«رک و پوست‌کنده»، کتابی است درباره خلق و خو، رفتارها، احساسات و عادت‌ها و دغدغه‌های زنان و فرمی میان داستان و یادداشت دارد و شاید بتوان آن را یادداشت‌هایی داستان‌گونه یا داستان‌هایی یادداشت‌گونه نامید.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان «رک و پوست‌کنده» با زیر عنوان احوال ما زنان نوشته‌ آسیه جوادی (ناستین) از سوی انتشارات آموت منتشر شد. در این مجموعه‌ داستان‌ سعی شده تا تصویر واقعی زن ایرانی غیر از آن‌چه در برخی آثار چند دهه پیش و سال‌های اخیر توصیف شده، نشان داده شود.

 

جوادی درباره‌ کتاب «رک و پوست‌کنده» (احوال ما زنان) می‌گوید: من سعی داشتم تا به زنان نگاهی امروزی داشته باشم و درباره‌ زنانی نوشته‌ام که همین دوروبر و مانند من و شما هستند. باید بدانیم چیزهایی در اطراف ما وجود دارند که دیده نمی‌شوند و نویسنده باید آن‌ها را به خوبی ببیند و بنویسد.

 

آسیه جوادی در این کتاب، با لحنی آمیخته به شوخ‌طبعی و بدون نگاهی جانبدارانه، به روان‌شناسی زنان و طرح دغدغه‌ها و وابستگی‌های آنها پرداخته است و در جاهایی هم با دیدی انتقادی نسبت به برخی از عادت‌ها و رفتارهای زنان نگریسته که البته طنز و لحن منتقدانه در این کتاب با لحنی همدلانه و نه جانبدارانه، همراه شده است.

 

نویسنده در بسیاری از موارد از خلال روایت برش‌هایی از زندگی روزمره زنان، موضوع مد نظر خود را مطرح کرده است.

 

«آزارهای ما زنان، آشپزخانه‌های ما زنان، الفت‌های ما زنان، دایی‌های ما زنان، پزهای ما زنان، تبعیض‌های ما زنان و ترس‌های ما زنان» عنوان‌های برخی از داستان‌های این مجموعه است.

 

در بخشی از داستان «پیری‌های ما زنان» این مجموعه می خوانیم: «بعد از مدت‌ها امروز از خانه بیرون آمدم تا بروم دنبال کارهای بیمه که باید شخصا انجام می‌دادم. از توی پارک رد شدم. راه زیادی نرفته بودم اما نمی‌دانم چرا خسته شدم. روی نیمکت پارک نشستم تا اندکی خستگی در کنم پیرمردی که در آن طرف نیمکت نشسته بود سر صحبت را باز کرد. از بیمه حرف زدیم، مرا راهنمایی کرد که کجا بروم و چه کار بکنم. فکر کردم چه خوب شد آن آقا را دیدم. پا شدم بروم دیدم ساعت نزدیک دوازده و نیم است. تا من برسم اداره تعطیل شده است. برگشتم. وقتی به ساعت نگاه کردم دیدم یک ربع به دو است این اواخر چرا ساعت‌ها زود می‌گذرد. خب یک روز دیگر زودتر راه می‌افتم و یادم باشد که از توی پارک رد نشوم.»
 

«رک و پوست‌کنده» (احوال ما زنان) در 176 صفحه با قیمت 4000 تومان منتشر شده است.آسیه جوادی (ناستین) متولد سال 1325 در شهر قزوین، همسر دکتر جواد مجابی است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب (در صورت توزیع در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =