نویسنده در کتاب با ذکر نمونه‌هایی از زندگی افراد و روابط والدین با فرزندان، این نکته را مطرح می‌سازد که فرزندان قادرند راه رشد، تغییر و تکامل والدین را فراهم سازند.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم «بچه هایمان به ما چه می آموزند» نوشته پیرو فروچی در شاخه روانشناسی نشر نی منتشر شد. نویسنده در کتاب با ذکر نمونه‌هایی از زندگی افراد و روابط والدین با فرزندان، این نکته را مطرح می‌سازد که فرزندان قادرند راه رشد، تغییر و تکامل والدین را فراهم سازند. او می‌گوید: «به رغم شک و تردیدها، خستگی‌ها و افسردگی‌های روزمره این بچه‌هایمان هستند که دست ما را می‌گیرند و قدم به قدم راهنمایی‌مان می‌کنند تا به جایی که باید برسیم.»

 
این کتاب، اثری سحرآمیز ا‌ست مملو از شوخی‌های جالب و به ما نشان می‌دهد که اگر دست از شنیدن و آموختن برداریم، هر لحظه بودن در کنار بچه‌ها می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای تغییرکردن و رشد به ما بدهد.


پیرو فروچی روان‌درمانگر معتبر ایتالیایی معتقد است سفر پدرومادری راهی‌ست به‌سوی تحول و تکامل، توالی تجربیاتی که می‌تواند ما را غنی کند، تجربه‌ای که هیچ درس و دانشگاه و کتابی نمی‌تواند در ما پدید آورد. ناشر در توضیح این کتاب آورده است: «با زندگی در کنار بچه‌ها همه چیز رنگ و بوی دیگری می‌گیرد، زیبایی، عشق، معصومیت، بازی، درد و حتی مرگ. چیزی که باعث تمایز این کتاب از دیگر کتاب‌های روانشناسی دربارهٔ بچه‌ها می‌شود این است که فروچی در پی معادلات معمول روابط بچه‌ها و پدر و مادرها نیست و نمی‌خواهد به ما یادآوری کند چه نکاتی را باید به بچه‌هایمان بیاموزیم بلکه به آینه‌ای که بچه‌ها جلوی روی بزرگترها می‌گیرند نگاه می‌کند و می‌کوشد به خودانگیختگی و آگاهی اخلاقی دست یابد و در نهایت به اصلاح خود و رفتارهای نادرست ناخودآگاهش می‌رسد. »
 

 

این کتاب خواندنی با قیمت 2500 تومان وارد بازار نشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب  می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =