«به خاطر تو، پارسا، نگاه ما، حضور آسمانی، یک مدل خاص، در آخرین نگاهش و...» عناوین برخی داستان‌های مجموعه «هدیه ولنتاین» است.

به گزارش خبرآنلاین، سارا عرفانی نخستین مجموعه داستان خود را با عنوان «هدیه ولنتاین» منتشر کرد. این مجموعه داستان که به گفته نویسنده با محوریت دغدغه دینداری نسل جوان در دنیای معاصر نوشته شده از سوی انتشارات نیستان روانه بازار نشر شده است.

 

این اثر 9 داستان کوتاه دارد که برخی در بازه زمانی 7 تا 8 سال گذشته نوشته شده و در سایت لوح منتشر شده و برخی دیگر نیز در یکی دو سال قبل. البته همه این داستان‌ها با موضوع دین نوشته نشده اما روح حاکم بر این مجموعه در کنار دغدغه‌های شخصی نویسنده، موضوع دینداری در جهان معاصر است. بنابراین گزارش، ناشر در معرفی این کتاب آورده است: مجموعه 9 داستان کوتاه، که اغلب آنها به مسائل امروز جوانان و دغدغه های آنها نسبت به موضوعات دینی پرداخته است. «هدیه ولنتاین» داستان مهر و جدایی آدم هایی است که ممکن است هر روز آنها را ببینیم، اما ندانیم که در درون شان چه می گذرد...

 

در بخشی از داستان «هدیه ولنتاین» می خوانیم:

 

«در کیفم را باز می کنم. جعبه کوچکی را که با کادوی قرمز بسته بندی شده، بیرون می آورم و روی میز می گذارم. لبخند روی صورتت می نشیند. انتظارش را نداشتی. از اینکه دست خالی آمدی می فهمم که انتظارش را نداشتی. می گویم: «هر چی مغازه ها رو گشتم، دلم نیومد برات خرس و شکلات و از این مزخرفات بخرم که به هیچ دردی نمی خورن.» می خندی و دندان های سفیدت معلوم می شود. می گویی: «می دونم. لازم نیست توضیح بدی.» و هدیه را روی میز، به طرف خودت می کشی.»

*

دستم را بالا آوردم و گفتم: «نمی خواد! کوتاه بیا ایمان، همون دفعه اول که فال گرفتی، برا یه عمرم بس بود. دیگه حافظ بنده خدا رو بیشتر از این شرمنده نکن!» گفتی: «نیت کن یه فال بگیرم برات!»

نیت کردم، تو را نیت کردم. حمد و سوره خواندی و بازکردی. یک لحظه به عری که آمده بود، نگاه کردی و آن را گذاشتی جلوی من. گفتم: «چی اومد؟ تا تهش خوندی؟»

آرام گفتی: «همون بیت اولش کافیه...»

کتاب را که خط ریزی داشت بلندکردم، مقابل صورتم گرفتم و خواندم: «زبان خامه ندارد سر بیان فراق/ وگرنه شرح دهم با تو داستان فراق...

فهمیدم چرا همان بیت اول کافی بود...تا آخر صفحه ردیف «فراق» هایی بود که زیر هم چیده شده بودند. نتوانستم بقیه اش را بخوانم. سرم را روی میز گذاشتم و گریه کردم. دست خودم نبود. اشک ها مهلت نمی دادند. باورم نمی شد روزی مقابل یک پسر بنشینم و به خاطر ردیف فراق ها، اشک بریزم...هیچوقت دلم به اندازه آن روز ابری نبود، آنقدر که حتی نمی توانستم گریه کنم. به خدا گفتم: همین روز اولی، آخر کار رو معلوم کردی که بیشتر از این دل نبندم؟...»

 

«لبخند مسیح»، «دلاورمرد سیستان» و «پروانه‌ای که سوخت» از جمله آثار منتشر شده عرفانی تا کنون به شمار می‌روند.

 

«هدیه ولنتاین» با قیمت 3هزار تومان منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =