۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸

نمایندگان نسبت به تعهدات سوگند نمایندگی آگاهی دارند؟ این پرسشی است که استادیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران در مطلب جدید خود به آن پرداخته است.

خیراله پروین، عضو وبلاگ نخبگان خبرانلاین نوشته است: " " بجا آوردن مراسم سوگند توسط نمایندگان مجلس بیانگر این است که حضور نماینده در مجلس با سوگند شروع می شود. چنانچه نمایندگان از عمق جان و با درایت و درک سوگند را بجا آورند بار سنگینی را بر دوش خود احساس می کنند و متوجه خواهند شد که مسئولیتی را که قبول کرده اند، انجام آن از عهده هر کسی بر نمی آید؛ مگر اینکه این نماینده به درستی و بر اساس اصول صحیح اسلام و راه درست وارد مجلس شده باشد و برای انجام وظیفه سنگین نهایت تلاش را نموده باشد و به تعهدات و وظایف سنگین خود عمل کند. نماینده باید از خود بپرسد آیا وفادار به این سوگند هست؟ آیا به وظایف نمایندگی خویش آگاه است؟"
وی می افزاید:" نماینده با انجام این سوگند باید به درون خود مراجعه کند. اگر واقعا انتخاب او بر اساس موازین درست نبوده و با نیرنگ و زرنگی های معمول و وعده وعیدهای فریبکارانه و برخلاف تمایل و رای نظر انتخاب کنندگان اعتبار نامه را دریافت کرده و به محیط مجلس راه یافته به ندای وجدان به ادامه این وضع نپردازد. نماینده باید جان برکف با اخلاص تمام و نیت پاک خدمت به جامعه را صرفا در جهت رضایت الهی دنبال نماید، نه در صدد کسب افتخار باشد نه برای دسته بندی و تفوق بیشتر تلاش نماید و نه به خاطر محبوبیت، صرف وقت کند. تمام هم و غم او باید در حفظ امانتی باشد که به او سپرده شده و حفظ این امانت جز با عدالت و تقوی و آگاهی میسر نیست. مفاهیم بلند سوگند باید در جسم و جان ادا کننده سوگند، فرو رود و باقی بماند و خود را در جریان انجام آن مقید بداند."
برای مطالعه متن کامل این یادداشت لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =