رمان «داشتن و نداشتن» ارنست همینگوی که سالها قبل ناصر تقوایی «ناخدا خورشید» را بر اساس آن ساخته بود با ترجمه‌ خجسته کیهان منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «داشتن و نداشتن» در سه بخش با عنوان «هری مورگان» و با تقسیم‌بندی بهار، پاییز و زمستان و در 274 صفحه منتشر شده است. پیش تر مترجم کتاب گفته بود این رمان بعد از سه سال مجوز نشر گرفته است. رمان «داشتن و نداشتن» داستان ناخدایی به نام هری مورگان است که کشتی‌اش را اجاره می‌دهد. در یکی از همین اجاره دادن‌ها، مشتری‌ای به نام جانسون پس از آن‌که وسایل ماهیگیری هری را نابود می‌کند، مبلغ کرایه‌ کشتی را نمی‌دهد و فرار می‌کند و در ادامه، اتفاق‌های دیگری رخ می‌دهد.

 

داستان کتاب اینگونه آغاز می شود:

«می دانید که صبح خیلی زود در هاوانا، وقتی گداها و ولگردها کنار دیوارهای ساختمان ها هنوز خوابند، حتی پیش از اینکه گاری ها برای میخانه ها یخ بیاورند چه جوری است؟ خب ما از بارانداز می رفتیم به کافه مروارید سانفرانسیسکو در آنطرف میدان که قهوه بخوریم و فقط یک گدا در میدان بیدار بود که داشت از فواره آب می خورد، با وجود این وقتی وارد کافه شدیم و نشستیم هر سه تاشان همانجا منتظر مان بودند.

به محض اینکه نشستیم یکی شان آمد پیش مان. گفت: خب؟

بهش گفتم:«از من بر نمی آد. دلم می خواس واسه خاطر تو قبول کنم اما دیشب که بهت گفتم، نمی تونم.»

- هرچقدر بخواهی بهت می دیم.

- برای اون نیس. ازم بر نمی آد، همین...»

 

بنابراین گزارش، در یادداشت پشت جلد کتاب نیز عنوان شده است: «رمان «داشتن و نداشتن» زندگی ناخدای یک کشتی ماهی‌گیری را تصویر می‌کند. سبک جزیی‌نگر و دیالوگ‌محور همینگوی در پرداخت صحنه‌های خشن این رمان، بدیع و تأثیرگذار است. به جز اقتباس‌های متعدد کارگردانانی چون هوارد هاکس، مایکل کورتیز و ...، فیلم «ناخدا خورشید» به کارگردانی ناصر تقوایی هم برداشتی آزاد از روی این رمان بود.

همینگوی، برنده‌ نوبل 1953، شمایل بزرگ قرن بیستم است و کتاب‌هایش جزو آثار کلاسیک ادبیات آمریکا به شمار می‌آیند.»

 

ارنست همینگوی متولد سال 1898 بود که در سال 1961 از دنیا رفت. از آثار او، کتاب‌های «مردان بدون زنان»، «برنده هیچ نمی‌برد»، «خورشید هم طلوع می‌کند»، «وداع با اسلحه»، «مرگ در بعدازظهر»، «تپه‌های سبز آفریقا»، «در امتداد رودخانه به سمت درخت‌ها» و «پیرمرد و دریا» هستند.

 

رمان «داشتن و نداشتن» با قیمت 5500 تومان در بخش میراث همینگوی از سوی نشر افق به چاپ رسیده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌و سایر آثار ین مجموعه کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =