قرار دارد، جایی که باتری ۱۲ ولتی به‌طورمعمول در سایر مدل‌های ۹۱۱ قرار دارد.

برای اولین‌بار در تاریخ؛ پورشه ۹۱۱ هم هیبریدی شد /عکس

به گزارش خبرآنلاین، در مجموع، کررا GTS جدید ۴۶ کیلوگرم بیشتر از مدل قبلی وزن دارد که بخشی از آن به تجهیزات استاندارد اضافه‌شده از جمله فرمان‌پذیری چرخ عقب مربوط می‌شود، اما قدرت اضافه‌شده این افزایش ورن را جبران می‌کند. این اولین مدل ۹۱۱ کررا است که در محدوده شتاب‌گیری صفر تا صد زیر ۳ ثانیه قرار می‌گیرد. علاوه بر سیستم T-Hybrid، کررا GTS دارای فلپ‌های آئرودینامیکی فعال جدید در جلو برای بهبود خنک‌سازی مورد نیاز است.

برای اولین‌بار در تاریخ؛ پورشه ۹۱۱ هم هیبریدی شد /عکس

در کابین خودرو، بزرگ‌ترین بهبود و تغییر، کیلومترشمار کاملاً جدید و تماماً دیجیتالی است و به این معنی است که کیلومتر شمار آنالوگ بالاخره از بین رفته است. سایر بخش‌های کابین بدون تغییر در این مدل حضور دارند.

برای اولین‌بار در تاریخ؛ پورشه ۹۱۱ هم هیبریدی شد /عکس

مدل پایه کررا نیز برای سال ۲۰۲۵ با توربوها و اینترکولرهای مدل‌های قبلی GTS و توربو به‌روز شده است. همان به‌روزرسانی‌های قبلی برای نسخه پایه کررا اعمال می‌شود با این تفاوت که فلپ‌های خنک‌کننده فعال را ندارند.

برای اولین‌بار در تاریخ؛ پورشه ۹۱۱ هم هیبریدی شد /عکس

برای سال ۲۰۲۵، نسخه پایه کررا و کررا GTS تنها مدل‌های فیس‌لیفت‌شده موجود هستند، اگرچه موارد بیشتری نیز به دنبال خواهند داشت. پورشه فعلاً کررای پایه را به‌عنوان مدل کوپه یا کابریولت دیفرانسیل عقب عرضه می‌کند، درحالی‌که کررا GTS به‌عنوان نسخه‌های کوپه، کبریولت دیفرانسیل عقب، چهارچرخ محرک یا تارگای چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. مدل‌های توربو و توربو S و GT۳ RS برای سال ۲۰۲۵ نیز ادامه خواهند داشت.

برای اولین‌بار در تاریخ؛ پورشه ۹۱۱ هم هیبریدی شد /عکس

قیمت‌ها به‌طورکلی افزایش می‌یابد، به‌طوری که کررا پایه از ۱۱۶,۰۵۰ دلار به ۱۲۲,۰۹۵ دلار (معادل ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) و کررا GTS از ۱۵۲,۵۵۰ دلار به ۱۶۶,۸۹۵ دلار (معادل ۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان) افزایش یافته است.

منبع: Motor۱

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1913136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =