شنبه 23 اردیبهشت، چهارمین همایش بین المللی "فرهنگ سازان عفاف و حجاب" با رویکرد نقش حجاب در بیداری اسلامی برگزار شد که برخی مسوولان از جمله فرمانده نیروی انتظامی، وزیر آموزش و پرورش و معاون اول قوه قضائیه در آن سخنرانی کردند.

به گزارش خبرآنلاین؛ در این مراسم معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز مسئله حجاب، مسئله ای عادی نیست و علاوه بر آنکه رعایت آن تکلیف انسان مسلمان است، نمادی علیه استکبار و نظام سلطه است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به وظایف دستگاه های مختلف ازجمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمانها و ارگانها، دانشگاهها و دستگاه قضایی توجه شده است. با اجرای این طرح، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: آنچه که امروز تلویزیون های ضد انقلاب از منکرات در جامعه رواج می دهند برای ترویج بی حجابی و بدحجابی و در جهت اهداف غرب است زیرا آنها از حجاب ضربه خورده اند. یکی از اقدامات راهبردی کشورهای سکولار، برخورد با حجاب است اما همه باید بدانند که در جامعه می شود با رعایت حجاب نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

به گفته او کشورهای غربی در اجرای نقشه اسلام هراسی ترویج بدحجابی و بی حجابی را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

بیش از نیمی از مردم خواهان اجرای طرح عفاف و حجاب هستند

در این مراسم همچنین سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی از نتیجه برخی نظرسنجی ها خبر داد و گفت: 56 درصد از افراد نظرسنجی شده در پاسخ به این سوال که احساس مردم در اجرای طرح امنیت اخلاقی چیست، گزینه زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کردند و 23 درصد نیز گزینه تا حدودی را برگزیدند.

او گفت: همچنین 49 درصد از سوال شوندگان درباره ضرورت اجرای طرح نیروی انتظامی، گزینه خیلی زیاد و 23 درصد گزینه تا حدودی را انتخاب کردند و این نظرسنجی نشانگر آن است که دو سوم مردم خواهان اجرای طرح نیروی انتظامی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: میزان تهاجم فرهنگی دشمن از نظر مردم 63 درصد زیاد و 23 درصد تاحدودی بوده است.

احمدی مقدم گفت: اگر بخواهیم واقعیات را در این زمینه ببینیم، باید وضعیت مردم در مکان های عمومی مانند میادین، صف های اتوبوس و مترو را در زمان های مختلف مورد بررسی قرار دهیم و آنگاه درباره روند بهبودی حجاب قضاوت کنیم. بررسی های انجام شده نشان می دهد که روند حجاب رو به بهبود است ولی این روند آرام صورت می گیرد و از طرف دیگر مطالبات اجتماعی رو به افزایش است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: عفاف و حجاب یک مساله فرهنگی است که به باورهای درونی بازمی گردد ولی برخی نیز اینگونه فکر می کنند از آنجا که حجاب یک مساله فرهنگی است بنابر این ارتباطی با نیروی انتظامی ندارد در حالی که این مساله همانند عبور از چراغ قرمز است که علاوه بر کار فرهنگی، جریمه نیز کارکرد خود را دارد.

او هم مانند رئیسی، مبارزه با بدحجابی را اجرای طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و گفت: بهترین طرح برای حل مسئله بدحجابی اجرای طرح عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ است که در روزهای پایانی دولت اصلاحات تصویب و روزهای اولیه کار دولت نهم ابلاغ شد اما اقدامات ضعیف دستگاه های موظف در این حوزه، بسیار نگران کننده است.

 

ضعف هایی در حجاب داریم، اما...

دراین مراسم همچنین وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسئله بدحجابی در کشور گفت: با وجود ضعفهایی که در مسئله حجاب داریم اما به قول مقام معظم رهبری ما جوانانی داریم که اگر نگوییم که از جوانان اول انقلاب و دوره دفاع مقدس بالاتر نیستند؛ پایین تر هم نیستند. ما جوانانی چه دختر و پسر را می بینیم که مثل کوه پای ارزشهای اسلامی ایستاده اند.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: دشمن با تمام وجود به جاهایی حمله می کند که استحکام و رشد و قدرت نظام اسلامی از آنجاهاست و ولایت فقیه قله، و حجاب دامنه نظام اسلامی است و این حملاتی که به این دو عرصه می شود نشان از اهمیت این دو موضوع دارد.

وزیر آموزش و پرورش اقدامات صورت گرفته در حوزه حجاب را کافی ندانست و با اشاره به تلاش دشمن در به کارگیری تمام قدرت خویش برای مبارزه با حجاب گفت: باید در برابر هجمه دشمن برنامه‌ریزی داشته باشیم. در وزارت آموزش و پروش 750 اقدام موفق ملی و استانی در باب عفاف و حجاب برداشته شده است.

حاجی بابایی با تأکید بر نقش کلیدی خانواده در رشد جسمی و معنوی انسان، محل شکل گیری حجاب را در خانواده دانست و در ادامه فقدان معاصر سازی الگوی تربیتی ائمه معصوم در مدیریت تربیت خانوادگی، عدم ارائه الگوی محسوس و موفق برای اصلاح روشی والدین، ناکارآمدی والدین در انتقال ارزشهای خود، فقدان معرفت نسبت به شیوه های تربیتی اثرگذار و ... را از جمله آسیبهای تربیتی برشمرد.

چهارمین همایش فرهنگ سازان عفاف و حجاب با رویکرد نقش عفاف و حجاب در بیداری اسلامی با حضور برخی مقامات کشوری و لشکری و 600 تن از اساتید و دانشجویان دانشگاه ها به همت بنیاد عفاف و حجاب در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

4747

کد خبر 212980

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • nvd IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    461 9
    من با بی بند باری و بد حجابی مخالفم اما با برخورد چوب و چماقی مخالف تر
    • متولد ماه مهر IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      40 39
      ذات برخورد با بدحجابی یا بی بندوباری بد نیست، بدی در نحوه برخورده، در نحوه نگرشه، چطور یک معتاد رو که پتانسیل هزار جور کثافتکاری و دزدی و ... رو داره، میگن بیماره! اما کسی رو که حجابش مناسب نیست، میشه یک جانی یا خلافکار خطرناک و بعضاً بدترین برخورد و بی حرمتی به شخص و شخصیتش میشه؟ اگه قراره تاثیر گذار باشه، باید این برخورد یا تذکر به طرف القا کنه: گوینده یا این مامور صرفا دلسوز و خیرخواه توست، نگران توست نه اینکه اونهم دشمنت باشه. همه ما خواهر و مادر داریم، کسی از امنیت و آرامش بدش نمیاد
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    چرا 50% 90% مردم ما تابع حجاب هستند و حجاب را اساسا" دوست دارند ولی برخورد با یک بی حجاب که گاها" با قاتل فراری اشتباه گرفته میشود را دوست ندارند .
  • a.d IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    175 4
    من مخالف بد حجابی هستم اما نمیشه به زور هم حجاب بر سر مردم کرد حتی در زمان جانشینان پیامبر هم حجاب اجباری نبود اصلا اسلام مخالف هر کاری است که به اجبار انجام شود اسلام مدافع آزادی بیان . فکر و .... است
    • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      8 188
      اسلام مخالف بدحجابی است یکی از ارکان اسلام و دین محمد ص حجاب است زن پوشیده لطفا قران بخوانید متوجه می شوید
    • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      59 0
      از ارکان دین پیامبر اسلام خیلی چیزای دیگه هم هست که بیشتر از حجاب درباره اونا سفارش شده. رعایتشون می کنین؟
  • ریحانه IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    170 2
    ای کاش مشکل جامعه ما فقط بد حجابی بود.... ای کاش
  • حميد 0098 IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    193 2
    از اين مردم كسي خواهان بهبود اوضاع اقتصادي مملكت نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا به پير به پيغمبر نداريم ................ به كي بايد گفت ؟؟؟؟؟؟؟ شكم گرسنه ايمان نمي شناسد
  • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    باید تعریف دقیق توسط مراجع از حجاب ارائه بشه نه هر کسی خودش تعبیر کنه
  • بدون نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    لطفا این طرح حجاب و عفاف را در سینما ها و تئاتر اجرا کنید بعد به سمت مردم بیاین. وقتی یکی از ستون ها می لنگه اول باید این ستون ترمیم بشه بعد به خرابی ناشی از آن رسیدگی بشه. یکم به سر و وضع بازیگرا برسین بعد دم از مردم بزنین. بازیگرا اشاعه کنندگان اصلی مد هستند
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      6 96
      خدا پدرتو بیامرزه تنها کامنت درست و درمون این مطلب همین بود
  • علی IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    اینو از یکی از دوستان ایرانیم که 35 ساله که در اروپا زندگی میکنه و مدتی اینجا بود عرض میکنم که میگفت این حجاب نیست اگر این روسری رو بردارند از سرشون سنگین ترند.واقعا این وضعیت آزار دهنده است.امیدوارم محترمانه برخورد جدی شود.
    • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      67 3
      خوب که چی؟
  • بدون نام US ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    126 1
    اولا این یعنی چه؟"6 5درصد از افراد نظرسنجی شده در پاسخ به این سوال که احساس مردم در اجرای طرح امنیت اخلاقی چیست، گزینه زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کردند ". ثانیا میشه لطفا روش نمونه گیری جمعیت و ساختار جمعیت مورد سنجش را بیان کنند؟
  • بدون نام DE ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    119 4
    در همه دنيا زن ها يا با حجابند يا بي حجاب ، بد حجابي فقط در ايران ديده مي شود
  • سحر IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    باید دختری که به خودش اجازه می ده عفاف عمومی جامعه را به بازی بگیره مجرم شناخته بشه
    • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      159 3
      خودت دختری و این حرف رو میزنی؟!؟! "مجرم"!؟!؟ توهین از این بالاتر؟!؟ اگه بدحجاب مجرمِه،به قاتل و جانی و آدمکش چی میگن؟!؟! عفاف عمومی ِ جامعه با روسریِ عقب رفته ی خانم ها جریحه دارن نمیشه! اگه مردا شرم و حیا داشته باشند و چشمای محترمشون رو درویش کنن خیلی بهتره! مشکل همینه . تا وقتی خانم ها خودشون این حس رو به بقیه القا کنن که معضلِ جامعه ان و ریشه ی فساد و فحشا از بدحجابیِ اوناست مشکلِ حل شدنی نیست! اگه ما روبنده هم سرمون کنیم تا وقتی مردای جامعه مون چشمشون پاک نباشه وضعمون بهتر از این نمیشه...
    • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      7 110
      از این کامنت فهمیدم که جنسیت شما خانم هست :D آخه دوست عزیز برگشتی می گی اگه "مردا چشمای محترمشون رو درویش کنن خیلی بهتره" .... قانون علت و معلول پس چی!؟؟ خود شما وقتی توخیابون داری راه می ری چیزی که توجه شمارو جلب کنه ، نگاه نمی کنی؟؟؟؟ منطقت منو کشته.....
  • سحر IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    8 206
    دختری که به خودش اجازه می ده حیا و عفاف عمومی جامعه را به بازی بگیره باید مجرم شناخته شه
  • خرمدین IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    164 7
    گشت های ارشاد رو جمع کنید، لطفا. کار فرهنگی انجام بدید...
  • مریم US ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    اگه زنان مملکت ما باورکنندکه حجاب ارزش اجتماعی اونارو بالا می بره دیدگاهشون عوض می شه.من ابتدایی که درس می خوندم خانم معلممون می گفت نگاه کنید روماشینای مدل بالا چادرکشیدند که خط نیافته چون باارزشند.
    • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      122 3
      الان شما به عنوان يك دختر خودتو با ماشين مدل بالا مقايسه كردي؟؟؟؟؟؟ خوب مشخصه كه تا زماني كه خود ما دخترا ارزشمونو تا حد يك ماشين پايين مياريم وضع ازين بهتر نمي شه!!!!!!!!!
    • ناشناس IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      84 2
      واقعا که از یه همچین معلمی که شخصیت یه دختر رو تا حد یه ماشین پایین میاره یه همچین شاگردی هم به عمل میاد دیگه با ابراز تاسف عمیق
    • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      43 0
      الان کلاس چندی ؟! فکر کنم همون ابتدایی مبتدایی هستی؟!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    94 4
    زنان نسبت به مردان قشر آسیب پذیر تری هستند. در جامعه مردسالار و سنتی ایران همیشه کنترل جنس مونث راحت تر از جنس مذکر بوده است تا جاییکه به جای تربیت صحیح پسران ، دختران را ترسانده اند. این شیوه در مقیاس بزرگتر همین مقوله ی مبارزه با بدحجابیست
    • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      44 5
      کاملا موافقم
  • خودم IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    11 79
    اول به مجریان مرد سیما بگن که حضرات مثل زنا آبرو برندارن! صد رحمت به زن که تبرج جزو ذاتشه اما مردا چی ؟ اون مدل موهای مسخره که مجریا میذارن تبلیغ چیه؟ اوائل شبکه یک پر از مجری ریشو با موی فرفری بود الان آقایون 10 مدل آرایش سر و ریش دارن! بابا بزن مثل ادم بیا برنامه اجرا کن!!
    • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      32 1
      تبرج جزو ذاتشه یعنی چی؟؟!؟!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    19 99
    باعرض معذرت از همه شهرستانی های پاک وبا غیرت به نظر من بعضی از شهرستانی های مهاجر به تهران فکر می کنند اگه موهاشونو رگ کنند بدن بیرون و مانتو شلوارتنگ بپوشن و کفش پاشنه بلند دیگه تهرانی شدند من خودم هزاران بار دیدم که چطور به سرعت تغییر میکنند ولی به خدا برتری آدمها تو هیچ چیز به جز اخلاق نیست این چیزا هم نه آدم رو با سواد می کنه نه با شعور .دیگه ازشورش دراومده .هیچ کس مانع شیک پوشی نیست ولی لباسای جلف نشونه کلاس نیست ما هرکدوم از هر شهری که باشیم کلی سابقه تاریخی و فرهنگی داریم کاش به جای این همه وقتی که سر لباسو ارایش صرف میشه فرهنگ های زیبای شهرمون رو به تصویر می کشیدیم تا به همه نفع برسونیم. لااقل امار فساد و تجاوز پایین تر از حالا میشد........
    • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      65 10
      خودت فهمیدی که چی گفتی؟!؟!؟؟؟؟!؟! شهرستانی هایی که میان تهران !؟؟! الان مشکل بدحجابی کل جامعه ی ایرانِ! اگه شما خودتو تهران رو کلِ ایران میدونی بحثش جداس! خجالت بکش که راجع به شهرستانی ها اینجوری حرف میزنی! اگه بحث بدحجابیه اون کسایی که خانوداه هاشون از 100 سال پیش اینجا بودن و بهشون میگن تهرانی و آدمای بدحجابی ان رو باید بهشون چی گفت!؟ بی فرهنگی به بدحجابی و آرایش داشتن نیست. بی فرهنگی اینه که به هموطنای خودت به صرف اینکه از "شهرستان" اومدن اینحوری توهین کنی! یادت نره تهرانم یه زمان شهرستان بوده!!!! هنوزم هست.
    • احسان IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      56 4
      با احترام به شما اقا و يا خانم محترم، با اين جملات شما كاملا مخالفم چون ذات انسان مهمه اگه شما وسط لوس انجلس و يا ... برين و به دين و ذات خودت پايبند باشي ( حالا نه حجاب بلكه هر چيز ديگه مثل اخلاق و رفتار و ..) هيچ مشكلي پيش نمي ياد
    • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      17 36
      تهرانیها هم وقتی به شهرستان می ایند اینگونه اند اصلا هم رنگ جماعت نیستند فقط می خوان بگن ما تهرانی هستیم و باکلاس شما شهرستانیها امل پس جای تعجب نیست که یک شهرستانی که میاد تهران پوششش تغییر کنه و همرنگ جماعت بشه
    • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      22 3
      اگر کمی دانش داشته باشی می فهمی که شهر تهران یکی از شهر های شهرستان تهران است. همه در ایران بالاخره در یک شهرستانی زندگی می کنند.
    • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      0 13
      میبینم که اینجا پر از هم ولایتی ...........همه هم به نظر همدیگه مثبت می دن و خلاصه گروهی ریختند که از همولایتیشون دفاع کنن. یه سوال منو جواب بدین ؟خدایی اول کامنتو خوندین؟؟؟ (((( باعرض معذرت از همه شهرستانی های پاک وبا غیرت به نظر من بعضی از شهرستانی های مهاجر به تهران )))) شما جز کدوم گروهین؟ فکر کنم جز همون بعضی ها هستید......
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    ببخشید ولی من فکر می کنم پدرای زمان ما با غیرت تر از الان بودن .آخه او پدر نمی بینه دخترش با چه لباسی داره میره بیرون.....نمیدونم شاید حریف این دخترای بی حیاشون نمیشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • محمد علی US ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      6 104
      واقعا این ... چه کسانی هستند که منفی داده اند؟
  • سامان IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    8 124
    مسولان بایدهرچه زودترجلوی این بدحجابی ها رابگیرند.جامعه بسوی بدحجابی در حال حرکت است واگرکسی باحجاب باشداورا مسخره می کنند.من طرفدار حجاب زن هستم
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    6 51
    بخاطر خدا باید کار کرد. گفتن اینکه حجاب باعث شخصیت است یا امنیت آفرین است سر جای خود درست اما خوب شاید خیلی ها (ولو غلط) بگن ما به همین شخصیت قانع و راضی هستیم یا حاظریم این میزان ریسک امنیتی رو هم به جون بخریم. بخاطر خدا باید کار کرد . واقعا خدا راضیه به پوشش تحریک آمیز انداممون و در معرض نمایش گذاشتن اونها؟ به نظرتون واقعا چقدر ممکنه ناراحت بشه و چرا؟
  • علیرضا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 17
    به نظر من هشتاد درصد مردم قلبا برای جمعاوری و تذکر دادن به بد حجابها راضی هستند. مگر میشه یه آدم عاقل و منطقی با بد حجابی و هرج و مرج و فساد راضی باشه؟!!

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین