حمید بهبهانی که از او به عنوان استاد محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری در دانشگاه علم و صنعت یاد می شود، شب گذشته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران شد.

به گزارش سامانه خبري سازمان بنادر ودريانوردي، حميد بهبهاني وزير سابق راه و ترابري و استاد ترافيك دانشگاه علم و صنعت به عنوان رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت ملي نفتكش ايران منصوب شد.

پيش از ادغام وزارتخانه هاي راه و شهرسازي بهبهاني هدايت اين وزارتخانه را برعهده داشت.

محمد سوري پس از 26 سال مسؤوليت در شركت ملي نفتكش ايران، شب گذشته اين پست را به حميد بهبهاني، وزير سابق راه و ترابري، سپرد.

 در جلسه شب گذشته هيأت مديره شركت ملي نفتكش ايران با توجه به بازنشستگي سوري، اعضاي هيأت مديره بهبهاني را بعنوان رييس هيأت مديره و مديرعامل شركت ملي نفتكش ايران انتخاب كردند.

 سوري درعين‏ حال، همچنان بعنوان عضو هيأت مديره شركت ملي نفتكش باقي ماند.

بهبهاني در حالي‌ در 22 مرداد1387 وارد كابينه او شد كه محمد‌‌ رحمتي وزير پيشين راه و ترابري تنها يك سال مانده به پايان كارش اين وزارتخانه را ترك كرد.

بهبهاني‌ اما در كابينه دوم احمدي نژاد هم كه در 12 شهريور 1388 تشكيل شد، از مجلس  هشتم راي اعتماد گرفت و در وزارت راه كماكان به خدمتش ادامه داد.

نمايندگان مجلس در جلسه علني، عدم راي اعتماد به حميد بهبهاني وزير راه و ترابري را در روز 12 بهمن‌ سال 1389 به راي گذاشتند كه با 147 راي موافق، 78 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 234 راي مأخوذه ، نمايندگان رأي اعتمادشان را از وي برداشتند و بركنار شد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    23 0
    قانون بقای مدیر (مدیرها هیچگاه از بین نمی روند فقط از سازمانی به سازمان دیگر نقل مکان می کنند)!!!؟؟؟
  • همشهری IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    12 1
    آقای سوری از موفق ترین مدیران این کشور هستند با تلاش و مدیریت ایشان در زمان جنگ علیرغم حملات گسترده به نفتکشها صادرات نفت هیچگاه قطع نشد و شرکت ملی نفتکش را از وضعیت اسفبار بعد از جنگ به یکی از بزرگترین و مدرنترین شرکتهای حمل ونقل دریایی مبدل کرد ضمن خسته نباشید به ایشان جا داشت که در خبر فوق و برای اطلاع خوانندگان چند سطری هم از زحمات ایشان می نوشتید
  • بدون نام US ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    10 1
    از استاد عزیز جناب رئیس جمهور خواهش می کنیم شرکت ملی نفتکش را به بورس بیاورند
  • بدون نام US ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    12 2
    چرا شرکت ملی نفتکش را به بورس نمی آورید؟
  • بدون نام US ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    11 4
    تبریک می گم چقدر خوبه که اساتید و حرفه ایی های حمل و نقل سکان مدیریت شرکت های حمل و نقل را به عهده بگیرند. این باعث توسعه شرکت می شه و اشکلات شرکت هم برطرف می شه. ولی چرا این شرکت سهامی عام نیست و مردم نمی توانند کنار این بزرگان سود کنند؟
  • بدون نام CH ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    9 0
    ایشان برکنار شدند . ارتباطی به بازنشستگی ندارد چون شرکت خصوصی است ضمن انکه اکر به همین دلیل باشد ایشان نمیتواند عضو هیات مدیره باشد اقای بهبهانی هم بای 65 ساله است
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    8 2
    حالا ايشون باز نشسته نيستند؟
  • بدون نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    2 3
    آقای دکتر لطفا این شرکت را به بورس بیاورید