شرکت فیلمسازی پارامون در شکایت نامه‌ای که علیه مالکیت ماریو پوزو و ورثه هایش تسلیم دادگاه کرده نویسنده و فرزندانش را متهم کرده که آنها بدون اجازه این شرکت کتاب را به شرکت‌های فیلمسازی دیگری نیز فروخته‌اند.

استودیوی معروف فیلمسازی هالیوود صاحب امتیاز چاپ مجموعه کتابهای پدرخوانده بازماندگان خانوادگی نویسنده این اثر را به کلاهبرداری از این استودیو متهم کرده و ادعا می کند بازماندگان «ماریو پوزو» نویسنده کتابهای پدرخوانده این اثر را بدون اجازه چاپ کرده اند.


شرکت فیلم سازی پارامون در شکایت نامه ای که علیه مالکیت ماریو پوزو و ورثه هایش تسلیم دادگاه ایالتی منهتن در 17 فوریه کرده است نویسنده و فرزندانش را به این امر متهم کرده است که آنها بدون اجازه این شرکت کتاب را به شرکت های فیلمسازی دیگری نیز فروخته اند.


در شکایت نامه آورده شده است که طبق قراردادی که در سال 2002 میلادی بین پارامون و فرزندان پوزو منعقد شده است انتشار دنباله های کتاب و هرگونه استفاده از مطالب و محتویات آن بدون اجازه شرکت هالیوودی نباید صورت گیرد. در این قرارداد ذکر شده است که یک قسمت از کتاب پدرخوانده باید به فیلم تبدیل می شده است و فرزندان پوزو بدون اجازه قسمت های بعدی را به فیلم تبدیل کرده اند.


قرار بود خانواده پوزو قسمت دوم رمان پدرخوانده با عنوان «انتقام پدرخوانده» و قسمت سوم آن به نام «خانواده کورلئون» را در سال جاری منتشر کنند که به خاطر پیشنهادهای هنگفت شرکت های فیلمسازی رقیب پارامونت خیلی سال پیش اقدام به این کار کرده اند.

 

«برنارد فیلدز» وکیل خانواده پوزو البته تمام ادعاهای پارامونت را رد کرده است و آن را به غذای بی مزه ای تشبیه کرده است و می گوید این شرکت حق هیچگونه دخالتی در حقوق کتاب نداشته و ندارد. وی افزود: یک شرکت فیلمسازی حق ندارد فرزندان نویسنده یک کتاب پرفروش را تنها به خاطر کسب سود مالی سرزنش کند.


در سال 1972 اولین قسمت پدرخوانده توسط فرانسیس فورد کاپولا ساخته شد که توانست سه جایزه اسکار را تصاحب کند. پوزو نویسنده این اثر یکی از نویسندگان برجسته ژانر جنایی آمریکایی ایتالیایی الاصل در سال 1999 دنیا را ترک کرد. او در آن سال خودش فیلمنامه پدرخوانده را نوشته بود.

 

رویترز/ 21فوریه/ ترجمه محمد حسنلو

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =