کتاب‌های «کوروش» شاهنشاه هخامنشی و «داریوش» شاهنشاه هخامنشی در شرحی موجز به رفتارهای حاکمیتی این دو شاه ایران باستان اشاره کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات افراز در شاخه تاریخ باستان، دو کتاب در خصوص پادشاهان ایرانی و منش و روش های حکمرانی آنها منتشر کرده است. «کوروش» شاهنشاه هخامنشی به کوشش علی نیکویی که در 48 صفحه به صورت موجز شرحی بر دوران حکمرانی این پادشاه را روایت کرده است.

 

ناشر در معرفی این کتاب اینگونه نوشته است: «سپاه بی‌شمار من بی‌مزاحمت در میان شهر بابل حرکت کرد... من به هیچ‌کس اجازه ندادم که در سرزمین بابل دچار وحشت و هراس شود... من نیازمندی‌های بابل را در نظر گرفتم و در بهبود وضعیت بابلیان کوشیدم... من یوغ ناپسند بردگی را گردن مردم بابل برداشتم... من خانه‌های ویران را آباد کردم... من به بدبختی‌های بابل پایان دادم...»

 

بنابراین گزارش، همین ناشر کتاب دیگری دارد در معرفی داریوش از دیگر پادشاهان هخامنشی ایران. نام این کتاب نیز که به همت علی نیکویی تدوین و تهیه شده «داریوش» شاهنشاه هخامنشی است. و شرحی است موجز بر رفتارهای حاکمیتی او در ایران باستان و اقدامات و فعالیت هایی که ر تاریخ به او نسبت داده اند.

 

ناشر در توضیح این کتاب نیز اینگونه نوشته است: «داریوش برای اداره‌ بهتر کشور و جلوگیری از نابسامانی‌های گذشته دست به اموری زد که بسیار مهم می‌نمود. او برای این امر کل کشور را به بیست ایالت تقسیم کرد که برای اداره آن بیست ایالت (ساترپ) بیست شهربان (ساتراپبان) قرار داد. این ساتراپبان‌ها که بعد از شاهنشاه عالی‌مقام‌ترین منصب کشور را داشتند تنها از میان افراد خانواده‌های پارسی و حتی از میان خویشاوندان شاهنشاه انتخاب می‌شدند.»

 

این کتاب ها با قیمت 2500تومان منتشر شده اند.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این دو کتاب (در صورت توزیع در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =