چاپ سوم کتاب «سفر به قله‌ها» با 5 گزارش جنگی از مرتضی سرهنگی، هدایت‌الله بهبودی و ‌یاسر هشترودی و تغییر جلد و ویراستاری مجدد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.<BR>

به گزارش خبرآنلاین،‌ در بخشی از مقدمه کتاب «سفر به قله‌ها» درباره گزارش‌نویسی جنگی در ایران آمده است: «اوج گزارش نویسی جنگ در عملیات کربلای 5 ظاهر شد. شکوه این عملیات ‌که از آن به عنوان کوره ذوب ارتش عراق یاد شد، موجب گردید تا نویسندگان و گزارشگران رسانه‌ها با ولع بیشتری کلمات را به کام صفحات بکشند. اما آنچه بیش از هر چیز گزارش‌های این عملیات را خواندنی‌تر می‌کرد، ادبیاتی بود که قبل از ‌آن فاصله زیادی با گزارش نویسی داشت. با برچیده شدن این فاصله شیوه گزارش نویسی در عملیات و الفجر 10 به نوعی پختگی رسید که ضمن حفظ بار ادبی خود توانست به مرز‌های ادبیات داستانی نیز وارد شود، مرز‌هایی که به اعتقاد بعضی محل جولان گزارشگر است.»

در این کتاب، گزارش «حلبچه» نوشته هدایت‌الله بهبودی روایتی درباره بیست‌وپنجم تا سی‌ام اسفند ماه سال 1366 است که تا‌ کمپ مجروحان شیمیایی پیش می‌رود. گزارش «سفر به‌ قله‌ها» نیز نوشته هدایت‌الله بهبودی است و از بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی ازمناطق آزاد شده توسط رزمندگان ایرانی حکایت دارد.

یاسر هشترودی در گزارش «کردستان عراق، حکایت‌ ناگفته‌ها» از حضور 14 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار در کردستان عراق نوشته و 2 گزارش پایانی کتاب «سفر به قله‌ها» با ‌عنوان‌های «خاکریز‌های ایمان» و «بهار در آبان» از مرتضی سرهنگی‌اند.

 

در بخشی از گزارش «حلبچه» هدایت الله بهبودی می خوانیم:

26.12.1366
هفت صبح

صبحانه با خراش های متعددی که سنگک بیات دوباره تست شده رستوران بر دهان و گلویمان انداخت، همراه شد. در خیابان، ماموران شهرداری با بیل شیشه های خردشده مغازه ها را جمع می کنند. کمی پایین تر، آنجایی که به مرکز شهر نزدیک تر است، کرکره مغازه ها، شاید زودتر از روزهای قبل، یکی پس از دیگری بالا می رود. تصویر دیشب همدان با آنچه امروز شاهد آن هستیم کاملا متفاوت است. خیابان های خلوت و بی رنگ دیشب امروز با چهارراه های شلوغ و صف مسافران تاکسی رنگ عادی به خود می گیرد. خرید مردم برای بزرگترین عید ملی خیلی زود شروع شده است...»

*

همچنین در بخشی از گزارش «خاکریزهای ایمان» مرتضی سرهنگی نیز می خوانیم:

«ستوانیار اسیر، یاسین جواد فیاض العامری، که با تانک خود نزدیک ریل های راه آهن اهواز - خرمشهر اسیر بچه های ما شده بود، می گفت: به ما گفته بودند که تا می توانید به داخل خاک ایران نفوذ کنید و نیروهای ایرانی را اسیر و آنها را به پشت جبهه منتقل کنید زیرا ما در اردوگاه های ایران، اسیر زیادی داریم و باید هنگام مبادله، اختلاف تعداد اسرا به حداقل برسد...»

 

این کتاب 22هزار ریال قیمت دارد.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =