جمشید پژویان اعتقاد دارد اگر تصمیم گیری مستقیم برای آشفتگی بازار ارز از سمت وزیر اقتصاد اتخاذ می شد، شرایط بازار ارز بهتر بود.

جمشید پژویان ، رییس شورای رقابت در گفت و گویی که متن کامل آن را می توانید اینجا بخوانید در رابطه با عملکرد وزیر اقتصاد در آشفتگی بازار ارز گفت:« دکتر حسینی مسئول بازار ارز نیست و تصمیم گیری های بیشتر در این رابطه با بانک مرکزی و شورای پول اعتبار بوده که ایشان هم یک عضو آن است. من مطمئن هستتم که اگر تصمیم گیری مستقیم از سمت ایشان بود شرایط بهتر بود. » 

او ادامه داد: «  این نکته هم در نظر بگیرید اتفاقی که در بازار ارز افتاده است یک بخشی از آن به حقایق خارج از اقتصاد باز می گردد. یعنی شما افزایش قیمت طلا در دنیا که این موضوع اقتصادی بوده و جرقه نخست را زد نمی شود نادیده بگیرید. درست است این موضوع آرام شد اما در کنار آن موضوع سفارت انگلیس، تحریم و مهم تر از همه شایعاتی که سودا گران پخش کردند را نمی توانید نادیده بگیرید. سوداگرانی که در این زمینه میلیاردها پول را جمع کردند برای اینکه بازار را دچار نوسان کنند و خودشان بتوانند میلیارد ها تومان پول را جمع کنند. برخی از اشتباهات هم انجام شد مثل اینکه بانک مرکزی درست در شرایطی که باید می گفت ارز به اندازه کافی دارم و مشکل تراز ارزی ندارم و به هر طریق و ترفندی شده ارز مسافرتی را به راحتی در اختیار قرار می داد- چون بقیه ارز ها هم در کنترل خودش است- به جای این آمد ارز مسافرتی را نصف کرد و قیمت آن را بالا برد.  »

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
    13 0
    اگه توان تصمیم گیری نداره چرا مونده؟یعنی مقام اینقد عزیزه که بخاطرش آبروی اقتصاد ملتی رو ببری؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    3 0
    یکی باید از خودت دفاع کنه با این طرحت وضع رو به اینجا کشوندی،نمی خواد از وزیر دفاع کنی!