نماینده سینمای ایران در اسکار در پانزدهمین دوره جوایز سالانه جامعه منتقدان فیلم آنلاین برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد.

به گزارش خبرآنلاین، جامعه منتقدان فیلم آنلاین OFCS که اعضاء آن را نویسندگان سایت‌های سینمایی معتبر تشکیل می‌دهند، برندگان این دوره جوایز خود را دوشنبه شب (سه‌شنبه صبح به وقت ایران) معرفی کردند.
«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی که در دو بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه بود، در بخش اول پیروز شد.

«کپی برابر اصل» ساخته عباس کیارستمی همین طور فیلم‌های «13 آدمکش»، «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» و «عمو بونمی که می‌تواند زندگی‌های‌ گذشته خود را به یاد بیاورد» دیگر رقبای بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان بودند.

فرهادی در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی رقابت را به وودی آلن برای فیلم «نیمه‌شب در پاریس» واگذار کرد. «مارتا مارسی می مارلنه»، «درخت زندگی» و «برد برد» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

«درخت زندگی» ترنس مالیک با دریافت پنج جایزه پیروز اصلی این دوره جوایز جامعه منتقدان فیلم آنلاین لقب بود. این فیلم که داستان آن درباره خانواده‌ای حومه‌نشین در آمریکای دهه 1950 است، جوایز بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن مکمل (جسیکا چاستین)، تدوین، فیلمبرداری را دریافت کرد.

میشائل فاسبندر برای «شرم» بهترین بازیگر مرد شناخته شد و تیلدا سوئینتن برای «باید درمورد کوین صحبت کنیم» جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. کریستوفر پلامر هم برای «تازه‌کارها» جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را به خانه برد.

«تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس» هم جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را گرفت. جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن به «رنگو» رسید و «غار رویاهای فراموش‌شده» برنده جایزه بهترین مستند شد.

این جامعه امسال با اعطاء جایزه دستاورد ویژه از چاستین و اسکورسیزی تقدیر کرد.
جامعه منتقدان فیلم آنلاین سال 1997 تشکیل شد. این جامعه متشکل از حدود 100 منتقد سینما، روزنامه‌نگار، محقق و مورخ در ایالات متحده، کانادا، اروپا، آمریکای لاتین و منطقه آسیا پاسیفیک است.
ورایتی / 2 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    47 1
    درود بر اصغر فرهادی
    • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
      10 1
      انشاءالله اسکار امسال مال خودمونه درود بر تو جناب فرهادی