کیهان نوشت:

گویانیوز با مرور عملکرد چند روز گذشته شبکه بی بی سی فارسی، تصریح کرد که این شبکه به اصطلاح «فارسی» در قبال موضوع «خلیج فارس» و جنجال رژیم امارات عربی و شیخ نشین های همسو علیه جزایر ایرانی، به طور مطلق جانب شیخ نشین ها را گرفته و به سانسور مواضع روشن مقامات ایرانی دراین باره پرداخته است. به گزارش گویانیوز این در حالی است که بی بی سی ضمن 5 گزارش، کوچک ترین موضع گیری های مقامات اماراتی را با لحنی جانبدارانه پوشش داده است. این پایگاه اینترنتی خاطر نشان کرد: در گزارش های بی بی سی فارسی هیچ اشاره ای به صدها سند و مدرک صریح تاریخی درباره مالکیت صدها ساله ایران بر این جزایر که در آرشیو ملی دولت بریتانیا نیز موجود است نشده است. بی بی سی فارسی، رسانه ای زیرنظر دولت بریتانیا است و به راحتی می تواند به اسناد و مدارک تاریخی آن دسترسی داشته باشد. تمام این اسناد و مدارک نشاندهنده مالکیت و حاکمیت کامل و قطعی ایران بر جزایر خلیج فارس و فارس بودن نام این خلیج در سده های مختلف تاریخی است.
یادآور می شود جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک طی قرن های متمادی- از زمان صفویه و افشاریه تا روزگار فتحعلی شاه بخشی از سرزمین و حاکمیت ایران بزرگ شناخته می شده اما به دلیل بی کفایتی حاکمان قجری و پهلوی، انگلیسی ها جزایر مذکور را به اشغال خود درآوردند و در سال 1971 نیز به هنگام تخلیه منطقه کوشیدند ضمن به راه اندازی کشور جعلی به نام امارات عربی، بذر اختلاف را در منطقه پراکنده کنند.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208995

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    17 2
    خاک بر سر هر چی جیره خور وطن فروشه.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    83 2
    بابا ابوموسی چیه؟ خود امارات هم متعلق به ایران بوده
  • نوید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    16 4
    یه نکته ی مهم رو فراموش کردید.این شبکه اسمش بی بی سی فارسیه. اما بیشتر خبرای افغانستان و پوشش میده. حتی از کوچکترین و عادی ترین اتفاقی که تو افغانستان میفته (مثلا تخم گذاشتن یه مرغ) کلی خبر و گزارش و تحلیل و ... پخش میکنه در کل زیاد از این شبکه خوشم نمیاد بهتره بگیم بی بی سی افغان!!!!!!!!!!!!!!!!
    • شیرازی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
      6 0
      عزیز من افغان ها هم فارسی صحبت میکنند .بعدم نام فارس (در اصل پارس) منحصر به یک نژاد نمیشه.نام فارس یعنی تاریخ ، پیشینه ،فرهنگ ،زبان و هویت.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    21 65
    حالا ابوموسی وامارات هم مال ایران .این همه سال به سرایرانیها چه گلی گرفتند که حالا هم امارات را بخواید بدبخت کیید همین اراضی که دارید اباد کنید.مردمش درصلح وشادی وصفا زندگی کنند مردیت جهان را کوتاه بیا
    • ایرانی(بچه ی شیراز) IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      19 3
      بر منکر مالکیت ایران بر جزایر سه گانه و حتی امارات لعنت.همه چیز که صفا نیست .خاکمون رو بدیم به اجنوی تا آباد بشه و مردمش در صلح و صفا باشن؟؟؟؟؟؟؟خوب شما هم بیا خونتو بده من تا برات صلح و صفا ایجاد کنموبعدم کسی نگفت که جهان مال ماست.فقط میگیم حقمونو به کسی نمیدیم.چرا همه چیز رو به هم ربط میدی؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      19 4
      برا عربا نون تیلیت نکن.البته شاید هم خودت عربی
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    43 2
    عجب روزگاریه بخدا این اماراتی ها چقدر پر رو شدن
  • یک ایرانی غیر خودی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    24 6
    بنده خودم تا جاییکه برنامه های بی بی سی فارسی در این زمینه را دیدم آنطور که شما می فرمایید جانبدارانه نبوده و با دعوت از کارشناسان ایرانی که تمام آنها حاکمیت ایران را به حق میدانستند در این زمینه انعکاس مثبتی داشتند،
  • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    15 1
    تا الان هر کی اومده بی بی سی گفته جزایر حق ایرانه ... کیهان واقعا بی بی سی دیده یا سی بی سی ؟