کتاب «خاتون در آینه» نوشته تورج رهنما پژوهشگر و منتقد ادبی که در آن 10 تصویر از زن در ادبیات داستانی معاصر ایران از زبان 10 نویسنده ارائه شده، منتشر شد. <BR>

مهر گزارش داده که این کتاب سیمای زن را در 10 اثر داستانی از نویسندگان ایران مورد توجه قرار داده است. در این داستان‌ها می‌توان جوانب گوناگون حضور زنان را در آثار ادبی نسل‌های مختلف نویسندگان ایرانی بررسی کرد. داستان‌های «گرگ» از هوشنگ گلشیری، «زنی به ماه عسل می‌رود» نوشته امیرحسین چهل‌تن، «بچه مردم» به قلم جلال آل‌احمد، «زنی که مردش را گم کرد» نوشته صادق هدایت، «آرزوی ساده» اثر صادق چوبک، «به کی سلام کنم» نوشته سیمین دانشور، «خانه در آسمان» به قلم گلی ترقی، «آبی‌ها» از منیرو روانی‌پور، «پاییز قمر» نوشته فرخنده آقایی و «پس‌فردا» اثر فریبا وفی داستان‌های بررسی شده در کتاب «خاتون در آینه» را تشکیل می‌دهند.

 

همانطور که مشخص است 5 داستان این مجموعه متعلق به نویسندگان مرد و 5 داستان به قلم نویسندگان زن نوشته شده و تورج رهنما با کنار هم قرار دادن این آثار و بررسی جداگانه آنها، تفاوت‌ها و تشابهات دیدگاه نویسندگان را درباره زن ایرانی به مخاطب عرضه کرده تا بتواند تحلیلی ادبی، جامعه شناختی و روان شناختی از این مقوله به دست دهد.

 

 

کتاب 204 صفحه‌ای «خاتون در آینه» با بهای 4700 تومان از سوی انتشارات کتاب پارسه منتشر و راهی بازار شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 


6060


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =