بازیگر فیلم «یه عاشقانه ساده» عادات متفاوت و جالبی برای مطالعه کتاب در برنامه کاری خود دارد و عاشق کتاب​های ترجمه است.

به گزارش خبرآنلاین، مهناز افشار، بازیگر محبوب سینما عادات جالبی در حوزه مطالعه دارد و معتقد است باید مطالعه کتاب های خوب را در هر سال تکرار کرد. او درباره مطالعه خود و همچنین کتاب هایی که اخیرا خوانده یادداشتی نوشته و آن را در آخرین شماره هفته نامه چلچراغ منتشر کرده است.

 

مهناز افشار در این یادداشت کوتاه نوشته است: «معمولا عادت دارم سالی یک یا چند کتاب مورد علاقه ام را بازخوانی می کنم. معمولا هم برای کتاب خواندن شوق بیشتری دارم تا فیلم دیدن. این روزها مشغول مرور کتاب های دوست داشتنی زندگی ام هستم.»

 

وی در توضیح این کتاب های مورد علاقه نوشته است: ««نارتسیس و گلدموند» هرمان هسه عزیزم یکی از همان کتاب هایی است که سالی چندبار می خوانمش. هرمان هسه در کل نویسنده محبوب من است و از خواندنش هیچوقت خسته نمی شوم. کتاب های دیگری را هم این روزها مرور کردم؛ «دایی وانیا»ی چخوف، «مرشد و مارگاریتا»ی بولگاکف و یا مثلا فیلمنامه «شرق بهشت» که فیلمش را به کارگردانی الیا کازان خیلی دوست دارم.»

 

بنابراین گزارش، کتاب «نارتسیس و گلدموند» را انتشارات چشمه، «دایی وانیا» را نشر قطره، فیلمنامه «شرق بهشت» را انتشارات اسطوره و «مرشد و مارگاریتا» را انتشارات  فرهنگ نشر نو منتشر کرده اند.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    2 7
    چند میگیری کتاب معرفی کنی؟ چقدر بیکاره مهناز خانم بهش نمیاد کتاب بخوونه
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    2 12
    مطمئنم فقط برای کلاس گذاشتن اسم این چند تا کتاب رو یاد گرفته و توی عمرش حتی یک صفحه از این کتاب ها را نخونده. اگر کتابخون بود بهترین و اخلاقی ترین و شاهکارهای ادبیات و تاریخ و فرهنگ دنیا رو داریم و می رفت اونا رو می خوند.
    • يك مخاطب IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
      4 1
      منم مطمئنم كه خانم افشار اين كتاب ها و خيلي از كتاب هاي ديگه رو خونده و داره عين واقعيت رو ميگه،چون ايشون اهل كلاس گذاشتن الكي نيست،شما چون خودت توي زندگيت همچنين آدمي هستي همه رو اينجوري ميبيني،بعضي آدما هم يه عادت زشت دارن تا از يكي كه ازشون موفق تره يه چيزي ميشنون ميخوان سريع خرابش كنن و اين ريشه در حسادتي داره كه خودشون هم گاه ازش بي خبرن.
    • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
      6 1
      چقدر بد نيت هستيد. يه اظهار نظر هم اين بنده خدا نمي تونه داشته باشه