خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

خرید و نمایش سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ترکیه در کشورهای خاورمیانه و یونان سبب افزایش 12 درصدی تعداد سفر توریست‌ها از این کشورها به ترکیه شده است.

ترکیه ظرف 5 سال گذشته تنها از طریق فروش سریال‌های تلوزیونی خود به کشورهای خاورمیانه و افریقا توانسته است بر تعداد توریست‌های خود ازاین کشور ها به میزان 12 درصد بیفزاید.

سریال های تلوزیونی ترکیه در برخی کشورهای منطقه خاورمیانه و افریقا تاثیر چشمگیری بر رشد تعداد توریست‌های جذب شده به این کشور داشته است.

به گزارش خبرگزاری تودی زمان و طبق بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه این کشور طی مدت 5 سال گذشته از 2005 تا 2011 مجموعا 36.675 ساعت برنامه تلوزیونی به 76 کشور جهان فروخته است .

"ابدالرحمن سلیک" مدیر بخش کپی رایت تولیدات فرهنگی وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه با اعلام این مطلب افزود:«در جریان بررسی‌هایی که با هدف توسعه و تقویت بخش تولیدات تلوزیونی، فرصت‌ها و تنگناهای این بخش صورت گرفت، این مسئله روشن شده است که برنامه های تلوزیونی ترکیه در بازارهای جهانی جایگاه مناسبی یافته است. این موضوع همچنین قرار است با همکاری وزیر دارایی جهت تخصیص اعتبارات و توسعه بازارهای جهانی و دقت بیشتر اطلاعات مورد نظر مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.»


به گفته وی برای نخستین بار در سال 2011 برنامه‌های تلوزیونی ترکیه به کشورهای خارج از خاورمیانه هم فروخته شده که شامل کشورهای منطقه بالکان، سنگاپور ، ویتنام و برخی کشورهای افریقایی همانند نیجر، ساحل عاج ، سنگال و سومالی است.

کشوریونان هم درمیان کشورهایی است که فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه را با زیرنویس یونانی نمایش می دهد و از دو شهروند یونانی یک نفر بیننده این برنامه های ترکیه است. درعین حال تعداد علاقمندان شرکت کننده در کرس های آموزش زبان ترکیه از یک درصد به 10 درصد افزایش یافته است.

به گفته سلیک تحقیقات نشان داده است که پرفروش ترین سریال تلوزیونی ترکه دره گرگ‌هابوده که سبب توسعه چشمگیر توجهات و علایق عمومی به فیلم‌های ترکیه توسط کشورهای خریدار این فیلم‌ها شده است. هتل‌ها، چشم اندازهای طبیعی به ویژه استانبول و نیز ، صنایع غذایی و آشپزی، صنعت نساجی و لباس بیش ازهر بخش دیگری دراین سریال ها مورد تمرکز و معرفی است.

علاوه براین تعداد توریست‌های بازدید کننده از ترکیه از سوی همین کشورها به میزان 12 درصد افزایش یافته و وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه در نظر دارد فروش سریال‌های خود را به کشورهای اروپایی و امریکا نیز توسعه دهد.
 30145

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    14 7
    عزیزم شما کمی به هتلها /امکانات عمومی /وقیمت هتلها ومقایسه با کیفیت وقیمت هتلهادرترکیه وکشورهای حوزه خلیج فارس نظربفرمائید خود به خود صنعت توریسم .گردشگری رونق میگیرد.همین کیش خودمان بهترین سواحل رادارد ولی وقتی یکی ازمسئولین بلندپایه کشورمیگوید کیش ماننداستخوانی درگلوی جمهوری اسلامی است باید ما ایرانیها پول مملکتمان را بدهیم ترکهای عثمانی وعربهای ...بخورند وبه ما وتمدن چندهزارساله ما بخندند
  • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    14 3
    اينو ميگن استفاده درست از فرهنگ سينما
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    20 2
    میدانید چرا ؟ چون آنها توی سریال هاشون مناطق زیبا و جذابیت های توریستی را به نمایش میگذارند ما هم دقیقا" همین کار را میکنیم . یک کم بیشتر به سریال شیدایی و تا ثریا دقت کنید متوجه میشین ... اگر هم متوجه نشدین بدانید چشم بصیرت نداشتین .
  • بدون نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    8 0
    سازمان میراث فرهنگی ما دچار سردرگمی است و فقدان مدیریت در آن بیداد میکند ما در فراهم کردن شرایط برای مسافرن داخلی هم مشکل داریم چه برسد به مسافران خارجی . وقتی هتل های با کیفیت وارزان وآزادی بیشتر برای توریست فراهم باشد حتما این صنعت پیشرفت خواهد کرد البته در کنار تبلیغات خوب
  • دکتر IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    3 0
    در خوشبینانه ترین حالت 200 سال از دنیا عقبیم!!!